MS Word traag in internetpagina's

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het volgende probleem:

als ik een word document in een internetpagina open en vervolgens naar een andere pagina wil surfen (bijv. met back-knop of linkje aanklikken) blijft IE met het word document een tijd hangen. Dit duurt het ontzettend lang (halve minuut ofzo) voordat ik weer verder kan surfen.

Ik heb eigenlijk geen idee waar dit aan kan liggen.. het is bij alle webpagina's en word-documenten in IE. Virusscanner ook al uit gezet (ivm macro checks oid). En ik heb het al bij meerdere mensen gezien. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• Palomar
  • Niet online
kick ;)

echt niemand anders die hier last van heeft of een oplossing weet? Ik heb het al bij meerdere mensen gezien, zowel win2k als winxp, maar wel telkens office xp.

Bij sommige sites duurt het niet zo lang, maar bij andere echt een halve minuut bijv. bij Blackboard (soort intranet voor school, wordt erg veel gebruik gemaakt van word docs voor opdrachten enzo).

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:13

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb hier ook wel last van, maar je moet die functie gewoon niet gebruiken, probeer maar is een tabel (vanuit IE) van 1 MiB te plakken in Word, nou jij mag ff wat te drinken gaan halen hor :X.

Geen diee waarom dat zo lang gaat duren, misschien omdat het naar van die Word-html wordt omgezet ofzo?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Welke versie van word gebruik je en welke versie van windows. Kun je misschien zeggen of je veel HD acticiteit hebt tijdens het klikken op de knop back of juist veel CPU gebruik. Een mogelijkheid is namelijk dat vooral onder word 97 de cpu volledig wordt opgezogen door de ingebouwde spellingscontrolle. Het is mogelijk dat daardoor je pc traag wordt. Kijk eens of die misschien in zijn geheel traag is bij het open hebben staan van een word document in je browser.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:13

LauPro

Prof Mierenneuke®

cyspoz schreef op 24 april 2003 @ 21:52:
Welke versie van word gebruik je en welke versie van windows. Kun je misschien zeggen of je veel HD acticiteit hebt tijdens het klikken op de knop back of juist veel CPU gebruik. Een mogelijkheid is namelijk dat vooral onder word 97 de cpu volledig wordt opgezogen door de ingebouwde spellingscontrolle. Het is mogelijk dat daardoor je pc traag wordt. Kijk eens of die misschien in zijn geheel traag is bij het open hebben staan van een word document in je browser.
Dit is zelfs in Office XP zo, alleen nu duurt het geloof ik niet zo ontzettend lang meer want ik heb een snellere pc :P. Zoals je ziet heb ik al en tijd die functie niet meer gebruikt ;). Maar spellingscontrole uitzetten zou misschien helpen idd.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Spellingscontrole zal wel meevallen denk ik...maar zet de standaard grammatica-controle maar eens uit. Dikke kans dat dat de boosdoener is; heb ik al bij heel veel versies van office gezien, die controle is ercht supertraag.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Palomar
  • Niet online
cyspoz schreef op 24 April 2003 @ 21:52:
Welke versie van word gebruik je en welke versie van windows. Kun je misschien zeggen of je veel HD acticiteit hebt tijdens het klikken op de knop back of juist veel CPU gebruik.
nee, totaal geen hd activiteit of cpu gebruik. Alleen het betreffende IE venster hangt als het ware een tijdje. Ik kan verder wel andere IE vensters gebruiken en ook gewoon in Word doorwerken.

Ik heb verder ook al geprobeerd spelling/grammar check etc. uit te zetten, maar dat maakt niks uit. Ik zit te denken of het misschien aan bepaalde javascripts op een site kan liggen. Ik heb het probleem nl. geprobeerd te reconstrueren (zie http://members.home.nl/rickh/zooi/test), maar in mijn zelfgemaakte pagina gaat het wél gewoon snel, zelfs als ik exact een zelfde .doc bestand gebruik die anders heel traag gaat. Ik heb het vnl. met intranetsoftware 'Blackboard' (maar ook sommige andere pagina's). Ik kan helaas geen link geven omdat je daarvoormoet inloggen.
Pagina: 1