Toon posts:

Website comprimeren in Frontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heel graag wil weten is of het mogelijk is om een bepaalde website te kunnen comprimeren.

Op dit moment ligt de site boven de 12 mb en ik denk dat het kleiner kan, De foto's zijn al zo veel mogelijk aangepast dus dat kan ik hellaas niet meer doen, misschien dat iemand anders een idee heeft hoe ik de totale site kan comprimeren.

Ik gebruik Frontpage 2000 van Microsoft.

Verwijderd

Ik gebruik Frontpage 2000 van Microsoft.
Ik denk dat ik de fout al zie... Foei Ivy, foei...

Even serieus. De website is zo groot door de afbeeldingen. En als je die allemaal al gecomprimeerd hebt (juiste bestandsformaat, juiste compressie hoeveelheid?) dan is de website nou eenmaal zo groot!

En een "grote" website hoeft helemaal niet verkeerd te zijn hoor. Zolang de data netjes verdeeld is over meerdere pagina's dan is er helemaal niets aan de hand.
Bijv. websites met fotoalbums die zijn zeer groot, maar gebruikers kiezen er zelf voor om de foto's weer te geven en zullen dus ook best wel eventjes geduld hebben hiervoor. En vaak worden er eerst thumbs weergegeven, maar das weer een ander verhaal.

Zolang de 12 mb niet in 1 keer weer gegeven hoeft te worden (overdreven voorbeeld...) is er niet zo veel aan de hand hoor.

Kijk even nog naar je afbeeldingen, afb. met weinig kleuren gewoon in GIF doen (desnoods zelf aantal kleuren aangeven in je bewerkingsprog. zodat ze optimaal klein worden) en foto's oid in JPG doen. ook hiervan de compressie aangeven, zo laag mogelijk (spreekt voor zich).

Suc6.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

crisp

Devver

Pixelated

Begin eens met CSS leren; FP staat er nogal om berucht alles te doorspekken met <font> tags en dat soort ongein...

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op 01 April 2003 @ 10:45:
Begin eens met CSS leren; FP staat er nogal om berucht alles te doorspekken met <font> tags en dat soort ongein...
Maar ja, 12 mb komt toch niet door de vele tags die FP idd gebruikt? Misschien een combinatie van die twee, de code die je met FP krijgt is inderdaad hopeloos vindt ik....

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Lijkt me dat je op de een of andere manier gewoon grote bestanden zoals foto's of filmpjes hebt gebruikt in je website. De site zelf (de pure code) zal zo groot niet zijn...

Probeer gewoon "handmatig" je website op te zetten, dan weet je waar wat staat en waarom en dus een betere controle en beter zicht op wat je aan het doen bent.

Succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.