Toon posts:

[Radeon 8500] Dual Monitor onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "powered by" ati, radeon 8500.

Nu heb ik er 2 monitoren op aan gesloten. Maar. Windows lijkt dat niet goed te keuren.

Raar want onder windows 98 / 98SE of windows XP werkte dit allemaal prima.

Leuk en aardig maar ik heb het dus nodig.....

Nu heb ik al m'n drivers geupdate maar als nog.. Geen goede steun voor m'n dual monitor

Ja ik kan ze wel dual schakelen maar dan worden de 2 monitoren als 1 aangesloten beeld gemaakt

of te wel:

[ven][ster]

Ook weer irritant uiteraard. Want het moet gewoon simpel op 1 kant kunnen OOK onder windows 2000.

Nu heb ik op m'n school na vraag gedaan (ik doe een ICT opleiding vandaar) en die zeiden dat het allemaal moet kunnen zeker met 2 videokaartjes (maar ja.. heb d'r 1 die het in z'n 1tje al moet kunnen)

Hun reactie daarop was: Het moet allemaal ook met 1 videokaart kunnen.
Waarop de 1ne leraar zegt: Je moet er een apart programma'tje voor downloaden (waarvan hij niet meer wist welke)
Een andere leraar zei: Het moet allemaal zonder probleem kunnen onder windows 2000. Je moet hiervoor alleen wel de juiste instellingen activeren (maar zoals je raad. Welke wist de leraar niet omdat hij het al meer als een jaar niet gebruikte :( )

Of te wel ik zit nu met het probleem dat ik het niet in orde krijg.

Mijn instellingen zijn namelijk meestal:

monitor 1(17"inch)
1280x1024

monitor 2(15"inch)
1024*768

Kan iemand mij vertellen welke instellingen of welk tooltje ik moet gebruiken om alles in orde te krijgen.?

Nvidea heeft bijvoorbeeld "Nview" zoiets zal d'r toch ook wel zijn voor de radeon kaart???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt Hydravision gebruikten, maar volgens mij werkt de dual functie daarvan niet zoals jij wilt.
heb hier ook een Radeon 8500 pro, en het werkt wel bij een maat van me (met dezelfde kaart onderXP) maar bij mij niet onder windows 2000.
Gezien ik geen XP op mijn bak moet hebben heb ik er een Matrox dualhead bijgezet, en dat werkt perfect :D

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 01 april 2003 @ 14:35:
Je kunt Hydravision gebruikten, maar volgens mij werkt de dual functie daarvan niet zoals jij wilt.
heb hier ook een Radeon 8500 pro, en het werkt wel bij een maat van me (met dezelfde kaart onderXP) maar bij mij niet onder windows 2000.
Gezien ik geen XP op mijn bak moet hebben heb ik er een Matrox dualhead bijgezet, en dat werkt perfect :D
Euh.. Hydravision is dus ook klote. Ik krijg dan weer:

moni1 moni2
[ven] [ster]

Terwijl ik wil

monitor 1 monitor 2
[venter] [ ]

en dat hij dan bij die 2de gewoon netjes gemaximaliseerd is.

Nu zag ik in de faq van "GOT" iets staan over "ultrimon" ofzoiets. Deze ook geïnstalleert en geprobeerd. Maar helaas zonder suc6

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders die ik ken rade me aan om het simpel weg aan te klikken bij het tabblad "instellingen" van de Beeldscherm instellingen. Maar ja. Zien jullie hem:

Afbeeldingslocatie: http://www.cheatworld.org/nietgoed.jpg

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 14:25
Het probleem onder windows 2000 is dat deze geen kaarten ondersteunt die meerdere monitoren kunnen aansturen. Bij nvidia kaarten kun je dit door een trucje omzeilen; er wordt dan een tweede kaart gedetecteert (dat moet je in dedrivers aanzetten). Hydravision ondersteunt dit niet d8 ik, maar dat weet ik niet zeker omdat ik geen ati kaart heb. Dus het beste kun je overstappen op Xp, want die kent dat probleem niet meer. Suc6

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Met Hydravision krijg je extra knopjes op de vensters. Ook in windows 2000. Je sleept vervolgens je venster naar het monitor waar je wilt maximaliseren, klikt op het nieuwe "hydravision" maximaliseren knopje en je krijgt je hele venster gemaximaliseert op 1 monitor. Op de 2e monitor is gewoon nog desktop te zien.

