Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] WoUz's Klax watercooled Chieftec Dragon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn 1e kast waar ik mee ben begonnen met een beetje modden, heb een tijdje terug al een (standaard) windowtje erin gemaakt en ben afgelopen weekend bezig geweest met Waterkoeling.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wouzie/Pics/Waterkoeling002.jpg
Het spulletje wat er in gaat komen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wouzie/Pics/Waterkoeling036.jpg
En natuurlijk een tijdje proefdraaien, let ook vooral op de hulp die ik van mijn 11jarige broertje gehad heb (Tip: onder de radiator :P )

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wouzie/Pics/Waterkoeling081.jpg
En het eindresultaat, ben er zelf wel aardig tevreden over, beetje afwerken alleen nog

Aangezien ik al een tijd mee lees op tweakers wilde ik dit toch met jullie delen :)
De foto's zijn te vinden op deze site: http://home.planet.nl/~wouzie/page_01.htm
De afwerking ben ik van plan de komende weken te gaan doen, zoals de gaten bovenop mooi afwerken, eventueel met een rubber zwart randje en een LCD schermpje erinbouwen en spelen met een airduct bij de rad, maar daar post ik tegen die tijd wel wat dingen over :)

Voor de liefhebbers nog even de specs:
AMD XP 2700+ momenteel @ 2512 mhz @ 32° idle en 36° stressed @ 1,85 volt
Radeon 9700pro @ 398/352
Asus A7N8X
2x 512 Corsair Twinx @ 5-2-2-2 @193 mhz

Waterkoeling ongeveer alles van Klax op een Eheim 1048 pomp (de 1250 was net wat te groot en gebruik ik dus momenteel even niet :) )

3Dmark 2001Se: 17560 +/-
3Dmark 2003: 5600 +/-

Als er wat ontbreekt of als je meer wil weten, just ask :)

Edit: Ja ik weet het, veel brakke foto's maar had geen zin om ze er tussenuit te gooien :) (Ik moet nog beetje oefenen met close ups hehehe)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 12:22 ]

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

foto's mogen niet gelinked zijn... atleast moeten hier een paar foto's te zien zijn.

ziet er leuk uit je kassie. mooi waterkoelingsetje. maar ruim sowieso die kabels op of koop cable sleeving/kabelmesh :)

persoonlijk vind ik het nogal druk en aardig vol in je kassie :)

die blowholes bovenop vind ik erg leuk gedaan. dat ben ik ook vanplan met mijn kast binnenkort :)

/edit

: Zie ik condensvorming in op je slangen van je WC setup?

[ Voor 11% gewijzigd door Daklem op 01-04-2003 10:48 ]

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Je moet proberen je close-up foto's scherper te nemen door even de instellingen van je digitale camera te beroeren, indien die dat toelaat, sommige foto's zijn gewoon wazig.

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is raar, ik moet gewoon eens oefenen met de macro en close ups enzo.
Ik zal ook gelijk eens paar foto's proberen hier in de thread te krijgen, sorry :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het lukt me nog weleens :)

En Daklem, het kan zijn dat je lege slangen bedoelt, ik heb na de proefsetup alles los gehaald en zo ingebouwt en foto's gemaakt zonder dat er water in zat. en aangezien ik niet zulke dunne vingers heb dat ik in de slang kan afdrogen zaten er nog wat druppels enzo in :P

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
Ziet er heel erg goed uit :)

Is het een complete waterkoelings set? En wat was je ongeveer kwijt?

Oja, die hamster-drink-beker vind ik niet echt mooi opgesteld ;)

Verwijderd

:O tank o matic, ik wacht er al een maand op :(

Verwijderd

Topicstarter
Mandark: Het was geen complete set, ik heb gewoon zelf bij elkaar gezocht wat ik nodig had en was uiteindelijk ruim 400 euro ofzo kwijt.... Maargoed, daar hoop ik dan ook wel een tijd mee te doen, hoogstens af en toe een ander cpublokje.
En die drinkbeker, kon ik niet echt een mooiere plek voor bedenken, en ik vind hem zo wel handig, omdat ik nou gewoon kan bijvullen oid zonder veel te hoeven slopen.

