[Mandrake 9.1]Blackbox desktop icons

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:01
Hoe kan ik in Blackbox en Enlightenment icoontjes op mijn desktop zetten??? Ik heb al vanalles geprobeert (FAQ, Google, GOT-search) maar niets helpt. Ook geprobeert om mijn bestanden uit /home/paul/Desktop in /home/paul/.blackbox te zetten, maar ook dit helpt niet.

Weet iemand een manier?

Specs:
Mandrake 9.1
Pentium !!! 500, 512 MB geheugen, 20GB HD.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

volgens mij kan je geen dingetjes op je desktop zetten met blackbox..

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 20:35

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Je moet even gmc (Gnome midnight commander) installeren.
Dit dit is een filemanager programma wat normaal in gnome je desktop icoontjes regelt, maar het werkt ook zonder de gnome windowmanager.
als je gmc normaal uitvoert krijg je meteen een venster voor je, maar gmc heeft een opstartoptie waarmee je alleen de icoontjes krijgt. (je moet even met gmc --help kijken wat dat is).

• xzenor

xzenor

onderdaad met een andere tool zou het mogelijk moeten zijn.
Maar blackbox zelf kan het volgens mij niet.
tis niet voor niks zo'n kleine wm.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 12:25

deadinspace

The what goes where now?

Dergelijke WMs doen simpelweg niet aan icons op je achtergrond. Als je toch icons wil, dan zul je daar specifiek een programma voor moeten gebruiken. Ik zou overigens dan niet voor gmc kiezen, maar voor een programmaatje dat alléén icons doet (en niet desktop + file management bla erbij zoals gmc), maar dat is een keuze.

• xzenor

xzenor

hm, geef eens een voorbeeld, lijkt mij ook wel interessant als ik er geen halve andere wm hoeft te installen

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 20:08

Arioch

<geek>

idesk
te vinden op google

Verwijderd

"dit" soort window managers (zoals: blackbox fluxbox windowmaker etc) zijn gemaakt om snel mee te werken daarom zijn er meestal geen icoontjes of start menus :P ingebouwt

maar.. ik dacht dat je gnome panel in enlightenment kan starten en waarschijnlijk ook wel in blackbox

btw er is een programma voor fluxbox waarmee je icoontjes op je desktop kan krijgen: http://fluxbox.sourceforge.net/fbdesk/

• Paultje3181
Nou, ik ben dus aan de slag gegaan met Fluxbox en met fbdesk. Werkt allemaal prima. Behalve de icoontjes dus. Ik heb een aantal icoontjes uit Noia pack gehaald. Deze zijn allemaal 64x64 pixels. Als ik hierin in de icons file link krijg ik ze ook te zien, maar er zit een grijze rand omheen. Het lijkt of ze niet groot genoeg zijn??? Kun je ergens instellen hoe groot een icoon is? In de init file niet en in de icons file staan ook alleen welke icons je hebt. Heeft iemand een idee?

Ik heb ze dus allemaal 66x66 gemaakt en dan werkt het wel gewoon. Inderdaad dus grootte, maar het is toch een beetje onelegante methode...

[ Voor 13% gewijzigd door Paultje3181 op 11-04-2003 12:53 ]

• xzenor

xzenor

het ziet er sowieso allemaal nogal bagger uit en het crasht steeds..
als ik 1 keer een naam van zo'n icoontje verander dan moet ik 'm opnieuw opstarten want dan hangt ie...

Ook kan ie er niet tegen als je er een windowstje overheen sleurt..
Dus tot nu toe vind ik het nogal waardeloos eigenlijk..

• Paultje3181
Windowsje eroverheen heb ik inderdaad ook, maar die naam veranderen niet, of bedoel je vanuit het menu? Ik verander gewoon meteen in de icons file, gaat wel gewoon goed. Mag niet aanstaan als je het verandert. Dan verandert ie het namelijk meteen terug.

Verwijderd

hier is nog een alternatief,
het plaatst een taakbalk op je desktop (kde-achtig)
eigenlijk is het voor fluxbox, maar vermits fluxbox en blackbox dezelfde configuratiefiles kunnen gebruiken moet dit ook lukken.

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Paultje3181 schreef op 17 april 2003 @ 10:52:
Windowsje eroverheen heb ik inderdaad ook, maar die naam veranderen niet, of bedoel je vanuit het menu? Ik verander gewoon meteen in de icons file, gaat wel gewoon goed. Mag niet aanstaan als je het verandert. Dan verandert ie het namelijk meteen terug.
Ok, ik wil dit toch even kwijt..

Ik ben anderhalf jaar terug met KDE begonnen.. later ging ik naar Gnome en toen ik eens blackbox, IceWM had geprobeerd wilde ik dat ook blijven draaien.

Wat een snelheid.

Later is dus mijn oog gevallen op XFce. Dit blijf ik voor mijn part ook altijd draaien want dit is echt een geweldige WM :) Supersnel!

Als je een tijdje zonder iconen hebt gewerkt (dus niet 3 weken), dan ga je er ECHT aan wennen. Ik heb gewoon een rijtje quick launch menu's en dat werkt PERFECT.

Ook laad ik Gnome Panel met de tasklist_applet in.. zo kan ik makkelijk tussen proggels switchen. Dit vertraagt gewoon bijna niet.. XFce start btw ook supersnel op. Echt geweldig.. maar goed iedereen zijn eigen smaak he :) Probeer het gewoon eens ;)

Al met al bedoel ik maar dat ik vroeger ook een iconen freak was en het me nou niks meer boeit.. eerder irritant :)

En als je trouwens een zwevend gnome panel opstart en die op een gewenste plek op je desktop neer sjaakt, heb je ook allemaal quicklaunch iconen.. en dat werkt nog sneller dan desktop icons (met dubbelklik aan dan).

:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• xzenor

xzenor

ik ben ook allang gewend aan die iconloze desktop, dat is het probleem niet.
maar tis gewoon wel leuk om van die icoontjes te hebben op je desktop..
staat minder kaal en is nog best wel nuttig ook.

verder zit alle functionaliteit al in het blackbox/fluxbox menu dus echt erg nuttig zijn die icoontjes niet.. Maar tis gewoon wel handig.
met een kale desktop start je sneller een proggy op wat op je desktop staat dan dat je je eerst door die menustructuur moet werken.
niet dat dat nou zo veel is, maar het scheelt toch weer een seconde of 2 :P

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

possamai schreef op 18 april 2003 @ 10:31:
....
, maar het scheelt toch weer een seconde of 2 :P
Als je secondes wilt sparen kun je beter bb-keys gebruiken. En dan voor al je veelgebruikte programma's een snel-toets instellen. (Filemanager, xterm, xmms, xkill >:) ....)

Verwijderd

mij is het wel gelukt om fbdesk aan de gang te krijgen; met de gentoo icons.
Het onderschrift is bugg dus dat had ik weggelaten door
/usr/local/bin/fbdesk -na te gebruiken en de titel in ~/.fluxbox/icons
weg te laten voor de icoontjes.
Maar dan de icoontjes. Ik wilde die schitterende ronde gentoo icons gebruiken..
- maar ze worden heel lelijk weergegeven: die randen zijn zo rafelig als wat
- programma gebruikt te veel resources vind ik om alleen een paar icoontjes te laten zien.
ik kijk nog voor idesk.
Pagina: 1