Toon posts:

Goeie Sequencer onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goeie sequencer voor Windows 2000 pro. Tot voor kort gebruikte ik Cakewalk Pro Audio 6 onder '98. Deze draait helaas alleen onder 9x en dus heb ik Sonar XL geprobeerd. Jammergenoeg bevalt deze me totaal niet.

Het is imho veel te veel op audio gericht en dat heb ik allemaal niet nodig. Het werkt als MIDI sequencer veel minder direct dan CWPA 6. De noten in de piano-view worden soms compleet 'off-tick' geplaatst (bij het invoeren van een drumpatroon) terwijl de snap-to-grid functie gewoon aanstaat. Ook zitten er veel te veel toeters en bellen aan die ik helemaal niet gebruik maar toch m'n hele scherm opvullen.

Cubase en Logic heb ik even geprobeert, maar dat is niet echt een optie omdat ze qua interface en logica totaal verschillen van Cakewalk.

Kortom.. wie heeft er ervaring met een sequencer die te vergelijken is met CWPA 6 die ook onder Windows 2000 draait.

Is CWPA 7 of 8 b.v. een optie? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 12:31 ]

Verwijderd

Tja er is niet veel andere professioneels dan sonar en cubase SX onder windows 2000. Vst laat ik helemaal ff weg hier. Verder is er alleen logic 5.5 er nog onder windows. Maar versie 6 is er alleen voor de Mac. Kortom er is niet veel anders dan sonar/sx. Persoonlijk zou ik voor SX gaan. Non-destructive editing enzo, vsti's 200 audiokanalen. Je kunt ook de iets minder uitgebreide versie kieze namelijk Cubase SL, scheelt een hoop knaken. Je zou ook naar Band in a box kunnen kijken zelf geen ervaring mee, maar daar schijn je goed nummers meer te kunnen schrijven op goed nivo.

Verwijderd

Topicstarter
Band in a Box is een goeie tip! Die zou ik nog kunnen proberen. Ik heb er weleens van gehoord maar nog nooit mee gewerkt. Als dat niks is ga ik me eens verdiepen in Cubase, het schijnt heel lastig te zijn om van CWPA naar Cubase of andersom te switchen maar ik zal het proberen.

Het punt is bij Cakewalk een beetje dat het "pro audio" in de loop van de jaren steeds meer op de voorgrond is gekomen en dat het MIDI gedeelte van hoofdzaak steeds meer bijzaak is geworden. Ik gebruik zulke programma's voornamelijk als aansturing van soft en hardware synths en dan heb ik niks aan een zware sequencer met (voor mij) overbodige functies.

Heb je toevallig ook wat ervaring met Cubase SX en MIDI ? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 14:41 ]

Verwijderd

Ja ik werk al met SX vanaf het begin dat SX er was ;) . Voor midi only is SX echter geen goede keus. Er zijn een hoop opties weg in SX die in VST zaten. Deze opties zullen wel weer verschijnen in SX 2.0. Er gaan geruchten rond dat deze update eventueel gratis zal zijn of iig heel goedkoop is. Mooi nieuwtje is ook : Je dongle is cross-platform dus als je de pc versie aanschaft heb je ook meteen de mac versie !!!! :) .

Maar voor het echte midi werk werk kun je beter (op het moment) , VST of Band in a box gebruiken (geen ervaring mee maar van horen zeggen). Persoonlijk vind ik sonar dus helemaal niks. Kan er niet mee werken.

Persoonlijk kan ik bijna alles wat ik wil in SX doen kwa midi :7

edit:
om vst goed te draaien in 2000 moet je naar vst 5.1 upgraden welke gratis is als je de 5.0 versie hebt. Dan is deze meteen compatibel met directx 8.1. Van 9.0 zou ik af zien aangezien geen/weinig plugins/DAW's hier gebruik van maken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 15:10 ]

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Logic en midi is ook een gogo!

VOor de meeste is logic alleen overkill maar misschien moet je er eens naar kijken... twerkt iig wel prettig als je het gewent bent :+

Verwijderd

djazete schreef op 01 april 2003 @ 16:23:
Logic en midi is ook een gogo!

VOor de meeste is logic alleen overkill maar misschien moet je er eens naar kijken... twerkt iig wel prettig als je het gewent bent :+
Ja maar logic is alleen leuk als je een mac hebt, aangezien versie 6 alleen voor de mac is. Dus je keuze is beperkt. En de topic starter zoekt een seq. onder Win 2000 :7
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goeie sequencer voor Windows 2000 pro.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 16:59 ]

Pagina: 1