Monitor 1 Monitor 2
[venster] [desktop]

Drivers: Catalyst 2.5

Met 19" Iiyama VMP 451 (1024x768) en 14" Highscreen MS1455M (640x480)

[ Voor 14% gewijzigd door GambitRS op 01-04-2003 16:28 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
tweak_dude schreef op 01 april 2003 @ 16:17:
Het probleem onder windows 2000 is dat deze geen kaarten ondersteunt die meerdere monitoren kunnen aansturen. Bij nvidia kaarten kun je dit door een trucje omzeilen; er wordt dan een tweede kaart gedetecteert (dat moet je in dedrivers aanzetten). Hydravision ondersteunt dit niet d8 ik, maar dat weet ik niet zeker omdat ik geen ati kaart heb. Dus het beste kun je overstappen op Xp, want die kent dat probleem niet meer. Suc6
Leuk en onder winxp werkte hij dan ook perfect. Alleen. probleem... Ik ben van xp weg gegaan omdat ik 2000... 1. lekkerder vindt werken. 2. Voor school met windows 2000 moetwerken. Of tewel dingen kan doen thuis inplaats van op school :S.
GambitRS schreef op 01 April 2003 @ 16:24:
Met Hydravision krijg je extra knopjes op de vensters. Ook in windows 2000. Je sleept vervolgens je venster naar het monitor waar je wilt maximaliseren, klikt op het nieuwe "hydravision" maximaliseren knopje en je krijgt je hele venster gemaximaliseert op 1 monitor. Op de 2e monitor is gewoon nog desktop te zien.

Monitor 1 Monitor 2
[venster] [desktop]

Drivers: Catalyst 2.5

Met 19" Iiyama VMP 451 (1024x768) en 14" Highscreen MS1455M (640x480)
Euh die zien ik niet staan. En hij staat wel geinstalleerd 8)7 Daarnaast wil ik wel eens weten hoe jij 2 resolutie's hebt kunnen gebruiken.
Ik kan dus maar 1 resolutie gebruiken die dan voor beide monitoren gelden :(

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het topic is al wat ouder, maar ik ervaar precies hetzelfde probleem!
Misschien heeft iemand anders of zelfs de TS al een oplossing gevonden!?

Mijn video kaart is een Gigabyte Radeon 8500 GV-AP64D-H.
De nieuwste drivers hiervan heb ik ook al gedownload: driver_ati_radeon (7.88).exe

Onder Windows XP prof heb ik geen probleem.
Onder Windows 98SE ook niet.
Bij beide bovenstaande OS-en krijg ik bij beeldscherm eigenschappen bij het laatste tabblad een tweede monitor vaag te zien. Als ik hierop klik of deze selecteer, dan zie ik onderaan een optie dat ik mijn bureaublad naar deze monitor kan uitbreiden.

Onder Windows 2000 proffessional zie ik maar 1 scherm. Als ik op geavanceerd klik dan kan ik wel bij het ATI tabblad Weergaves een tweede monitor aanvinken en aanzetten. Maar dan krijg ik de volgende situatie:

[ven][ster]

Het gekke is dat een andere computer van mij met een Matrox G550 dualhead hier helemaal geen problemen mee had onder zowel Windows 98SE, 2000 proffessional als onder Windows XP. Deze laat wel meteen twee schermen zien in het tabblad instellingen van eigenschappen voor beeldscherm.
Wellicht is hier het verschil dat Matrox een extra driver installeerd?

Ik heb in ieder geval Hydravision ook geïnstalleerd zonder resultaat :(

Ook ik heb Windows 2000 juist nodig om bepaalde applicaties te draaien en kan daarvoor geen gebruik maken van Windows XP.

Google bood helaas geen soelaas.

[EDIT]Ook ik draai verschillende resoluties en refresh rates
1600X1200 32 bits op een Lite-on C1996 NST @ 70 Hz
1024X768 32 bits op een Nec MultiSync 3V @ 60 Hz

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 05-11-2003 13:24 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1