[Acc97] Variabele PT query als Recordsource

Pagina: 1
Acties:

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Ik heb een SP op MSSQL die een mooie resultset oplevert. Deze SP heeft 1 parameter nodig.
Ik wil deze SP aanroepen vanuit Access. Dit kan op twee manieren: een Pass Through Query, met daar het argument in; of een tijdelijke QueryDef zodat het argument variabel kan zijn.

Nu wil ik dat deze SP de RecordSource van een formulier wordt.
Echter, dit kan alleen als de SP in een PT-query staat, maar dan is het argument statisch.
Voor zover ik weet (en geprobeerd heb) kan je geen geparametriseerde PT-queries maken, want Access gooit hoe dan ook de hele tekst van de PT-query naar MSSQL.

Je kan ook niet een tijdelijke Recordset als RecordSource instellen. Tenminste, ik krijg dan een fout: Typen komen niet overeen.

Zijn er andere mogelijkheden om dit toch voor elkaar te krijgen?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Met ADO werken ipv querydefs van DAO...
Kun je een execute doen van SP's .. whatever you want..

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
En hoe stel ik dat dan in als RecordSource van een formulier? Ik zie geen eigenschappen van het Form-object waar ik dat zou kunnen instellen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
* Skop *

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Laatste poging ;(

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

kenneth schreef op 01 april 2003 @ 12:14:
En hoe stel ik dat dan in als RecordSource van een formulier? Ik zie geen eigenschappen van het Form-object waar ik dat zou kunnen instellen.
Je moet niet meer in termen denken van "ff RecordSource property aanpassen"...
met ADO in combi met vba kun je een combobox dan wel listbox vullen op runtime.. snap je dat?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Dat snap ik, maar niet als source van een Formulier. (Vermoed ik.) Een comboxbox, listbox, enz. lukt me wel.
Maar aangezien ik een doorlopend formulier wil, zal ik wel iets moeten toewijzen aan de RS van het Formulier.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

kenneth schreef op 07 april 2003 @ 11:56:
Dat snap ik, maar niet als source van een Formulier. (Vermoed ik.) Een comboxbox, listbox, enz. lukt me wel.
Maar aangezien ik een doorlopend formulier wil, zal ik wel iets moeten toewijzen aan de RS van het Formulier.
Nee je moet oncurrent event van formulier dynamisch met vba de controls zoals listboxes en zo vullen.. tja het is wat werk.. maar dan heb je precies wat je wilt...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Volgens mij niet ;)
Bij een enkelvoudig formulier gaat dat werken. Maar bij een doorlopend formulier? Dan krijgen alle records dezelfde waarden, terwijl ik juist de hele recordset in 1 scherm wil zien.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Doorlopend formulier.. ja das een beetje jammer..maar.. zover ik weet dus.. gaat het niet werken met .. om zo maar stored procedures op te roepen vanuit een form... Dat moet je toch echt met ado/vba doen...
Pagina: 1