middag gij allen,
ik heb hier de volgende situatie:
gentoo met 2.4.20-gentoo-r1 kernel
usbprinter als module compiled
usbcore als module compiled
een lexmark z53 printer via de usb kabel naar mijn desktopje lopen
beide gemodprobed, printer wordt herkend, er wordt een /dev/usb/lp0 aangemaakt. Maar nu komt het, als ik
documentatie gevonden. Maar daar doen ze toevallig hetzelfde als wat ik doe. Dus ik denk, ik creeer de volgende situatie
lexmark via lpt1 en printerkabel naar desktop
paralelle zut in kernel
dmesg checken na reboot, printer wordt netjes herkend als lexmark z53, maar er wordt geen /dev/lp0 aangemaakt
maar printen ho maar. Iemand een idee wat ik mis? Oja, cups geeft aan (ben ff eigenwijs doorgegaan uiteraard):
en dan heb ik toch de hele howto doorgelopen. Ik ga er van uit dat media tray papier tray is? Daar zit papier in, verder zitten er netjes cardridges in, en print de testpage vanuit de printer goed af.
ik heb hier de volgende situatie:
gentoo met 2.4.20-gentoo-r1 kernel
usbprinter als module compiled
usbcore als module compiled
een lexmark z53 printer via de usb kabel naar mijn desktopje lopen
beide gemodprobed, printer wordt herkend, er wordt een /dev/usb/lp0 aangemaakt. Maar nu komt het, als ik
code:
geef, komt er niks uit de printer rollen, niet eens chinees, gewoon helemaal niks. Ik heb daarna maar eens gezocht bij gentoo en deze1
| cat testbestand.txt > /dev/usb/lp0 |
documentatie gevonden. Maar daar doen ze toevallig hetzelfde als wat ik doe. Dus ik denk, ik creeer de volgende situatie
lexmark via lpt1 en printerkabel naar desktop
paralelle zut in kernel
dmesg checken na reboot, printer wordt netjes herkend als lexmark z53, maar er wordt geen /dev/lp0 aangemaakt
maar printen ho maar. Iemand een idee wat ik mis? Oja, cups geeft aan (ben ff eigenwijs doorgegaan uiteraard):
code:
1
2
3
4
5
| Description: Lexmark Location: Printer State: idle, accepting jobs. "Media tray empty!" Device URI: usb://Lexmark/Z53?serial=c400 |
en dan heb ik toch de hele howto doorgelopen. Ik ga er van uit dat media tray papier tray is? Daar zit papier in, verder zitten er netjes cardridges in, en print de testpage vanuit de printer goed af.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer