Us Robotics wireless router 22 Mbps en Msn5

Pagina: 1
Acties:

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Wie heeft deze router al in gebruik?

Op dit moment zit ik met een msn5 probleem, ik heb na lang zwoegen eindelijk de router zover, dat er msn5 bestanden van buiten naar binnen kunnen komen nl.:

In router menu (advanced) bij "special applications" moest ik invullen bij id1.:

Enable: vinkje, Trigger: 1863, Incoming ports: 6891-6901

Dus nu kan men van buitenaf bestanden sturen via de router.

Maar..., ik kan geen bestanden versturen via msn5 naar buiten toe (naar anderen via msn5).

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Ik heb gisteren met iemand van de helpdesk van Robotics gebeld en volgens hem kon het niet, toen kwam ik met de oplossing als boven, zodat ik wel bestanden naar de pc kan sturen. Vreemd dat helpdesk dit niet wist, maar goed...

Het menu van de router ziet er zo uit:

http://www.usr.com/support/8022/8022-ug/three.html#Advanced

Kijk evt. naar de "special appilcations".

IK heb de FAQ doorgespit, maar ik kom er niet meer uit. :'(

Enkele gegevens:

Router: US Robotics wireless 22 mbps type 8022, firmware 25
Provider: Wanadoo-kabel (pppoe verbinding)
Router staat op DHCP
Thuisnetwerk: pc1 en laptop
XP firewall staat uit, er draait geen andere firewall op m'n netwerk( laat e.e.a. over aan router-firewall)

Internet en Bestanden worden op het thuisnetwerk gedeeld zonder problemen.

Hoe krijg ik e.e.a. voor elkaar, moet er in de firewall van de router een poort worden opengedaan, in welke richting moet ik zoeken?

• apacer
"schopje"

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ondersteund je router U-PnP ?
Zelf verstuur ik geen files over MSN/IRC of andere vage progs.
Zoals al zo vaak hier is langs gekomen, MSN kan alleen versturen als je achter een U-PnP-enabled router zit.
[edit]
Dit heeft dus niets met wireless temaken, zelfde probleem doet zich voor als er wel een snoertje tussen zit :)

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 02-04-2003 02:14 ]

Ey!! Macarena \o/

• apacer
router ondersteund UpNp

Verwijderd

Zet je outgoing ports eens op: 6891-6900 Als het goed is gaat het dan werken

• apacer
dat is juist een beetje de vraag, waar vind ik dat in dit menu van de router:

http://www.usr.com/support/8022/8022-ug/three.html#Advanced

Misschien "virtual server"??

Dient Upnp niet geinstalleerd te worden, die wordt zo te zien niet automatisch geinstalleerd bij internetaccount?

Ik ga verder zoeken en waardeer jullie reactie..

Verwijderd

Advanced -> Virtual Server??

• apacer
Upnp installatie heeft de hele pc laten vastlopen en boot dus niet meer, effe ghost erover geknald en dan zijn we weer bij de les.

Ja, de robotics heeft dus verschillende routermenu's en ik vroeg me af of we daar moesten zijn (virtual server), zie boven de link ..

Volgens mij werkt dat upnp nog niet (goed) met deze router..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Misschien bij Special Applications :?

Afbeeldingslocatie: http://www.usr.com/support/8022/8022-ug/images/advanced-special.gif

• apacer
ik probeer versch. opties.., je hoort het wel, als het lukt, wat een gedoe.

bij id1 heb ik dus nu reeds voor elkaar om iets te ontvangen van iemand(zie eerste bericht boven, nu nog verzenden...

We komen er wel...

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
heb deze fijne router ook en bij mij werkte alles gelijk uit de doos, moet er wel bij vertellen dat ik hem van iemand over had genomen die hem net een maand had en die overging op een 54Mps router.

Router: US Robotics wireless 22 mbps type 8022, firmware 2.5
Provider: Multiekabel Noord-Holand Hoorn
DHCP : enabled
Thuisnetwerk: pc vast aangesloten en laptop welke wireless is aangesloten met een D-link AirPlus 650+ cardbus kaart
XP firewall staat ook bij mij uit.
Er draait geen andere firewall op me pc en laptop op het moment, maar had in het begin op me pc ff ZoneAlarm Pro er ook bij draaien zonder problemen.
Internet en Bestanden worden ook bij mij op het thuisnetwerk gedeeld zonder problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door euro op 04-04-2003 11:52 ]

• euro
Zit net ff te kijken op de USrobotics pagina en zie dat de wireless router deze maand 54Mps gaat ondersteunen.
Link : http://www.usr-emea.com/support/s-4xfaster.asp?loc=emea

• apacer
euro schreef op 04 April 2003 @ 11:47:
heb deze fijne router ook en bij mij werkte alles gelijk uit de doos, moet er wel bij vertellen dat ik hem van iemand over had genomen die hem net een maand had en die overging op een 54Mps router.

Router: US Robotics wireless 22 mbps type 8022, firmware 2.5
Provider: Multiekabel Noord-Holand Hoorn
DHCP : enabled
Thuisnetwerk: pc vast aangesloten en laptop welke wireless is aangesloten met een D-link AirPlus 650+ cardbus kaart
XP firewall staat ook bij mij uit.
Er draait geen andere firewall op me pc en laptop op het moment, maar had in het begin op me pc ff ZoneAlarm Pro er ook bij draaien zonder problemen.
Internet en Bestanden worden ook bij mij op het thuisnetwerk gedeeld zonder problemen.
Leuk ding, dacht ik ook!

Maar werkt bestandsoverdracht van en naar je pc via msn5 optie, natuurlijk moet je wel evt. een msn-begruiker zijn, want daar ging m'n vraag over..

Mocht je MSN5 ook gebruiken en geen problemen met bestandsoverdracht hebben, dan hoor ik graag van je hoe jou settings zijn in je routermenu.

Ik kan nu dus van buitenaf bestanden versturen naar de pc achter deze router, maar nog niet vanaf de pc naar buiten (andere msn gebruikers)

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
RaZ schreef op 02 april 2003 @ 02:12:
[...]
Zoals al zo vaak hier is langs gekomen, MSN kan alleen versturen als je achter een U-PnP-enabled router zit.
[...]
Weet je dit zeker Raz? Ik las elders namelijk dat het ook zonder UPnP mogelijk was en let derhalve niet meer op UPnP bij aanschaf router, hoewel bestanden ontvangen EN verzenden wel tot mogelijkheden moet gaan behoren.

[ Voor 19% gewijzigd door Velthuis op 04-04-2003 14:17 ]

• euro
Heb net ff gecheckt met MSN heb versie 4.7** het gekke is dat bij de een kan ik wel bestanden verzenden en binnen halen, maar bij de ander weer niet, vreemd........
Pagina: 1