Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aargh

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik kan het allemaal niet meer volgen.

Kan iemand nog ff op een rijtje zetten wat er nou allemaal nog van Xafer en Cookie/Testcase gemod moet worden?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Ssssjjjjj Hete aardappel Sssjsjjsj

Auw, mijn vingers...

Nee, dank je.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Kun je denk ik wel zo laten. In de nieuwste P4 newsposts blijft het bij een normale discussie/opmerkingen. En in de eerste newspost is er zoveel door hun beide gewijzigt dat je beter een kop koffie kunt zetten en Tv gaat kijken of mooie vrouwen in SG.:):) Heb je meer aan.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
Deze van Cookie naar -1 gegooid.
Deze van Xafer een -0.67 :( gegeven, maar staat nog helaas nog steeds op 3 terwijl het grotendeels ook geflame is.

De rest staat wel goed. Nog een stukje te gaan in de thread, zal ik nu even afmaken.

Verwijderd

Die van Xafer heeft hij later aangepast, ik dacht dat er eerst wat interessanter stond. Maar door dat moddergegooi heeft ie die verknoeid.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Deze van Xafer ook nog een flamebaitje.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Daniel Kegel grijpt ook in. Beetje raar trouwens om dat in een reactie te doen.

Xafer en Testcase/Cookie:
ik weet niet of Daniel jullie ook persoonlijk gemaild heeft, anders moet je zijn reactie zeker lezen!

Verwijderd

Deze van Xafer ook nog een flamebaitje.
Niet helemaal mee eens, er stond in de reply van Cookie daadwerkelijk zijn volledige naam vermeld (voor- en achternaam) dan mag je best wel wat heftig reageren. Maar nu dat verwijderd is, komt het wat raar over.

Edit: even de quote erbij gepakt.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Madmax: OK, zit wat in. Het is wel flamebait, maar inderdaad is het in dit geval te verdedigen. Iemand die nog een +1: gemod uit wil delen? Maar de -1 die hij nu heeft is ook te verdedigen.

Als ik dan toch alles aan het doorworstelen ben: van deze snap ik niet waar hij over gaat. Heb ik dus niet gemod.
IPC?

Zo, eindelijk de hele draad doorgeworsteld!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Deze van Cookie naar -1 gegooid.
Nou, als dat geen bewijs is dat hier geen 'vriendjespolitiek' bedreven wordt :). Mij maakt die score niet uit hoor, irrelevant. Kan me wel voorstellen dat als je louter objectief kijkt er dingen staan die achterwege hadden kunnen blijven, maar zo weet ik er nog wel een paar. Vanuit mijn perspectief was mijn reactie erg on-topic, inzichtvol en grappig. Enfin, ik zal ook mijn mailbox eens gaan checken. Wees gegroet en werk ze.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

:? ik denk dat het technische term is :?

Integer Processing Curve ofzow...

Hoe dan ook niemand reageert erop met woorden, maar er denderen wel gelijk 2x een -1 overheen voor overbodig. Dat vind ik wat raar.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
testcase: die -1 voor jou was zonder meer terecht (IMHO), geen twijfelgeval zoals de laatste van Xafer die ik noemde.

MadMax: die 2x overbodig en 1x gemod is idd raar. Het lijkt wel een inzichtvolle reactie. Ik zou hem alleen graag willen begrijpen. Dan kan ik voor mezelf beslissen of het inzichtvol of overbodig is.
------------
reactie op MadMax hieronder: heb ik geen verstand van. Dan mod ik hem maar niet.

Verwijderd

Zo dit bleek dus onzin te zijn...

Verwijderd

HUMOR !!!!!!!!!!!

Hieronder de "ghost-reactie" van Xafer op deze thread:
IPC is Instruction Per Clockcycle beste moderators...
Das inderdaad een technische term.
:):):)

En Xafer, bedankt....Alleen hoe zit het dan met de optimalisatieroutines die in de chip op dubbele core snelheid worden uitgevoerd ?

• Cookie
IPC is volgens mij Instructions Per Cycle. Las ik in 1 vd reviews, ik meen die van hardwareinfo.net. Gaat over het vergelijken van performance tussen cpu's en dat je dat volgens Koen Crijns dus niet louter ahv Mhz/Ghz kunt doen, of ahv fpu performance alleen, maar beter via een rekensommetje dat het aantal instructies per cycle aangeeft.

