[zip] tussen Mac en Win

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 10:27
Hm, eigenlijk geen idee of dit nou hier thuis hoort of niet, maar ik waag het erop.

Heb een .ZIP bestandje met daarin een tweetal font families. Deze zijn bestemd voor Adobe Type Manager voor de Mac. Als ik nu de .ZIP open met Stuffit dan worden netjes de files ge-extract en in een aparte folder geplaatst. Dit alles duurt even omdat het bestand 3,2 mb is.

Als ik nu één van de uitgepakte bestanden open staat daar niks in, en de General File Info geeft ook de melding dat het bestand Zero K is. (0k dus). Oftewel: gewoon leeg.

Ditzelfde probleem doet zich voor als ik het pakketje onder Windows met WinZip uitpak. Vreemd genoeg wordt er in WinZip zelf wèl een filesize groter dan 0 aangegeven, maar eenmaal uitgepakt dus niet meer, en is het weer 0k.

Is dit een bekend probleem? En zo ja, hoe is het op te lossen?
Dit is wel erg vaag namelijk.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Is bekend probleem van mailsoftware op mac, heeft te maken met hoe de Mac z'n bestandenstypen inleest enzo. Klopt dus gewoon, ene bestand is nutteloos.

• Willem
OK, en hoe ga ik dat oplossen? :)

• McVirusS
willem169 schreef op 01 april 2003 @ 11:31:
OK, en hoe ga ik dat oplossen? :)

Niet, ene bestand is goed andere bestand is nutteloos. Als mensen mij mailen met een mac zitten er altijd 2 attachments bij..terwijl diegene er maar 1 verstuurd heeft.

Je hoeft het niet op te lossen omdat er feitelijk geen probleem is 8)7.

Verwijderd

De tekst van McVS doorlezend zou mijn conclusie zijn: NIET die mailsoftware gebreken.

Is ftp misschien een oplossing? :)

• Willem
Nee, dat laaste is een ander probleem, dat is niet aan de orde :)

Ik heb gevraagd of het van de Mac direct naar mijn Mac kan worden gemaild..
hopelijk werkt dat.

edit:

ItSnows: FTP is helemaal een drama.. moet je Mac Binary gaan uppen.. :/

Nah, ok het is voor te stellen

[ Voor 26% gewijzigd door Willem op 01-04-2003 11:36 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

McVirusS haalt Resource/Data forks en binhex/zip files door elkaar.
Mits correct gezipt (of gehexed) raak je de resource fork niet kwijt. Fonts hebben echter geen resource fork nodig en bestaan geheel uit een data fork (net zoals op Windows). Het al dan niet missende resource gedeelte is dus triviaal.

edit:
Wat je dus per mail ontvangt is hierbij niet van toepassing aangezien zowel data als resourcefork in een zipfile bewaard horen te zijn. Tenzij je bv eerst de file naar een PC verstuurd en dan pas zipt. Als je dat wil is het aan te raden de files eerst te binhexen (te herkennen aan de je vast wel bekende .hqx extensie) waarbij de resource en data fork in 1 file wordt gepropt.

[ Voor 40% gewijzigd door chem op 01-04-2003 11:38 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• McVirusS
chem schreef op 01 April 2003 @ 11:36:
McVirusS haalt Resource/Data forks en binhex/zip files door elkaar.
Mits correct gezipt (of gehexed) raak je de resource fork niet kwijt. Fonts hebben echter geen resource fork nodig en bestaan geheel uit een data fork (net zoals op Windows). Het al dan niet missende resource gedeelte is dus triviaal.

Ongetwijfeld, ik weet alleen dat als mensen bij PSDs mailen met een mac het net lijkt of ik alle bestanden 2 keer krijg. Jij hebt er ongetwijfeld meer verstand van :).

• Willem
Dat is ook zo, McV :) Bekend probleem, alleen is dit dus hier niet echt aan de orde.
Daarentegen ben ik wel vreselijk benieuwd naar hoe chem dit zou oplossen. :)

• McVirusS
Heb dus weer uit m'n nek zitten kletsen... hou m'n mond wel weer ;) :X. (Volgens mij heb ik ooit zelfde probleem gehad maar weet niet meer hoe ik het opgelost).
Pagina: 1