Wie van de 3 (Soundcards)

Pagina: 1
Acties:

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een newe soundcard en ben via feedback.nl op de volgende 3 types in mijn prijs klasse gekomen:

Audiotrak Prodigy 192

Van: € 213,-
Voor: € 179,-

ESI Waveterminal 192 X

Van: € 392,-
Voor: € 329,-

M Audio Audiophile 2496

Van: € 265,-
Voor: € 219,-

Ik wil de soundcard gebruiken voor vocal opnames(heb een behringer b2 die phantoom voeding nodig heeft, ik heb al een pre amp), bewerken van geluid (cool edit pro), midi opnames met Reason, sequencen van tracks en een hoop geklooi met Vegas Audio.
Waar ik op dit moment ook meezit is dat als ik meerdere realtime effecten op verschillende sporen zet dat mijn pc het dan niet trekt, ik weet alleen niet of dit met een newe soundcard is te verhelpen.
Natuurlijk heb ik de verschillende specs van de kaarten gelezen maar het grootste deel zegt mij eerljik gezegt niks, ik weet neit eens van een RCA input is :S
Die waveterminal van 329 is overigens wel het maximale wat ik er aan uit wil geven, die koop ik dus ook alleen als die echt een groot klasse verschil heeft. Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen met me keuze!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 14:22

Eraser127

Nijkerk

RCA input is gewoon een ingang via het welbekende tulp-stekkertje :)

My Discogs

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ik ben de laatste tijd ook een beetje aan het kijken voor een nieuwe geluidskaart en ik kom ook ongeveer op hetzelfde uit. Deze types zitten allemaal redelijk dicht bijelkaar.

Waar je dan op moet selecteren is functies die voor jou belangrijk zijn.

Persoonlijk heb ik liever niet meer die kleine jack stekkertjes, dus ik ga voor óf grote jacks (6,3 mm) of tulp pluggen. Daarnaast wil ik graag één digitale uitgang van beide (één naar de coaxial in van mijn receiver en één naar de optical in van mijn MD) en natuurlijk een MIDI interface. Daarom kom ik voor mij persoonlijk op de ESI Waveterminal 192L uit. Ik zit zelf niet zo te wachten op gebalanceerde uitgangen (zou niet weten wat ik ermee moet omdat ik er verder geen apparatuur voor heb) en dus ga ik voor de 192L in plaats van de 192X.

Ik denk dat jij voor jezelf iets soortgelijks moet doen om tot de juiste soundcard te komen.