Ik heb die reactie/waarschuwing van Kegel nu pas gezien. Lekker is dat.

"Wilt u in het vervolg wanneer u weer beledigd wordt, of er leugens over u worden uitgeschreeuwd 10x de andere wang toekeren, anders wordt u ook gebanned." Had dan de eerste ban meteen goed doorgevoerd. Ik heb van een admin begrepen dat er al 4 keer een ban op mister X is losgelaten. Nou, ik heb er never nooit niks van gemerkt. Dat wekt bij mij ook de nodige wrevel. Straks krijgt bijv. Otis zeker ook een waarschuwing als-ie z'n geduld verliest, daarna irrelevant, gevolgd door, etc. etc? Wij moeten allemaal wijken, zwijgen en toekijken hoe iemand alle regels aan z'n laars lapt, mensen eerst beledigd via alle mogelijke kanalen en altijd pas de onschuld gaat spelen als de pleuris weer is uitgebroken. Vervolgens word(t)en betrokkene)(n) op 1 hoop gegooid, met de wangedrager, omdat een buitenstaander de ontstane knoop van omgedraaide oorzaak/gevolg-beschuldigingen niet meer ontwarren kan. Zo denk ik erover (en ik kan het weten, I've been there :().

The End

(of part 3)
Stay tuned for next weeks episode of:

THE ........... (gelieve zelf in te vullen op de stippellijn)

Verwijderd

Ik denk dat ik voorlopig ff lekker helemaal niets ga doen, voor je het weet denk je eerlijk te zijn en wordt je gebanned omdat je in iemand zijn Top 5 lijstje staat.

Neen, dank u, geef mijn portie maar aan fikkie, voor mij is er echt een hele hoop lol er inmiddels van af.

Het lijkt hier verdomme WO II wel, daar werden ook mensen vermoord omdat ze "anders" dachten, zich "anders" gedroegen, of er "anders" uitzagen.

Ik weet dat die vergelijking niet direct opgaat, maar het wordt zo langzamerhand wel van kwaad tot erger, eerst binnen één topic, daarna binnen meerdere topics en draden, hate-mail en nu de oorlog ook al op T.net.

What's next?

Elkaar bombrieven sturen?

En als klap op de vuurpijl gaan we ook nog eens lekker lopen dreigen dat T.net platgegooid gaat worden?

Ik ben het nu helemaal kwijt (voor zover ik het had natuurlijk).

Te ziek voor woorden, maar da's MIJN mening (voor wat ie waard is).

Van mijn part passen jullie de regels van GoT en T.net aan, een ieder die zich bezig houdt met persoonlijke belediging van één of meerder mede-leden, die zich in welke vorm dan ook misdraagt: zonder verder mededeling bannen en wel direct, niks waarschuwingen, gewoon direct handelen.

Je hebt hier gewoon een prima voorbeeld van wat er gebeurd als je dit soort lieden ook maar iets de ruimte geeft: je komt er nooit meer van af (achteraf gezeik, maar toch).

Het grote risico wat je nu krijgt, is dat er dadelijk een hoop kwaliteits-tweakers weglopen, omdat ze het gezeik meer dan zat zijn.

Voordeel: je bent ook af van de Orde Van Vijf ;)

Mega-kots!

Ik type bewust GEEN namen in deze reply, omdat het mij inmiddels geen enkele fuck meer interesseert wie zich er nu wel of niet schuldig aan maakt en buiten dat, rotte appels zie je toch al van ver af aan!

Just MHO

• Jaymz
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

't gaat momenteel al helemaal niet meer om de inhoud van posts, waar je als moderator _naar eigen inzicht_ (IMHO) je waarde aan toekent.
Onderhand worden hier hele flames uitgevochten of een moderatie terecht is of niet, en daarop doorgaand of iemands menig aangaande wat dan ook de juiste is of niet.

Volgens mij ben je dan het doel redelijk ver voorbijgeschoten.

Modereren is voor mij nog steeds naar mijn inzicht, als ik een flame/troll/interesante post zie, modereer ik deze zoals hij op mij afkomt.

Mocht iemand iets zeggen waar ik het mee eens kan zijn, hoeft het niet zo te zijn dat ik blind een +1 geef. Of het nou iemand is die ik mag of niet. Ik trek niemand voor, of stel niemand achter op persoonlijke gronden.

