[PS7] Prijskaartjes afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58888

Topicstarter
Ik heb even het volgende "probleem".

Ik heb in PS een standaard prijskaartje gemaakt voor hier i.d. winkel.

Met tekstvakken dus, die voor elk product (elk kaartje) aangepast moet worden.

(product naam, prijs etc)

Het gaat om honderden, dus wat ik mij afvraag:
Hoe kan ik dit het beste doen???

Heb geen zin om 300 keer het betreffende .psd bestand te editen en dan opslaan en dan in word invoeren en dan printen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 10:47

Korakal

Up up up!

Waarom doe je dit niet met een Word/Excel combi...
In Word doe je de opmaak voor één A4 kaartjes, en in Excel een tabel met productnaam, prijs e.d. Daarna doe je 'document samenvoegen', et voila, mooie kaartjes!
(zo deed ik het altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58888

Topicstarter
mailmerge dus...
zit wat in, maar probleem dan is dat word tekst lang nie zo mooi maakt als ps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Je kunt toch een tabelletje maken in Word en in ieder vakje je PS-layout zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Is het echt nodig om hier photoshop voor te gebruiken? Iets dergelijks is natuurlijk goed te doen met de optie afdruk samenvoegen van word. Wellicht dat hierbij het photoshopgedeelte als achtergrondplaatje gebruikt in het word document.

Ja, dat lijkt mij de meest logische oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Weet niet of je illustrator 10 hebt. Maar die heeft tegenwoordig al een leuke koppelfunctie, voor meer info, zie manual.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 13:44
Als je dit vaker moet doen kun je misschien beter een databeestje in bijvoorbeeld filemaker maken. Dan kun je namelijk ook bijhouden of je het kaartje al uitgeprint hebt zodat je alleen de nieuwe kaartjes kunt afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Met die laatste twee antwoorden ben ik het wel eens...

Kijk, je wordt al gek als je er vijftig moet doen, en verbaas je niet als dit telkens terugkomt - maar honderden? Weet waar je aan begint. Dat databaseje in Filemaker kan daarbij heel handig zijn, maar dat afchecken elke keer kost je wel tijd. Tenzij Filemaker lief samen wil werken met Illustrator...
Ozboz' idee is wel oké, je moet alleen uitvinden wát je kunt invoegen voor bestanden... en waarschijnlijk zal je dat bestand ook nog moeten maken :{ - niet alles komt uit de lucht vallen.
Hoewel zoiets natuurlijk sneller intikt als in Photoshop telkens muismatig tekst moeten bewerken.

Om het quick en dirty op te lossen... en nou noem ik Word... kan die bij het etiketten maken tegenwoordig al niet een achtergrondafbeelding invoegen? (Ik probeerde het voor het laatst bij Word 6.0, 4 jaar geleden :P ) Want je kunt etiketten-invulling geloof ik niet alleen uit een adresboek van Office trekken, maar ook uit een access databaseje...

Ik weet niet welke software je kunt gebruiken, als je tot je eigen thuis-officepakket beperkt bent, zou ik echt eens proberen Word etiketten grondig te verbouwen tot ze precies op je photoshop afbeelding passen... :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Dark Blue schreef op 01 April 2003 @ 17:11:
[...]
kan die bij het etiketten maken tegenwoordig al niet een achtergrondafbeelding invoegen? (Ik probeerde het voor het laatst bij Word 6.0, 4 jaar geleden :P ) Want je kunt etiketten-invulling geloof ik niet alleen uit een adresboek van Office trekken, maar ook uit een access databaseje...
[...]
• achtergrond: no problemo (meerdere manieren, bijv als patroon, of 'achter tekst')
• access koppeling: ook geen probleem (mail merge of afdruk samenvoegen, zoals eerder genoemd)
Pagina: 1