Inbelverbinding voorzien van vast IP adres

Pagina: 1
Acties:

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Naar aanleiding van een topic dat ik eerder heb gestart, namelijk [rml][ Cisco1601] Dynamisch IP adres achter router[/rml] heb ik een vraag.

Ik zal het probleem even kort uitleggen:

We hebben 2 PC's:

PC1 staat in binnen het bedrijf en is via een KPN huurlijn verbonden met internet (vast IP adres)

PC2 staat in het buitenland en werkt via een inbel verbinding, dus een variabel IP adres.

Situatieschets

PC1 ------ LINUX SERVER ------ CISCO 1601 ROUTER ----- |Internet| ----- PC2

Probleemstelling

Deze twee PC's moeten veilig kunnen communiceren met elkaar en PC1 moet PC2 direct aan kunnen spreken via een statisch IP adres. Ik heb het al via DynDNS en NO-IP geprobeerd, maar dit werkt allemaal niet omdat ik echt een vast IP nodig heb en niet een hostname.

Hoe kan ik PC2 voorzien van een vast ip adres???

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
Ik denk dat dat alleen lukt door pc2 ook een huurlijn te geven.

Omdat het een inbelverbinding is is het adres variabel. IPv4 kampt schijnbaar al met tekorten, dus om een niet-permanente verbinding een eigen ip te geven is zonde op het moment dat hij niet verbonden is.

Je kunt een ip kiezen in dezelfde range / subnet als de dynamische ip's van die provider, maar daar zal diezelfde provider het niet mee eens zijn :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Renetjuh
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op 01 April 2003 @ 10:43:
Ik denk dat dat alleen lukt door pc2 ook een huurlijn te geven.

Omdat het een inbelverbinding is is het adres variabel. IPv4 kampt schijnbaar al met tekorten, dus om een niet-permanente verbinding een eigen ip te geven is zonde op het moment dat hij niet verbonden is.

Je kunt een ip kiezen in dezelfde range / subnet als de dynamische ip's van die provider, maar daar zal diezelfde provider het niet mee eens zijn :P
Ja, dat is eigenlijk niet de bedoeling vanwege de hoge kosten :/

Maar zo'n service als No-IP werkt in principe toch op dezelfde manier, alleen hier maken alle subdomeinen (domein1.no-ip.com, domein2.no-ip.com etc.) gebruik van 1 IP adres. Er moet toch ook zoiets zijn waar je je eigen IP krijg i.p.v. alleen een hostname??? :'(

Verwijderd

er zijn ook providers die een vast ip adres geven aan een inbelverbinding (voor een laag bedra per maand) ik meen dat worldonline dit deed.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 15:28

NEK

World Online gaf inderdaad een vast IP. Meestal is het tegenwoordig dynamisch.

Verwijderd

Demon internet deed dit destijds ook. Niet te duur en daarnaast een betrouwebare provider.

• Renetjuh
  • Niet online
De provider daar geeft geen statische ip adressen helaas :|

(Het gaat over PC2, die staat in het buitenland, Thailand om precies te zijn :))

[ Voor 42% gewijzigd door Renetjuh op 01-04-2003 11:05 ]

Verwijderd

Gaat dat wel lekker een inbelverbinding in Thailand en dan helemaal naar NL ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 11:06 ]

• Renetjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 11:05:
Gaat dat wel lekker een inbelverbinding in Thailand en dan helemaal naar NL ;)
Het heeft tot nu toe nog geen problemen opgeleverd iig :P

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
Renetjuh schreef op 01 April 2003 @ 10:54:
[...]

Ja, dat is eigenlijk niet de bedoeling vanwege de hoge kosten :/

Maar zo'n service als No-IP werkt in principe toch op dezelfde manier, alleen hier maken alle subdomeinen (domein1.no-ip.com, domein2.no-ip.com etc.) gebruik van 1 IP adres. Er moet toch ook zoiets zijn waar je je eigen IP krijg i.p.v. alleen een hostname??? :'(
Zelfs al krijg je een IP, dan nog ben je niet bereikbaar :) Je moet dan in je subnet nog een router hebben naar de rest van het internet, en ws valt het ip dat je zou krijgen van Yes-IP (:P) buiten dat subnet.

Trouwens, er zijn meer domeinnamen dan ip-adressen :) 256^4 <--> 26^256 (of hoe lang mag een domeinnaam zijn?)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Bij No-IP.com heb je geen vast IP nodig. Kijk maar in de FAQ daar. Dan moet je een programma installeren en dan kan het alsnog.
suc6 :)

Dynamic DNS Howto

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 12:58 . Reden: url toegevoegd :-) ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 12:57:
Bij No-IP.com heb je geen vast IP nodig. Kijk maar in de FAQ daar. Dan moet je een programma installeren en dan kan het alsnog.
suc6 :)

Dynamic DNS Howto
lees de start post eens :/

Verwijderd

PC2 zal dus altijd eerst in moeten bellen, waarom draai je op PC1 geen VPN server met een vast adres voor PC2 en laat je PC2 op PC1 inbellen via Internet? Zodra PC2 ingelogd is heeft die zijn IP.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 13:19:
PC2 zal dus altijd eerst in moeten bellen, waarom draai je op PC1 geen VPN server met een vast adres voor PC2 en laat je PC2 op PC1 inbellen via Internet? Zodra PC2 ingelogd is heeft die zijn IP.
[...]

mja een iprange/subnet is dan een van de weinige oplossingen is, wil je voor veiligheid dan zou je ook een vpn kunnen opzetten oid ;)
;)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Neem je hier bij InterNLnet een abbo voor een inbel verbinding en bel je in thailand in via Global Roaming wat InterNLnet naar mijn weten ondersteund.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Renetjuh
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op 01 april 2003 @ 13:40:
Neem je hier bij InterNLnet een abbo voor een inbel verbinding en bel je in thailand in via Global Roaming wat InterNLnet naar mijn weten ondersteund.
Ik heb het ff opgezocht op de site van InterNLnet en ze hebben geen inbelpunten in Thailand en ook niet 'in de buurt', dus dat zou een dure grap gaan worden :|

Oeps, niet goed genoeg gekeken. Ze hebben een inbelpunt in Bangkok dus dat is prima inderdaad, maar dan moet ik alleen nog weten of je daar een vast IP adres krijgt natuurlijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door Renetjuh op 01-04-2003 14:36 ]

Pagina: 1