Hoe kan ik instellen dat mijn database bij openen altijd alles gemaximaliseerd opend? Dus al mijn formulieren tabellen enz. Ook wanneer deze op een andere pc geopent word!
Bij de code van het openen van het formulier (form_onOpen) zet je een
Daarna is alles wat je opent max.
code:
1
| docmd.maximize |
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
hey thx mate
t werkt!
En dan heb ik meteen nog een vraagje voor jou. Hoe kan ik vanuit een knop uit mijn schakelbord meteen een rapport afdrukken ipv eerst te openen?
t werkt!
En dan heb ik meteen nog een vraagje voor jou. Hoe kan ik vanuit een knop uit mijn schakelbord meteen een rapport afdrukken ipv eerst te openen?
[ Voor 78% gewijzigd door weppe op 01-04-2003 15:13 ]
Ben nu ook bezig in acces maar ik snap dus niet waar ik die code moet invoegen want ik kan dus geen bronbeheer of whatever openen om de code van een formulier te zien!!!
Misschien snap ik niet wat je bedoelt hoor, maar zeg je daarmee dat die access database is beveiligd om de code in de forms te editen?loewie-643- schreef op 29 juni 2004 @ 12:59:
Ben nu ook bezig in acces maar ik snap dus niet waar ik die code moet invoegen want ik kan dus geen bronbeheer of whatever openen om de code van een formulier te zien!!!
Bijvoorbeeld als een mde bestand?
Of kun je niet meer bij de werkbalk om in designermode te komen?
Dit kan namelijk uitgezet zijn in [Extra] [Opstarten]. Als men daar bij menubalk "Volledige menu's toestaan" heeft uitgezet, dan kun je er ook niet meer bij.
In dat geval kun je proberen om je database te openen door de shift vast te houden op het moment dat je dubbelklikt om te openen...
Als je wel in designermode komt, dan kun je 't gewoon vinden in de properties van je form. Klikken op kleine vierkantje links boven in je form. Daarin kun je alle gebeurtenisprocedures op formniveau zien...
Als dit niet is wat je bedoeld, dan moet je duidelijker beschrijven wat je bedoelt....
edit:
maar waarom in dit ouwe topic posten?....
maar waarom in dit ouwe topic posten?....
[ Voor 4% gewijzigd door TheXception op 29-06-2004 14:35 ]
"It's better to burn out, than to fade away"
De grap is... dat springt soms toch weer terug. Dus dan heb je meerdere formulieren open, je sluit er een en opeens zijn alle nog openstaande formulieren weer in de niet-maximale stand terecht gekomen.Boss schreef op dinsdag 01 april 2003 @ 14:52:
Bij de code van het openen van het formulier (form_onOpen) zet je eencode:
1 docmd.maximize
Door formulieren te modaal openen weet je in ieder geval nog zeker dat de gebruiker niet in het verkeerde, ook geopende formulier verder gaat werken, maar dit garandeert nog niet dat de formulieren maximaal geopend worden. Iemand enig idee??
maak een macro met naam autoexec.
Zet in de eerste regel openform, met als waarde de naam van je formulier dat je bij opstarten geopend wil hebben.
En op de 2e regel maximaliseren.
Als het goed is, zijn nu altijd alle forms die je opend gemaximaliseerd.
Zet in de eerste regel openform, met als waarde de naam van je formulier dat je bij opstarten geopend wil hebben.
En op de 2e regel maximaliseren.
Als het goed is, zijn nu altijd alle forms die je opend gemaximaliseerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Force op 11-03-2006 18:48 ]
Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.
Pagina: 1