Toon posts:

Word/Excel probleem....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Word en Excel experts

Ik ben bezig met mijn afstudeerscriptie, nu heb ik een probleempje met bovengenoemde programma's.

Ik wil een Excel-tabel invoegen in Word. Opzich is dit niet zo'n probleem alleen de tabel is zo groot dat hij horizontaal afgedrukt moet worden om om 1 pagina te kunnen. Wanneer ik dit ga knippen/plakken naar het Word document valt het dus buiten het papier. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om de tabel dusdanig te draaien dat het verticaal op papier komt. En alle dingen die ik probeer is allemaal net niet, letters komen alleen onder elkaar..... 8)7

Wie heeft de gouden tip om de tabel verticaal te krijgen zonder dat dat ten kostte gaat van mijn kop- en voetteksten etc.????

Ik heb al geprobeerd om de tabel, met behulp van PSP, op te slaan als jpg file. Alleen wordt de kwaliteit en scherpte van de tabel er niet beter op.

Mijn dank is groot....

Verwijderd

Bestaat er niet de mogelijkheid dat je naar Bestand -> Pagina-Instelling -> Papierformaat(tab) -> en dan Liggend aanvinken. Misschien dat het er dan wel op past...

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

file -> page setup -> paper size -> orientation [landscape] -> apply to selection?

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, maar het probleem is echter dat de tabel in het verslag verwerkt moet moet worden. Bijvoorbeeld, pagina 1 en 2 is tekst. 3 de tabel en 4, 5, 6 zijn weer tekst.....

Verwijderd

Selecteer de hele tabel eens, en ga dan naar "Opmaak" --> "Tekstrichting...". Misschien gaat het daarmee.

Moet je wel even aan de opmaak van je tabel in Excel sleutelen waarschijnlijk, want nu klopt de indeling waarschijnlijk niet meer.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 13:15 ]

Verwijderd

Ik denk dat de leraar bij wie je het in moet leveren, dat dan maar voor lief moet nemen en het verslag onder het lezen maar even een kwartslag moet draaien. Ik heb het vorige week ook nog op die manier in mn stageverslag gedaan.
Kan je niet omheen denk ik...

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 13:10:
Ja dat klopt, maar het probleem is echter dat de tabel in het verslag verwerkt moet moet worden. Bijvoorbeeld, pagina 1 en 2 is tekst. 3 de tabel en 4, 5, 6 zijn weer tekst.....
Dan kan het niet anders dan dat de docent het verslag moet draaien..als anders de tabel niet duidelijk genoeg is.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruzor op 01-04-2003 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat die docent dat moet draaien oowkee, dat vind ik ook geen punt. Ik zeg maar dat tabel landscape in het verslag komt maar dat ik wel moet kop en voet tekst op de normale manier afgedrukt krijg. (dus verticaal)

Verwijderd

dan druk je die toch eerst af, en later de tabel erover heen

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 13:18:
Dat die docent dat moet draaien oowkee, dat vind ik ook geen punt. Ik zeg maar dat tabel landscape in het verslag komt maar dat ik wel moet kop en voet tekst op de normale manier afgedrukt krijg. (dus verticaal)
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat lukt volgens mij niet, de kop en voet tekst wordt automatisch 'meegedraaid'. Anders moet je de bovenstaande suggestie proberen (is wel wat werk als je meer tabellen hebt).

[ Voor 67% gewijzigd door Ruzor op 01-04-2003 13:25 ]

Verwijderd

eerst een lege pagina afdrukken met kopen voettekst en dat de tabel eroverheen

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad en dat is vreselijk irritant.... Ik denk dat ik maar op het converteren naar een jpg file houdt. Of is .gif beter??? Dan maar wat minder scherpere tabellen...

Verwijderd

1234567

Door 1234567 - Tuesday 01 April 2003 13:21

dan druk je die toch eerst af, en later de tabel erover heen
Dat is idd een goede oplossing. Je drukt 1 keer alleen puur de kop en voettekst af. En dan daarna alleen de tabel op datzelfde velletje papier...

Best logisch

Suc6

Verwijderd

je kan ook in excel je tabel "Kopiëren" en dan in word met "Plakken speciaal" de tabel als figuur in je document plakken. Deze tabel kan je dan naar hartelust in grootte aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zeker een goed idee, 1234567, heb ik ook al over nagedacht. Alleen zijn het 25 tabellen, en ik moet het ook digitaal aan leveren.

Bushwoelie, wat je zegt werkt goed alleen wanneer ik de pagina vervolgen ga afdrukken dan worden er alleen dikke pixcels afgedrukt in plaats van tekst....

Ik vis nog even verder.

Alvast bedankt voor de vele tips en opmerkingen...

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook naar de blz van de tabel gaan en dan het volgende instellen (word xp)

image

- Bestand
- Pagina instelling
- marges, afdrukstand - liggend, Voorbeeld toepassen op, vanaf dit punt.

op de blz die daarna komt met alleen tekst doe je bijna hetzelfde maar dan met afdrukstand - staand

/edit/
Was idd wel een beetje laat/langzaam van mij :O
\edit\

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 14:02 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Dat is hierboven al een aantal keer uitgelegd, maar de TS was dus niet naar dit op zoek...

Verwijderd

Maar ik denk dat hollebollebuik het toch anders zou kunnen aanpakken ;)
Gewoon het excel sheet als bijlage gebruiken, dit wordt vast en zeker ook geaccepteerd.

Verwijderd

Sectie einde invoegen - type volgende pagina. Dan die pagina op landscape zetten.

Edit: ook ik moet leren lezen. sorry.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 14:07 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 14:05:
Sectie einde invoegen - type volgende pagina. Dan die pagina op landscape zetten.
[#2] Dat is hierboven al een aantal keer uitgelegd, maar de TS was dus niet naar dit op zoek...
edit:
Ik zie dat het al gecorrigeerd is

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 01-04-2003 14:09 ]

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 13:46

evaarties

Powerball @ 12.582

/me Hoopt dat MS het in een volgende versie van Office eindelijk mogelijk maakt om dit goed te doen, terwijl de kop- en voettekst wel normaal blijft staan.

Verwijderd

Topicstarter
Laten we het hopen.....
Pagina: 1