Waarom is dat voor zoveel mensen zo moeilijk te realiseren. Niet lullen maar . . . (modden/posten, zoek dat zelf maar uit)

Maar verziek deze sites niet met zulk een geauwehoer.

Ben je het ergens niet mee eens, ventileer dit, maar ga er niet moeilijk over doen.

We kunnen met z'n allen hier( a: ) een leuk ding neerzetten, maar we kunnen het ook met z'n allen ( b: ) verzieken, en dat zou jammer zijn.

WAT IS HET DAT JE WILT: a of b ? ? ?

Meer wil (en zal) ik hier niet over kwijt

[typo's]

Verwijderd

Ik ga voor a, maar hoop wel dat dat een beetje duidelijk is. Heb het gevoel dat mijn reacties wat verkeerd worden ingeschat.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, defenitily A, maar ik heb het idee dat er heel wat mensen op de een of andere manier B een "vermakelijkere" optie vinden.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Modereren is voor mij nog steeds naar mijn inzicht, als ik een flame/troll/interesante post zie, modereer ik deze zoals hij op mij afkomt.

Mocht iemand iets zeggen waar ik het mee eens kan zijn, hoeft het niet zo te zijn dat ik blind een +1 geef. Of het nou iemand is die ik mag of niet. Ik trek niemand voor, of stel niemand achter op persoonlijke gronden.
En daar gaat het dus mis, sommige hier kunnen niet langer objectief reageren en dus ontstaat er ruis en irritatie.

Ikzelf reageer dan ook altijd als en namens mijzelf en niemand anders, maar niet iedereen ziet dat en soms resulteert eerlijkheid in een hoop frustratie aan de andere kant van de lijn.
Hoe eerlijk je ook blijft, bij een aantal individuen gaat dat er niet in en die halen er alles bij om maar gelijk te kunnen krijgen.

Je hebt gelijk dat in een aantal gevallen mensen de zaak wel heel erg serieus nemen en zich te veel laten beïnvloeden door hun persoonlijke mening, dit hoeft overigens per definitie niet verkeerd te zijn, mits je maar open blijft staan voor de bewegingen en motivatie van een ander, als je dat al niet kan, heb je IMHO hier weinig toegevoegde waarde en kun je beter verhuizen naar een andere site en een ander forum.

Ik ben van mening dat de meeste bezoekers hier (zeker op dit forum en Lieve Adjes) goede bedoelingen hebben, maar (zoals altijd) wordt de zaak verstierd door een enkeling (of meerdere enkelingen).

Wanneer je ze aanspreekt op hun gedrag (op de nette en op de botte wijze), dan heb je het bij hun gevroten en krijg je de hoos van de dag of week over je heen (tot hate-mails aan toe).

Oplossingen:

*negeren

Werkt een tijdje, maar als het misbruik blijft, wil je toch dat er iets gaat gebeuren.

*reageren

Per definitie verkeerd, zeker bij de hard-core-misbruikers, die geven toch niet op

*corrigeren, werkt ook vaak niet, omdat ZIJ toch gelijk hebben, of dat in ieder geval willen hebben

*bannen, werkt tijdelijk, maar een nieuwe nick is zo gemaakt, ISP's zat

Kortom:

Ga er maar aanstaan, ik heb al gezegd dat in dit verband de regelgeving aangescherpt moet worden, je moet misbruikers weren en wel zo snel mogelijk, zeker mensen die steeds maar weer de boel verzieken voor de rest.

Je frustratie uiten mag (hoewel je zelf de veroorzaker bent van die frustratie), maar laat elkaar in de waarde en probeer elkaar duidelijk te maken waarom jij A vindt en het niet eens bent met B, schelden draagt meestal niet bij tot een zinvolle wijze van communicatie, roept agressie op bij de tegenpartij en is een teken van je eigen onmacht.