Verwijderd

Ziet er strak uit. Heb zelf precies hetzelfde setje van Klax en ben er erg tevreden over. Ik heb alleen mijn rad nog niet in mijn kast gebouwd.

Ik heb alleen een vraagje, hoe heb jij je fans op je rad bevestigd? De gaatjes in de rad zijn bij mij zonder schroefdraad en als ik de fan op de rad leg kan ik geen moertje onder het gaatje krijgen omdat de fan dan in de weg zit. Hij zit nu tijdelijk met dubbelzijdig pb vast maar dat is ook niet alles. 8)7

mooi om ook te zien dat de graph-o-matic op een Radeon 9700 Pro past. Moet ik ook nog doen. Hebbie een speciale spacer gebruikt?

En als laatste, de thermometer in de tank-o-matic :+ , gebruik zelf een sensor van mijn digidoc hiervoor.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

waarom heb jij 2 resevoirs? die grote ronde rechts aan je case is goed genoeg. die kleine bij de eheim levert er nix bij hoor..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja die thermometer heb ik eigenlijk meer voor de grap gedaan :) Maar toch handig om eens de watertemp te kunnen zien :)

Die fans op de rad, ja daar heb ik ook een tijd over gedacht maar uiteindelijk heb ik met mijn dremel een gleufje gemaakt van binnenuit richting dat gaatje (Damn ik had er toch foto's van moeten maken) zodat het deel van het boutje met schroefdraad er tussendoor past. Dan kan je het boutje zegmaar met het smalle deel door het gleufje schuiven zodat het kopje onder het ijzer blijft klemmen. Ik hoop dat het te snappen is, anders zal ik ut moeten tekenen :)

De Klax set bevalt mij ook erg goed, weinig verschil tussen watertemp en cpu temp, nette afwerking en aansluitingen, perfect gewoon :)

Bij mijn Radeon heb ik trouwens geen spacer, ik heb de originele koeler en spacer eraf gehaald en beetje schoongemaakt, voor zover dat kon en toen Arctic silver 3 op de core aangebracht en toen die graph-o-matic erop geschroeft. En ja zonder spacer kan hij dan nog goed strak ook, mijn videokaart staat een heeel klein beetje krom daardoor :D

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op 01 April 2003 @ 14:04:
waarom heb jij 2 resevoirs? die grote ronde rechts aan je case is goed genoeg. die kleine bij de eheim levert er nix bij hoor..
Ik heb de reservoirs niet omdat het iets levert (qua prestatie, zicht is een ander punt :) ). Dat grote reservoir vond ik er gewoon leuk uit zien en dat kleintje bij de pomp heb ik eigenlijk genomen omdat het wel makkelijk is met aansluiten. Ik was toch in een winkel waar ze hem hadden en had geen zin om op zoek te gaan naar rare verloopjes enzo.

Verder denk ik dat zo een reservoir sowieso niks oplevert, qua temps dan. Die dingen zijn naar mijn idee gewoon voor het gemak (ontluchten enzo) en het zicht. Ik denk niet dat een systeem zonder reservoir qua temperatuur slechter presteert.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 14:17 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Wel leuk gedaan. Maar is het niet nog een beetje een zooitje in je kast? ;)
Beetje kabelmesh doet wonderen hoor!! :P

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ja dat komt allemaal bij de afwerking nog, hij zit net sinds gister met water gevuld en net draaiend enzo.
Maar het zit vooral zo vol door die 4 lange IDE kabels en al die schijven. Maar het is inderdaad wel mooier als ik alle losse draadjes ook wat bij elkaar maak.
Komen wel pics van zodra het klaar is :P

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:24

Eraser127

Nijkerk

nah, t'ziet er mooi uit hoor en tsja: ^ moet je idd ff wegwerken :)

My Discogs

Verwijderd

Ik had nog niet aan die oplossing gedacht van het zagen van een gleufje. Ik zat zelf meer te denken aan een moertje met secondelijm op het frame van de rad te lijmen en op deze manier hem vast te zetten.

