Toon posts:

GF2 MX400 Apparaat Storing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik ook weer wat... :'(

Vannochtend was ik doodleuk met me pc aan het werken tot dat opeens een windows popupje kwam met de melding:

Windows heeft een apparaatstoring ondekt en opgelost, start de computer opnieuw om de functionaliteit te herstellen. :?

Dus ik vrolijk als ik ben de pc opnieuw gestart in de hoop dat het probleem ook daadwerkelijk opgelost zou zijn. Maar ja we kennen allemaal windows, niet opgelost dus. Hij start wel op in 1024 x 768 32 bits.

Elke keer voordat alle processen opgestart zijn zit de pc even vast, hdd lampje flikkert enigsinds en hopla weer zelfde melding. :'(

Hij zet de resolutie op 640 x 480 op 4 bits. Ik kan dit ook niet handmatig wijzigen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

Verwijderd

Wat voor systeem heb je verder... En heb je de laatste Nvidia driver al geïnstalleerd?

Verwijderd

Kan je niet helpen, maar het installeren van de laastste Nvidia drivers lijkt me zeker geen goed plan bij een GF2 MX400.

Verder helemaal eens met ivokox, wat is je systeem en zet er even bij welke windows-versie je draait. Indien je XP of Win2k draait, zie je iets in de event-logs?
In windows-safe mode heb je dezelfde problemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 15:24 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Waarom is het geen goed plan om de nieuwste drivers te downloaden? Bij mij werken ze prima met mijn Geforce 2 MX400...

als je de mogelijkheid hebt om de videokaart te testen in een andere pc zou ik zeker ff testen.

En gebruik de edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) knop, je mag pas kicken na 24 uur....

[ Voor 14% gewijzigd door Master__R op 01-04-2003 15:27 ]

Verwijderd

Geen goed plan omdat het toch echt niet de oplossing van het probleem zal zijn.
Een driver uit de latere 2x.xx serie (of evt. 3x.xx) zal alle optimalisaties voor de GF2 al hebben.

Verder zijn de nieuwe drivers met de bijbehorende programma's veel meer toegespitst op de nieuwere kaarten met hun opties e.d. Mijn persoonlijke ervaring is dat de oudere Nvidia drivers/utilities gewoon sneller werken voor deze kaart. Mijns inziens omdat de overhead gewoon minder is. Bijvoorbeeld fading, transparant windows while dragging, animation : wil je dat echt met een GF2?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Ah ok, dan snap ik je!
offtopic:
Zou dat ook een reden kunnen zijn dat visuele prestaties in games dan achteruit gaan? (haperen ed)

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op 01 April 2003 @ 15:26:
Waarom is het geen goed plan om de nieuwste drivers te downloaden? Bij mij werken ze prima met mijn Geforce 2 MX400...

als je de mogelijkheid hebt om de videokaart te testen in een andere pc zou ik zeker ff testen.

En gebruik de edit ([afbeelding]) knop, je mag pas kicken na 24 uur....
Mijn systeemshit kan je zien op de specs knop onderaan mijn messages. Ik heb de kaart getest in andere pc, daar doet ie het wel gewoon in.

Verwijderd

Is dus in ieder geval niet de videokaart zelf.

Een echt wilde gok : is je huidige Nvidia driver misschien corrupt?
Je zou kunnen proberen om met nvidia detonator alles van nvidia te verwijderen en dan opnieuw je drivers installeren. Ik heb echter geen idee of dit zou moeten helpen.

herhaling : logs / safemode :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 19:13:
Is dus in ieder geval niet de videokaart zelf.

Een echt wilde gok : is je huidige Nvidia driver misschien corrupt?
Je zou kunnen proberen om met nvidia detonator alles van nvidia te verwijderen en dan opnieuw je drivers installeren. Ik heb echter geen idee of dit zou moeten helpen.

herhaling : logs / safemode :?
NVidea drivers zijn het niet. Dat heb ik geprobeerd. Ik safe-mode doet ie het ook niet.

Verwijderd

Mischien de AGP instellingen checken
in het bios.
Ook kun je kijken of het slot goed contact maakt met de kaart.

mobo kan ook dood zijn :(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een AMD Athlon 850 Mhz, 256 MB SD-Ram 133 Mhz (denk ik) Straffer nog, eerst kon, ik nog naar de beeldscherminstellingen, maar nu als ik op het tabblad "instellingen" klik wordt alles zwart. de nieuwe Detonator Drivers installeren hielp niks.

Verwijderd

Twee vragen die bij mij blijven,

1) staat er niets in de system-logs over wat er mis gaat?
2) in device-manager staat er nergens een conflict aangegeven?

Immers je grafische kaart is goed, dat heb je getest.
Dus het is of je mobo / AGP poort die stuk is of toch een software-probleem.
Als het een software probleem is zou je toch een conflict of iets in de logs moeten zien. Heb je niet toevallig je AGP drivers geupdate bijvoorbeeld?

Vraag : Hoe bepaal je in dit geval of het mobo dood is?
Misschien heeft iemand anders suggesties hoe je dit kunt testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 21:28 ]

Verwijderd

Viel me op in een andere post, daarom nog een aanvullende vraag.
Hebben jullie de fast/writes voor je video-kaart uit staan,
dat kan kennelijk wel eens soortgelijke probs geven.

*) je zou ook kunnen proberen of je evt de AGP bv van 4x naar 2x kunt zetten.
Pagina: 1