prijzenoorlog laptops binnenkort?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• msiewers
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 08:53
Ik hoorde een gerucht van iemand dat binnenkort de laptopprijzen behoorlijk zullen gaan dalen door toegenomen aanbod van goedkope laptops zoals die van de aldi.

Weet iemand meer hiervan/vermoedens/wanneer? Of is dit uit de lucht gegrepen?

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 13:10
msiewers schreef op 01 April 2003 @ 12:27:
Ik hoorde een gerucht van iemand dat binnenkort de laptopprijzen behoorlijk zullen gaan dalen door toegenomen aanbod van goedkope laptops zoals die van de aldi.

Weet iemand meer hiervan/vermoedens/wanneer? Of is dit uit de lucht gegrepen?
Ik denk niet dat de goedkope laptops van o.a. de Aldi een echte bedreiging gaan vormen voor de giganten als Dell en Compaq.

Maar gezien het huidige economische klimaat zou het best kunnen dat die dingen goedkoper worden omdat de markt minder vraag heeft naar laptops (gewoon weg omdat ze duur zijn).

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Verwijderd

Ik hoorde ook dat Dixons notabene een gelijke laptop zoals de aldi aanbied ging aanbieden, maar dan voor een lagere prijs. Binnen de aldi zouden dan inderdaad plannen bestaan om hun laptopprijs verder te verlagen. Toch ontkennen ze bij de aldi dat er een prijzenoorlog komt binnenkort.
Nu is de verkoop van laptops ondanks de economische malaise enorm toegenomen. Meer vraag is grotere productie is lagere prijs, dus het is niet onbegrijpelijk dat de prijzen van laptops zullen dalen. Vooral omdat mensen juist door de slechte economie wel meer op prijs letten dan op kwaliteit of mogelijkheden.

• msiewers
  • Laatst online: 16-07 08:53
ook enig idee wanneer dat van dixons zou zijn?

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Yuri schreef op 01 April 2003 @ 12:30:
[...]

Maar gezien het huidige economische klimaat zou het best kunnen dat die dingen goedkoper worden omdat de markt minder vraag heeft naar laptops (gewoon weg omdat ze duur zijn).
Integendeel, de laatste tijd stijgt de verkoop van notebooks alleen maar. Zie: nieuws: Consument stimuleert notebook-verkopen

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dixons had laatst een sky p4 2.4 laptop op http://www.dixons.nl voor 999 euro.

Trouwens nu staat op de voor pagina ook een behoorlijk goed alternatief voor de Aldi pc.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Concurrentie = :9~

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 12:34:
Ik hoorde ook dat Dixons notabene een gelijke laptop zoals de aldi aanbied ging aanbieden, maar dan voor een lagere prijs. Binnen de aldi zouden dan inderdaad plannen bestaan om hun laptopprijs verder te verlagen. Toch ontkennen ze bij de aldi dat er een prijzenoorlog komt binnenkort.
Nu is de verkoop van laptops ondanks de economische malaise enorm toegenomen. Meer vraag is grotere productie is lagere prijs, dus het is niet onbegrijpelijk dat de prijzen van laptops zullen dalen. Vooral omdat mensen juist door de slechte economie wel meer op prijs letten dan op kwaliteit of mogelijkheden.
dixons had ook een 'vergelijkbare' pc als die van de aldi.
een leek gelooft dat, maar als je de specs naast elkaar legt, dan is die dixons pc dus echt inferieur aan die van de aldi.

de laptop zal niet veel anders zijn denk ik

¯\_(ツ)_/¯

• avon
dixons had ook een 'vergelijkbare' pc als die van de aldi.
een leek gelooft dat, maar als je de specs naast elkaar legt, dan is die dixons pc dus echt inferieur aan die van de aldi.
Sky Video Blaster P4 2,6 Ghz
incl 15 inch TFT scherm

Intel P4 2.6 GHz Processor op 533 MHz
4 USB 2.0, 1x LAN, 2x IEEE 1394
512 Mb DDR geheugen
nVidia GeForce 4 Ti 4200-8*
128 Mb/ViVo/Optimised DirectX/DVI
4*DVD+R writer, 2,4* DVD+RW
12*DVD Rom en 40*CD Rom1.44 Mb diskdrive
120 Gb harddisk/7200
16x DVD speler

Voor 1599 is dat niet gek!, met samsung tft scherm inclusief dus.

[ Voor 21% gewijzigd door avon op 01-04-2003 14:01 ]

Verwijderd

Hmjah, maar net zoals al die andere lidl/aldi/cheapo laptops. geen mobile processors maar desktop-versies = na 1 uur batterij leeg en gigantisch warm

• avon
Dit was ook gwoon desktop pc :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Hoe mooi en geweldig die dingen van de Aldi ook mogen zijn.... ik zie nog echt geen prijzen oorlog komen. De echte vertrouwde merken als Sony, Acer, HP en Toshiba zeggen de klanten veel meer dan die aldi-merken.
Ook is naar mijn idee de garantie afhandeling van de Aldi moeilijk bagger... Nooit ervaren,.. maarja je moet toch ergens je prijzen laag mee maken? :?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:12
Gehaktbal schreef op 01 April 2003 @ 17:13:
Hoe mooi en geweldig die dingen van de Aldi ook mogen zijn.... ik zie nog echt geen prijzen oorlog komen. De echte vertrouwde merken als Sony, Acer, HP en Toshiba zeggen de klanten veel meer dan die aldi-merken.
Ook is naar mijn idee de garantie afhandeling van de Aldi moeilijk bagger... Nooit ervaren,.. maarja je moet toch ergens je prijzen laag mee maken? :?
Een beetje lame als je een eigen veronderstelling gebruikt om een conclusie te trekken dat de lage prijzen van de Aldi komt omdat de garantie-afhandeling moeilijk/bagger zou zijn. Bullshi*t.