Klax is inderdaad mooi spul, alleen jammer dat ik nog geen 8mm siliconenslang heb kunnen vinden. Maar de anti knikveren doen ook wonderen.

En over de Radeon, ik dacht eigenlijk dat de core van de chip een beetje verzonken lag dus dat je hem eerst met lappen om een goede oppervlaktespreiding te krijgen met je koeler. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit mijn fan van mijn eigen Radeontje afgehaald, moet mijn graph-o-matic er nog steeds opschroeven maar ja, stel dat het mis gaat, zonde van de Radeon |:( Past die er zo op of heb je een adaptertje nodig net als bij een GF4?

Verwijderd

Ik kan niet anders zeggen dan zeer strak gedaan, het wegwerken van de bedrading van zoveel harde schijven is helemaal een drama en dan ook nog eens waterkoeling in je case. _/-\o_
Petje af, zeer strak en orginele window manier. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wouw, een reactie van 'onze' Ap :)
Aan jou zal ik niet kunnen tippen ap, maar ik doe mijn best :)
Die draden waren inderdaad een drama, en het zijn gelukkig niet van die korte, 90 cm per stuk maar. :/ Maargoed, ik heb mazzel dat die raid controller een beetje laag zit zodat die draden goed op de bodem kunnen. Misschien dat ik er ooit nog andere voor ga halen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 15:02:
En over de Radeon, ik dacht eigenlijk dat de core van de chip een beetje verzonken lag dus dat je hem eerst met lappen om een goede oppervlaktespreiding te krijgen met je koeler. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit mijn fan van mijn eigen Radeontje afgehaald, moet mijn graph-o-matic er nog steeds opschroeven maar ja, stel dat het mis gaat, zonde van de Radeon |:( Past die er zo op of heb je een adaptertje nodig net als bij een GF4?
Je hebt geen adaptertje nodig oid, hij past er zo op (tenminste bij de Club3D die ik heb). Het klopt dat de core iets verzonken ligt, maar dat is ten opzichte van de spacer die erop zit, dus die moet je er gewoon af slopen zoals ik op de pics gedaan heb (dat ding zit wel goed strak btw, ben een half uur bezig geweest met een stanleymes er onder gewipt en uiteindelijk een ienieminie schroeverdraaier eronder kunnen krijgen). En als die spacer er eenmaal af is is het in principe hetzelfde als je cpu, een core gewoon op de 'printplaat'.

Verwijderd

Dat heb je mooi gedaan; het ziet er alleen wa druk uit vanbinnen. Maar de rest is héél mooi :)

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, dat vind ik ook. Maar ik weet niet goed hoe ik dat weg krijg, iemand suggesties?
Gwoon van de kabelbinderspul eromheen? Is dat er zo klein voor bijvoorbeeld de draden van de HDvoedingen?

En misschien moet dat geel er eens uit, en vervangen door andere (kortere) rounded cables.

Verwijderd

waar blazen de blowholes aan de boven kant heen? als ze je kast in blazen dan word alle warmte er weer in geblazen!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, daarom blazen ze ook omhoog :)
Ik denk trouwens dat het nie zoveel uitmaakt want nu zuig ik er 'warme' lucht doorheen, als ik het omdraai krijgt mn rad kouwe lucht en komt er wat warme lucht in mijn kast. aangezien er in de kast weinig dingen meer zijn die een koude airflow nodig hebben denk ik dat het weinig uitmaakt. Behalve dan het feit dat warme lucht stijgt en dan waarschijnlijk weer terug naar je rad wil stijgen terwijl het er net doorheen gekomen is.

