Wie heeft deze router al in gebruik?
Op dit moment zit ik met een msn5 probleem, ik heb na lang zwoegen eindelijk de router zover, dat er msn5 bestanden van buiten naar binnen kunnen komen nl.:
In router menu (advanced) bij "special applications" moest ik invullen bij id1.:
Enable: vinkje, Trigger: 1863, Incoming ports: 6891-6901
Dus nu kan men van buitenaf bestanden sturen via de router.
Maar..., ik kan geen bestanden versturen via msn5 naar buiten toe (naar anderen via msn5).
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Ik heb gisteren met iemand van de helpdesk van Robotics gebeld en volgens hem kon het niet, toen kwam ik met de oplossing als boven, zodat ik wel bestanden naar de pc kan sturen. Vreemd dat helpdesk dit niet wist, maar goed...
Het menu van de router ziet er zo uit:
http://www.usr.com/support/8022/8022-ug/three.html#Advanced
Kijk evt. naar de "special appilcations".
IK heb de FAQ doorgespit, maar ik kom er niet meer uit.
Enkele gegevens:
Router: US Robotics wireless 22 mbps type 8022, firmware 25
Provider: Wanadoo-kabel (pppoe verbinding)
Router staat op DHCP
Thuisnetwerk: pc1 en laptop
XP firewall staat uit, er draait geen andere firewall op m'n netwerk( laat e.e.a. over aan router-firewall)
Internet en Bestanden worden op het thuisnetwerk gedeeld zonder problemen.
Hoe krijg ik e.e.a. voor elkaar, moet er in de firewall van de router een poort worden opengedaan, in welke richting moet ik zoeken?
Op dit moment zit ik met een msn5 probleem, ik heb na lang zwoegen eindelijk de router zover, dat er msn5 bestanden van buiten naar binnen kunnen komen nl.:
In router menu (advanced) bij "special applications" moest ik invullen bij id1.:
Enable: vinkje, Trigger: 1863, Incoming ports: 6891-6901
Dus nu kan men van buitenaf bestanden sturen via de router.
Maar..., ik kan geen bestanden versturen via msn5 naar buiten toe (naar anderen via msn5).
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Ik heb gisteren met iemand van de helpdesk van Robotics gebeld en volgens hem kon het niet, toen kwam ik met de oplossing als boven, zodat ik wel bestanden naar de pc kan sturen. Vreemd dat helpdesk dit niet wist, maar goed...
Het menu van de router ziet er zo uit:
http://www.usr.com/support/8022/8022-ug/three.html#Advanced
Kijk evt. naar de "special appilcations".
IK heb de FAQ doorgespit, maar ik kom er niet meer uit.
Enkele gegevens:
Router: US Robotics wireless 22 mbps type 8022, firmware 25
Provider: Wanadoo-kabel (pppoe verbinding)
Router staat op DHCP
Thuisnetwerk: pc1 en laptop
XP firewall staat uit, er draait geen andere firewall op m'n netwerk( laat e.e.a. over aan router-firewall)
Internet en Bestanden worden op het thuisnetwerk gedeeld zonder problemen.
Hoe krijg ik e.e.a. voor elkaar, moet er in de firewall van de router een poort worden opengedaan, in welke richting moet ik zoeken?