Garantie en service van Aldi is zomaar 3jr !!!, wordt uitgevoerd door Lifetec, is echt goed, de jongens staan voor hun werk en zijn uitermate flexibel.
Bedenk ook dat de Aldi (lees Medion) bijna uitsluitend A-merken voor onderdelen gebruikt.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
*ygma!l is het helemaal eens met PtrO!!

Verwijderd

anders ik wel

er zijn altijd mensen die weer wat te zeuren hebben over spullen die ze zelf niet eens hebben

aldi spul is gewoon goed

ik heb een toppie van hun (die van september) waar ik nog geen problemen mee heb gehad

tegen die prijs van aldi kunnen die andere winkels niet concurreren (ze vliegen niet voor niets de winkel uit).

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Dat stond laatst in de telegraaf, de Aldi zou een prijzenslag hebben ontketend. Dat ging trouwens niet specifiek over laptops.

[ Voor 23% gewijzigd door eL_Jee op 01-04-2003 18:29 ]

Verwijderd

In de supermarkten heerst al lang een prijzenoorlog. Maar dat gaat meer over de allerdaagse dingen, zoals voedsel. Een laptop is natuurlijk iets anders. Aldi staat er om bekend kwaliteit spul te leveren. Natuurlijk is kennis bij de winkel nihiel, maar ze hebben toch een aardige garantie en support (langleve de call centers) gegeven.
De aldilaptop is dus een aardige optie. De ervaring leert dat juist de mensen zonder verstand van computers hun pc's of laptops gewoon in de supermarkt kopen. Als je er geen verstand van hebt, dan kun je ook het beste maar zo weinig mogelijk keus hebben en zo'n bak van de aldi is vast goed, want aldi heeft altijd goede dingen.

Verwijderd

De ervaring leert dat juist de mensen zonder verstand van computers hun pc's of laptops gewoon in de supermarkt kopen.

Daar ben ik het niet mee eens

ik had de assus 3800s kunnen halen maar toen kwam aldi met de laptop (2,0 ghz)

er zat dus wel het zelfe in alleen het tft van de assus was 15' en die van de aldi 14,1'

maar er was wel een prijsverschil van 900,- euro (dan staat de keuze voor mijn vast)

en dan zeg jij dat mensen die een pc bij de aldi haalt geen verstand hebben van pc's

ik denk dat het wel een slimme keus was van mijn (en van vele anderen)

dus ik denk dat het niet terecht wat (THE_TZAR)je daar zegt

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 16:40

twi

Hij zegt niet dat mensen mét verstand van computers hun PC's NIET bij de Aldi kopen. Hij zegt alleen dat het voor mensen zonder verstand de beste optie is. Of iig één van de betere opties.

Verwijderd

ok
dan heb ik het verkeerd

Verwijderd

Ik wou bijna een <Targa Visionary AMD Athlon XP 200+ Solution> á € 1599,-- bij Lidl kopen totdat ik bij Dynabyte de HP Pavilion ZE4268 (ook á € 1599,--)zag:
---
Blue Shade behuizing • 15.0" TFT beeldscherm • Mobile AMD Athlon™ XP processor 2200+ processor • 512 DDR-RAM geheugen • 64 MB ATI Mobility Radeon shared videokaart • 40 GB harddisk • CD-RW/DVD Combo Drive • Interne 3.5" diskdrive • 16 bit 3D Soundblaster Pro compatible geluidskaart • Altec Lansing stereo luidsprekers • 56k V.90 intern modem • Full-size toetsenbord met 5 sneltoetsen • Touchpad met scroll-button • 10/100 Mbps Ethernetkaart • Incl. Firewire & port replicator connector • 2 USB, 1x VGA, parallelle,PS/2, seriële interface • 12 Maanden garantie • Incl. Windows XP Home Edition, Symantec Norton Antivirus 2002, Roxio EasyCD Creator, MS Word 2000 & MS Works 7.0
---
Oké, een standaard 3 jaar Pick-up -service garantie van Lidl is om te zoenen. Verder alle leuke software buitenbeschouwing gelaten, doet Lidl's laptop je niet verblinden en brainless een laptop bij een pak melk kopen.

Check eens bij Dynabyte.nl, Dixions, etc buurtwinkels en vergelijk eens de prijzen. Je zult merken dat 't prijsverschil minimaal is.

Ps. mijn nieuwe ALDI MedionXP 2.6Ghz pceetje is wel om te :9~ :9~ :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 16:04 ]

Pagina: 1