Even terugkomen op de eerste post in deze draad:
Ik kan het allemaal niet meer volgen.
Kan iemand nog ff op een rijtje zetten wat er nou allemaal nog van Xafer en Cookie/Testcase gemod moet worden?
Ik denk dat we er verstandig aan doen om die twee maar met rust te laten, hoezeer je ook van mening bent dat je de juist beoordeling geeft, wat voor beoordeling je ook geeft, het pakt (aantoonbaar) altijd verkeerd uit:

Cookie +1 -> Xafer over de zeik
Cookie -1 -> Xafer roept "Zie je wel dat ik gelijk had!"
Xafer +1 -> idem
Xafer -1 -> Xafer over de zeik

... en ga zo maar door ...

En als je dan toch wil modden, doe dat dan in stilte en ga dat hier niet aankaarten, dat brengt toch weer een hoop bagger met zich mee.

Wat Jaymz zegt: ga uit van je eigen gezonde verstand en vertrouw de rest dat zij dat ook doen, uiteindelijk kent het gros van de modders onder ons het verschil wel tussen goed of slecht.

Voorlopig wou ik het hier maar bij laten (alweer).

:z

Ik kies onvoorwaardelijk voor optie A...

• Cookie
* Cookie is blij te zien dat TGF ook weer van de partij is.

Ik ga ook voor A. Voorlopig is GoT nu weer bevrijd. Van scores ga ik niet over de zeik, wel van zeikers die telkens over mijn schoenen pissen en die dat dan zonodig weer op T.net gaan doen, als dat op GoT niet meer kan :).

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Toen testcase een aantal dagen geleden vroeg om een post (onterechte +2) van Xafer omlaag te zetten zei ik al dat ik het niet deed om geruzie te voorkomen en er wel meer onterecht op +2 staat.

Nu ging ik wel flink bezig met die twee omdat het om typische zaken ging die ik wel leuk vind om aan te pakken: posts die onterecht op +4 geplaatst worden en trolls/flamebait.

De werkwijze bij de +2 post pakte beter uit: geen gezeur. Misschien moet er dus idd voor Xafer en Testcase/Cookie maar een uitzondering gemaakt worden en moeten we niet meer over hun beginnen op dit forum.

Gewoon zelf modden en hopen dat de rest meewerkt, zo niet, dan geldt ook weer dat er wel meer fout blijft staan, dus waarom zo op hun letten?

Ik ben bang dat Xafer dan nog steeds bij elke Overbodig die hij krijgt zal denken dat er een complot achter zit, maar wegens zijn ban post hij hier iig niet meer.

Zo houden we dit forum iig vrij van flames en wil men gaan flamen op t.net dan kan men -1's verwachten, of geluk hebben als niet genoeg moddereters de flame-posts zien.

TgF is de man (8>

Verwijderd

Als iedereen nu in ieder geval zijn originele post laat staan als hij een -1 krijgt en niet zijn originele post gaat vervangen door een klaagzang over die -1 dan blijft het tenminste een beetje duidelijk.

Tik dan bijvoorbeeld onder je reactie een
edit:
ofzo waartussen je je klacht vermeld.
Anders staat er alleen nog maar een hele klaagzang met een score van -3 offtopic en dat kan alleen maar kloppen. Terwijl je bijvoorbeeld eigenlijk bent begonnen te klagen over een -1 troll over je originele en juiste post.

Ik lees vaak alleen de geplaatste tekst van nieuws en klik niet door naar het hoofdartikel. Door de (vaak kritische) reacties te lezen, krijg ik inzicht in het geplaatste nieuwsonderwerp en de relevantie en juistheid van het artikel. Iedereen die inhoudelijk reageert op het onderwerp krijgt van mij +1 als hij onder de 1 scoort. Zolang hij/zij maar waarde levert in de reacties. Flames bemoeilijken het lezen en verknoeien het leesplezier.

Iemand die pro-iets is heb ik ik geen moeite mee, veelal zijn deze personen iets kritischer dan de massa. Ik wil dit vergelijken met bijvoorbeeld groenlinks; deze partij zorgt continue voor een kritische noot in de beslissingen die andere partijen in de 2e Kamer nemen. Die kritische noot kan vertragend werken en soms storend zijn, belangrijkste is dat ze voorkomen dat iedereen wakker/allert wordt gehouden.

Een kritische noot leest het makkelijkst als je je kritiek puntsgewijs opsomt en uitlegt. Daar kan dan door anderen ook weer puntsgewijs op worden gereageert en voorkomt het uit het verband trekken van conclusies/reacties.

Als laatste: Speel de bal en niet de man.
Pagina: 1