Op zoek naar een goede DVD brander ben ik na het lezen van verschillende reviews, reacties en andere shit die ik tegen kwam met google ben ik op de volgende 2 DVD branders uit gekomen (omdat deze naar mijn mening de beste "papieren" hebben:
- Sony DRU 500A(X)
- Plextor 504A
Ik zit nu dus heel erg te twijfelen welke te kopen en welke de beste is. Voor de duidelijkheid. Ik heb gezocht met google en ik heb gezocht op GoT, maar daar heb ik geen antwoord kunnen vinden/ op kunnen maken welke de beste is. Dit mede doordat de Plextor nog relatief nieuw is. (p.s. een slotje wordt niet gewaardeerd
)
Op de sites van Plextor en Sony staat een hele hoop informatie wat overdreven is om allemaal te quoten, maar dit is volgens mij het belangrijkste:
Plextor PX-504A:
Writing DVD: 4x
Writing CD: 16x
Rewriting DVD: 2.4x
Rewriting CD: 10x
Reading DVD: 12x
Reading CD: 40x
Buffer Underrun Proof Technology
PoweRec Technology (Plextor Optimised Writing Error Reduction Control)
Access Time <120 ms for CD; <140 ms for DVD
2MB Buffer
Error Rate Mode1: less than 10-12bits
Mode2: less than 10-9bits
A black tray, to reduce the jitter and to increase the quality of the burned CD
Two year* full-warranty (parts, labor and replacement) with On-Site Collect & Return** service
De Plextor writer kan alleen DVD's branden met de + standaard!
Sony DRU-500A(X):
Write Speed
DVD+R 2.4x
DVD+RW 2.4x
DVD-R 4x
DVD-RW 2x
CD-R 24x
CD-RW 10x /4x
Read Speed
DVD-R 2x
DVD-RW 2x
CD-R 24x
CD-RW 10x
DVD-ROM 8x
CD-ROM 32x
Average access time: 200 ms (DVD 8x) 160 ms (CD 32x)
Data buffer: 8 MB
Buffer Under-Run Protection:Power-Burn (CD-R/RW only)
Guarantee: Backed by a three-year parts and labour warranty
Vergelijken:
De Sony staat bekend dat ze beide standaarden (de + en -) ondersteunen met hun DRU-500A(X) brander. De Plextor daarin tegen kan alleen de + standaard branden de plextor kan wel DVD's gebrand met de - standaard lezen. Volgens een review op gamepc zelfs beter dan de + standaard.
Pressed Data DVD:
Small File 2742 KB/s
Large File 6595 KB/s
Read Speed 6148 KB/s
DVD-R DVD Media:
Small File 1160 KB/s
Large File 3165 KB/s
Read Speed 2578 KB/s
DVD+R DVD Media:
Small File 805 KB/s
Large File 2876 KB/s
Read Speed 2584 KB/s
De access times zijn in het voordeel van de plexor, 120ms vs 160ms bij het openen van CD's.
DVD's "openen" duurt iets langer. 140ms met de plextor en 200ms als de DVD met de Sony brander wordt geopend.
Het branden van DVD’s gaan met beide drivers op 4 speed. CD’s kunnen met de Sony op 24 speed gebrand worden en met de Plextor slechts op 16 speed (al is het verschil maar een paar minuutjes). Ook heeft de Sony een 8MB buffer tegen 2 MB wat de plextor tot zijn beschikking heeft. Beide branders hebben buffer under run protection, maar die van de Sony werkt alleen op CD-R en CD-RW. Dus niet op DVD’s die gebrand moeten worden. De plextor heeft dit wel.
Uit de review van hardware.info over de Sony DRU-500A(X) kan ik opmaken dat de lees snelheden van de Sony alles behalve hoog zijn. Ze zijn zelf nog lager dan de leessnelheden van de Plextor brander die snelheden behaald om bijna van te gaan huilen.
Dan als laatste de brandsnelheid. Op 4 speed (dvd) zou dit rond de 15 minuten moeten zijn. (4812MB per DVD delen door 5.27MB/s en dat delen door 60sec = 15,2 minuten).
De plextor deed er 22 minuten over! Dit is natuurlijk veel te lang. Waarschijnlijk wordt dit wel rechtgetrokken door een toekomstige firmware update, maar erg plezierig is het nu niet.
De Sony heeft al wel wat firmware updates gehad, maar uit reacties van de meuktracker kan ik opmaken dat dit ook niet altijd even goed is.
Wat ik nu eigenlijk wil weten/vragen is: Welke brander zouden jullie nemen of hebben jullie al genomen, of je er tevreden mee ben en of er misschien een andere brander aan deze twee toegevoegd kan worden, want naar mijn mening zijn deze 2 branders op dit moment de beste (specifiek de – standaard niet meegeteld).
Reviews en info:
plextor site
sony site
[url= [rml][ Ervaringen] Sony DRU-500A(X) DVD±RW brander[/rml]] topic over de sony op GoT[/url]
[url= meuktracker: Sony DRU500 Serie 2.0E] laatste firmware Sony[/url]
review Sony brander
review plextor brander
Er zijn meerdere reviews die ik ook wel gezien heb, maar uit deze heb ik de meeste informatie gehaald.
