photoshop actions beveiligen?

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik maak af en toe wat acties in photoshop, deze varieren van simpel tot wat ingewikkelder. Deze maak ik voor onze klanten die zelf geen noemenswaardige skills hebben met photoshop maar die toch simpel een foto webklaar willen maken.

Echter, ze gebruiken natuurlijk ook photoshop om deze acties te runnen. Op zich geen punt, ik heb uitgelegd waar ze op moeten klikken etc.

maar je kent het gezegde wel, 'if you want to build something foolproof they'll build a better fool'

het is dus al eens voorgekomen dat klanten per ongeluk een actie vernaggelt hebben (door b.v. per ongeluk op te gaan nemen ofzo).

Mijn vraag is dus of ik een actie kan beveiligen, dus dat men niet automatisch kan opnemen.
Een search leverde niets op, waarschijnlijk omdat het zo'n raar probleem is :)
Een andere mogelijkheid is gebruik maken van een proggie dat alleen een ps action runt, maar ook die ben ik nog niet tegengekomen.

Mijn rig

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

de file read-only maken ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• marko77
nee, net geprobeerd, op de een of andere manier onthoudt photoshop toch wat je gewijzigd hebt, volgens mij laad je een actie een maal in en vervolgens onthoudt ps ze zelf ergens.

Mijn rig

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je kunt van photoshop actions droplets maken, dat is een .exe file die de handelingen uitvoert, deze vereist wel een geinstalleerde photoshop maar is verder read-only

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• marko77
die droplets heb ik net geprobeerd, echter de user moet zelf ook nog wat handelingen verrichten en dan werkt een droplet niet zoals ik dat wil.

Mijn rig