Toon posts:

Press any key to reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem... Ik heb 2 harde schijven op mijn computer. Desbetreffend C: en D: Aangezien mijn C: maar weer eens geformateerd mocht worden d8 ik dit handig te doen. Schijf D: stond helemaal vol en heb ik uit mijn kast verwijderd. Daarvoor in de plaats heb ik een zelfde harde schijf van een vriend van mij er in gezet om de informatie van de c: over te hevelen.
Ok, tot dusver ging alles goed. Vervolgens formateerde ik de c: en ook dit ging goed. Alles netjes geinstalleerd. Drivers, programma's noem maar op. Alles deed het. Vervolgens plaatste ik mijn eigen harde schijf (d:) weer in de kast en verwijderde ik de andere harde schijf. De c: en d: zaten er dus gewoon weer op de juist manier in. Dus ik start de computer op, zegt ie: Press any key to reboot.
Dus ik een beetje kijken of alles wel echt goed zat enzo en ging weer rebooten, doet ie het ineens. Zit ik in windows, loopt beetje traag op de harde schijven, dus ik denk: laat ik eens gaan defragmenteren, misschien helpt dat. Vervolgens geeft hij een foutmelding en d8 ik er verstandig aan te doen te rebooten. Ook dat gedaan, krijg ik ineens weer de oude foutmelding. Press any key to reboot. Dus ik een aantal keer blijven rebooten, de ene keer geeft ie in mijn bios WEL 2 harde schijven aan en de andere keer niet. Maar in windows komt ie niet meer. Hij geeft nu een fout: Schijfleesfout. CTRL + ALT + DEL to reboot. Ik snap er nix van !
Het vreemde van allemaal is nog dat hij de c: af en toe niet ziet. Terwijl deze nooit verwisseld is. Ik heb geprobeerd de kabels er uit te halen en er weer in te doen, maar ook dit helpt niet.
WAT IS HET PROBLEEM?????
KAN IEMAND MIJ HELPEN???;(;(;(

Ik ben in het bezit van 2 IBM harde schijven met 7200rpm. Ook bezit ik over een moederbord genaamd: Asus A7V266-E.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doublecheck de jumpers en de bekabeling. Meer info/tips staan in de OM FAQ.

Wat betreft booten, indien de IDE config goed is afgesteld: je kunt alleen booten van een geactiveerde primaire partitie. Check dus met FDISK/PartitionMagic/etc of dit het geval is.

En wil je verder ook niet zo gillen? Dat lost niks op, het komt nogal knullig over en het levert alleen maar irritatie op.

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 01-04-2003 12:41 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

kijk of de jumpers goed zitten.
gooi voor de makkelijkheid beide hd's op hun eigen ide kanaal.
test de c schijf in een andere pc.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:29

Hu9o

Schokkend

In de bios de hdd speed-up time hoger zetten. Hierdoor wacht de pc bij het opstarten langer zodat de hdd op toeren is. Misschien dat er daarom niet van te lezen is.

Ik heb zet zelf ook wel eens, start ik op en detecteerd hij maar 1 hdd ipv 2. Maar bij een reset is alles weer goed (afkloppen)

Probeer anders een even met 1 hdd op te starten en daarna met de tweede er weer bij aan. Helpt ook wel eens bij mij.

Succes er mee

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Ik had dit probleem ook met mn schijf.. Doet hij dit ook als er alleen de C: erin zit. Dus de d helemaal loskoppelen.

Zoja, kijk even of de jumpers goedzitten, kan zijn dat er eentje niet goedstaat ivm master en slave en cable select.

Anders moet je iets zoeken van system docter, dat kan ook wel oplossingen geven..

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Je moet die schijf/partitie actief maken

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
Deze MoBo ondersteunt RAID en heeft dus 4 ide connectors op de plank zitten. Let goed op dat je de gekleurde niet gebruik maar de zwarte. (Teminsten als je geen RAID gebruikt)

Ik heb dezelfde MoBo als jij en gebruik de RAID niet. Heb alles op cabel select staan.

En heb wel eens gehad dat ik m'n connecters fout had en dus dat de snelheid van m'n HDD's erg traag was hierdoor. Dus kijk daar vooral even naar.

Wat voor cables gebruik je btw? 40- of 80-aderig?

Verwijderd

Topicstarter
jumpers zitten gewoon goed. Heb daar ook niet aangezeten. Zal eens proberen ze er uit en er weer in te doen...Maar betwijfel of dit het probleem is :S

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IBM schijven moeten gewoon op Master/Slave staan, en niet op CableSelect volgens mij.
Probeer eens je C: schijf als enige op je primary IDE te zetten in z'n eentje en dan op Master instelling. Vervolgens via fdisk nog even kijken of de partitie actief is, als het zaakje dan nog niet start (windows enzo) dan klopt er echt iets niet :S

Viper®

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

en niet op CableSelect volgens mij
Beargumenteer. Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Viper®
Dat hoef je niet elke keer te doen, zie ook de [FAQ]FAQ[/FAQ] ;)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 09:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

BalusC schreef op 01 april 2003 @ 13:53:
[...]
Beargumenteer. Hier heb ik nog nooit van gehoord.
[...]
Dat hoef je niet elke keer te doen, zie ook de [FAQ]FAQ[/FAQ] ;)
Balusc,

dit is af en toe wel waar. In theorie zou het altijd moeten werken, echter geeft cableselect soms rare resultaten.

Theorie: Niets werkt en weten waarom
Praktijk: Alles werkt maar we weten niet waarom

Ik kan praktijk en theorie goed samen toepassen: Niets werkt en ik weet niet waarom. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 01-04-2003 14:03 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
sWORDs schreef op 01 April 2003 @ 14:02:
[...]

Balusc,

dit is af en toe wel waar. In theorie zou het altijd moeten werken, echter geeft cableselect soms rare resultaten.

Theorie: Niets werkt en weten waarom
Praktijk: Alles werkt maar we weten niet waarom

Ik kan praktijk en theorie goed samen toepassen: Niets werkt en ik weet niet waarom. ;)
Mmm, volgens mij werkt het idd niet altijd maar ik kan me vaag iets herinneren dat het met 80-aderige cable wel goed werkt. Zou niet weten waarom dus ik kan het niet bevestigen of ontkennen ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jullie hebben weldedelijk een punt, maar zoals Viper het vertelde kwam over alsof het specifiek IBM schijven betrof :z

Wanneer Cable Select niet werkt zoals verwacht, dan heb je de bekabeling goed verkeerd aangesloten of gebruik je slechte/verkeerde kabels :)

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Mischien ligt het aan de bios instelling.
Kijk eens even wat er staat bij first boot device.
Mischien staat er HDD1 ipv. HDD0

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Verwijderd

Topicstarter
beide schijven gister getest bij een vriend van me. D: doet het gewoon... C: niet.
Ook daar vind hij de schijf soms wel en soms niet, maar hij komt niet in windows :( SCHIJF C: dus waarschijnlijk kapot. Wordt teruggestuurd :D
overigens fungeerden ze gister in beide gevallen als 2e HD

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 12:53 ]

Pagina: 1