- Sony DRU 500A(X)
- Plextor 504A
Ik zit nu dus heel erg te twijfelen welke te kopen en welke de beste is. Voor de duidelijkheid. Ik heb gezocht met google en ik heb gezocht op GoT, maar daar heb ik geen antwoord kunnen vinden/ op kunnen maken welke de beste is. Dit mede doordat de Plextor nog relatief nieuw is. (p.s. een slotje wordt niet gewaardeerd
Op de sites van Plextor en Sony staat een hele hoop informatie wat overdreven is om allemaal te quoten, maar dit is volgens mij het belangrijkste:
Plextor PX-504A:
Writing DVD: 4x
Writing CD: 16x
Rewriting DVD: 2.4x
Rewriting CD: 10x
Reading DVD: 12x
Reading CD: 40x
Buffer Underrun Proof Technology
PoweRec Technology (Plextor Optimised Writing Error Reduction Control)
Access Time <120 ms for CD; <140 ms for DVD
2MB Buffer
Error Rate Mode1: less than 10-12bits
Mode2: less than 10-9bits
A black tray, to reduce the jitter and to increase the quality of the burned CD
Two year* full-warranty (parts, labor and replacement) with On-Site Collect & Return** service
De Plextor writer kan alleen DVD's branden met de + standaard!
Sony DRU-500A(X):
Write Speed
DVD+R 2.4x
DVD+RW 2.4x
DVD-R 4x
DVD-RW 2x
CD-R 24x
CD-RW 10x /4x
Read Speed
DVD-R 2x
DVD-RW 2x
CD-R 24x
CD-RW 10x
DVD-ROM 8x
CD-ROM 32x
Average access time: 200 ms (DVD 8x) 160 ms (CD 32x)
Data buffer: 8 MB
Buffer Under-Run Protection:Power-Burn (CD-R/RW only)
Guarantee: Backed by a three-year parts and labour warranty
Vergelijken:
De Sony staat bekend dat ze beide standaarden (de + en -) ondersteunen met hun DRU-500A(X) brander. De Plextor daarin tegen kan alleen de + standaard branden de plextor kan wel DVD's gebrand met de - standaard lezen. Volgens een review op gamepc zelfs beter dan de + standaard.
Pressed Data DVD:
Small File 2742 KB/s
Large File 6595 KB/s
Read Speed 6148 KB/s
DVD-R DVD Media:
Small File 1160 KB/s
Large File 3165 KB/s
Read Speed 2578 KB/s
DVD+R DVD Media:
Small File 805 KB/s
Large File 2876 KB/s
Read Speed 2584 KB/s
De access times zijn in het voordeel van de plexor, 120ms vs 160ms bij het openen van CD's.
DVD's "openen" duurt iets langer. 140ms met de plextor en 200ms als de DVD met de Sony brander wordt geopend.
Het branden van DVD’s gaan met beide drivers op 4 speed. CD’s kunnen met de Sony op 24 speed gebrand worden en met de Plextor slechts op 16 speed (al is het verschil maar een paar minuutjes). Ook heeft de Sony een 8MB buffer tegen 2 MB wat de plextor tot zijn beschikking heeft. Beide branders hebben buffer under run protection, maar die van de Sony werkt alleen op CD-R en CD-RW. Dus niet op DVD’s die gebrand moeten worden. De plextor heeft dit wel.
Uit de review van hardware.info over de Sony DRU-500A(X) kan ik opmaken dat de lees snelheden van de Sony alles behalve hoog zijn. Ze zijn zelf nog lager dan de leessnelheden van de Plextor brander die snelheden behaald om bijna van te gaan huilen.
Dan als laatste de brandsnelheid. Op 4 speed (dvd) zou dit rond de 15 minuten moeten zijn. (4812MB per DVD delen door 5.27MB/s en dat delen door 60sec = 15,2 minuten).
De plextor deed er 22 minuten over! Dit is natuurlijk veel te lang. Waarschijnlijk wordt dit wel rechtgetrokken door een toekomstige firmware update, maar erg plezierig is het nu niet.
De Sony heeft al wel wat firmware updates gehad, maar uit reacties van de meuktracker kan ik opmaken dat dit ook niet altijd even goed is.
Wat ik nu eigenlijk wil weten/vragen is: Welke brander zouden jullie nemen of hebben jullie al genomen, of je er tevreden mee ben en of er misschien een andere brander aan deze twee toegevoegd kan worden, want naar mijn mening zijn deze 2 branders op dit moment de beste (specifiek de – standaard niet meegeteld).
Reviews en info:
plextor site
sony site
[url= [rml][ Ervaringen] Sony DRU-500A(X) DVD±RW brander[/rml]] topic over de sony op GoT[/url]
[url= meuktracker: Sony DRU500 Serie 2.0E] laatste firmware Sony[/url]
review Sony brander
review plextor brander
Er zijn meerdere reviews die ik ook wel gezien heb, maar uit deze heb ik de meeste informatie gehaald.