Maargoed, ik moet sowieso niet eens wat doen aan de temps, want hij is sinds ik het geheel in mijn kast heb wel wat warmer geworden dan toen het ernaast lag. Vanavond even checken op lucht in de radiator en anders kijken of ik iets kan maken waardoor de lucht toevoer van buiten komt....

Verwijderd

Ziet er leuk uit :)

Verwijderd

fette kast hor! :> alleen ben ik de laatste tijd een beetje window-allergisch geworden, weet niet waarom, maar het komt zo vaak langs... waterkoeling daarentegen = :9~ :D

Verwijderd

nice :)
Misschien iets van die glow troep erin?

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, nou ik wilde dus op zoek gaan naar iets blauws voor in het water, maar ik weet niet of er blauw glowspul bestaat. Zo niet dan moet ik eens uitzoeken wat voor kleurstof ik erin kan doen en waar ik dat kan halen.
Het hoeft van mij in ieder geval niet zo Gifgroen als dat je vaak ziet, ik wil nog wel een beetje doorzichtige slangen hebben, gewoon een licht blauw kleurtje zou leuk zijn :)

• charrel
  • Laatst online: 15:27

charrel

Cortisol4life..

blauw bestaat ja, moet je niet zoals ik dus deed 3 flesjes erin leegknijpen en dan lezen dat het oplicht met een blacklight :) Nah ja, het licht nu dus wel ECHT op :D

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

offtopic:
werkt dat tafelstatief een beetje???
ik zag hem ok staan bij een fotozaak, maar hij leek mij toch iets te flexibel. heb toen deze gekocht van Cullmann.

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
fenrir schreef op 01 april 2003 @ 20:24:
offtopic:
werkt dat tafelstatief een beetje???
ik zag hem ok staan bij een fotozaak, maar hij leek mij toch iets te flexibel. heb toen deze gekocht van Cullmann.
hehehe

offtopic:
Ja hij werkt goed hoor, hij leek mij in 1e instantie ook te slap/flexibel dus ik heb in de winkel gevraagt of ik hem even mocht voelen enzo :D
Maar hij werkt perfect, en hij is klein en goedkoop, dus altijd handig als je es wat met een langere sluitertijd wil doen (wat ik al een paar keer heb willen doen maar niet goed lukte door mijn getril enzo)

Verwijderd

Topicstarter
charrel schreef op 01 april 2003 @ 20:13:
blauw bestaat ja, moet je niet zoals ik dus deed 3 flesjes erin leegknijpen en dan lezen dat het oplicht met een blacklight :) Nah ja, het licht nu dus wel ECHT op :D
Is dat alleen kleurstof? Is zit daar ook anti corrosie spul in?
Want er zit bij mij namelijk al een flesje anticorrosie van Klax zelf in en ik wil niet alles door elkaar erin mieteren, who knows what happens :D

• charrel
  • Laatst online: 15:27

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:39:
[...]

Is dat alleen kleurstof? Is zit daar ook anti corrosie spul in?
Want er zit bij mij namelijk al een flesje anticorrosie van Klax zelf in en ik wil niet alles door elkaar erin mieteren, who knows what happens :D
Het is alleen kleurstof ja, maar ik heb gewoon alles door elkaar geknikkerd. Maar dat maakt tot nu toe echt niks uit. Draait nu zo een maand of3/3,5. Dus ik verwacht er verder niks van, toen ik alleen met gedistilleerd water draaide had ik binnen een maand allemaal vies wit spul (alg?) in me bak drijven, nu dus nergens last van!

Verwijderd

Topicstarter
Ow cool, maar het is ook wel mooi zonder blacklights enzo in je kast?
En waar heb je het vandaan?
Heb het in nederland eigenlijk nog nergens gezien, alleen groen en roze :(

edit:

Ik heb het nou wel gevonden, bij de Oc-shop nog wel. Eens kijken of ik daar eens in de buurt kan komen binnenkort :P 6€ per flesje als ik het me goed herinner

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 20:22 ]

Pagina: 1