Ik ben voor een website bezig een agenda te maken, op zich geen probleem behalve dat ik op de voorpagina alle evenementen tussen vandaag en over 3 maanden wil laten zien.
In mijn access 2000 database zijn de startdatum en de einddatum als datum opgeslagen
Ik heb voor de vergelijking 2 variabelen aangemaakt "ditpunt" dat de datum van vandaag bevat en "beginpunt" dat via DateAdd de datum over 3 maanden bevat.
Om alle evenementen die binnen nu en 3 maanden plaatsvinden te selecteren en de evenementen die nu al lopen (beginnen voor vandaag of vandaag en eindigen vandaag of na vandaag) heb ik de volgende selectiequery gemaakt:
Na een output naar het scherm komt ik op het volgende resultaat:
SELECT * FROM tblAgenda WHERE active = 1 AND ((startdatum <= #1-4-2003# AND einddatum >= #1-4-2003#) OR (startdatum <= #1-7-2003# AND einddatum >= #1-4-2003#))ORDER BY startdatum ASC
Het probleem is dat hij geen evenementen toont
bijvoorbeeld een evenement op 9-6-2003 geeft hij niet weer terwijl die toch echt actief is en binnen nu en drie maanden begint en daarmee ook voldoet aan de tweede datumselectie.
Wie weet waar dit aan kan liggen?
In mijn access 2000 database zijn de startdatum en de einddatum als datum opgeslagen
Ik heb voor de vergelijking 2 variabelen aangemaakt "ditpunt" dat de datum van vandaag bevat en "beginpunt" dat via DateAdd de datum over 3 maanden bevat.
Om alle evenementen die binnen nu en 3 maanden plaatsvinden te selecteren en de evenementen die nu al lopen (beginnen voor vandaag of vandaag en eindigen vandaag of na vandaag) heb ik de volgende selectiequery gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| rsEvents.Source = "SELECT * FROM tblAgenda WHERE active = 1 AND ( startdatum <= #" + Replace(rsEvents__beginpunt, "'", "''") + "# AND einddatum >= #" + Replace(rsEvents__ditpunt, "'", "''") + "# ) ORDER BY startdatum ASC" |
Na een output naar het scherm komt ik op het volgende resultaat:
SELECT * FROM tblAgenda WHERE active = 1 AND ((startdatum <= #1-4-2003# AND einddatum >= #1-4-2003#) OR (startdatum <= #1-7-2003# AND einddatum >= #1-4-2003#))ORDER BY startdatum ASC
Het probleem is dat hij geen evenementen toont
Wie weet waar dit aan kan liggen?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 11:08 . Reden: Lay-out werd ver***kt ]