Ik heb al even goed gekeken of deze vraag al eerder is gesteld, maar er waren niet veel vragen over FoxPro. FoxPro lijkt niet interesant meer, maar voor programmeren onder AccountView is het zeker nodig 
Ik heb een probleem met koppieren van records naar een nieuwe database/tabel.
Wat ik wil bouwen is het volgende:
Ik wil vanuit projecten (cost tabel) record's die de status afgesloten hebben, code 8 dus, naar een nieuwe tabel (archief) koppieren.
Hoe doe ik dat?
Wat ik al wel weet/uitgevonden heb:
USE cost *hier selecteer ik de project tabel
*SET FILTER TO pro_stat = "8" *Zo zet ik een filter
SCAN *begin lezen van tabel
APPEND FROM ARC_NR *dit moet ik nog verder uitzoeken
ENDSCAN
COPY TO archief *Dit koppieerd volgens mij alles naar archief
*COPY TO archief FIELDS LIKE A* EXCEPT IETS en dit sommige velden
Hoe kan ik dit het beste doen? Wat is slim of wijsheid.
Er is niet veel te vinden over Accountview/FoxPro. Ik heb vreselijk mijn best gedaan om hier en daar kleine bruikbare stukjes informatie te vinden, maar het wil niet niet echt lukken om deze aanelkaar te plakken tot een goed werkend programma. Of ik de juiste richting ben ingeslagen weet ik niet
Wie zou mij hier mee kunnen helpen m.b.v. een voorbeeldje. Ik ben niet echt een gevorderde FoxPro programmeur, ik ben er sins kort pas mee in aanraking gekomen. Dus veel commentaar bij de code is niet overbodig HAHA.
Alvast bedankt. Als iets niet duidelijk is wil ik graag meer info geven.
Ik heb een probleem met koppieren van records naar een nieuwe database/tabel.
Wat ik wil bouwen is het volgende:
Ik wil vanuit projecten (cost tabel) record's die de status afgesloten hebben, code 8 dus, naar een nieuwe tabel (archief) koppieren.
Hoe doe ik dat?
Wat ik al wel weet/uitgevonden heb:
USE cost *hier selecteer ik de project tabel
*SET FILTER TO pro_stat = "8" *Zo zet ik een filter
SCAN *begin lezen van tabel
APPEND FROM ARC_NR *dit moet ik nog verder uitzoeken
ENDSCAN
COPY TO archief *Dit koppieerd volgens mij alles naar archief
*COPY TO archief FIELDS LIKE A* EXCEPT IETS en dit sommige velden
Hoe kan ik dit het beste doen? Wat is slim of wijsheid.
Er is niet veel te vinden over Accountview/FoxPro. Ik heb vreselijk mijn best gedaan om hier en daar kleine bruikbare stukjes informatie te vinden, maar het wil niet niet echt lukken om deze aanelkaar te plakken tot een goed werkend programma. Of ik de juiste richting ben ingeslagen weet ik niet
Wie zou mij hier mee kunnen helpen m.b.v. een voorbeeldje. Ik ben niet echt een gevorderde FoxPro programmeur, ik ben er sins kort pas mee in aanraking gekomen. Dus veel commentaar bij de code is niet overbodig HAHA.
Alvast bedankt. Als iets niet duidelijk is wil ik graag meer info geven.