Naar aanleiding van een topic dat ik eerder heb gestart, namelijk [rml][ Cisco1601] Dynamisch IP adres achter router[/rml] heb ik een vraag.
Ik zal het probleem even kort uitleggen:
We hebben 2 PC's:
PC1 staat in binnen het bedrijf en is via een KPN huurlijn verbonden met internet (vast IP adres)
PC2 staat in het buitenland en werkt via een inbel verbinding, dus een variabel IP adres.
Situatieschets
PC1 ------ LINUX SERVER ------ CISCO 1601 ROUTER ----- |Internet| ----- PC2
Probleemstelling
Deze twee PC's moeten veilig kunnen communiceren met elkaar en PC1 moet PC2 direct aan kunnen spreken via een statisch IP adres. Ik heb het al via DynDNS en NO-IP geprobeerd, maar dit werkt allemaal niet omdat ik echt een vast IP nodig heb en niet een hostname.
Hoe kan ik PC2 voorzien van een vast ip adres???
Ik zal het probleem even kort uitleggen:
We hebben 2 PC's:
PC1 staat in binnen het bedrijf en is via een KPN huurlijn verbonden met internet (vast IP adres)
PC2 staat in het buitenland en werkt via een inbel verbinding, dus een variabel IP adres.
Situatieschets
PC1 ------ LINUX SERVER ------ CISCO 1601 ROUTER ----- |Internet| ----- PC2
Probleemstelling
Deze twee PC's moeten veilig kunnen communiceren met elkaar en PC1 moet PC2 direct aan kunnen spreken via een statisch IP adres. Ik heb het al via DynDNS en NO-IP geprobeerd, maar dit werkt allemaal niet omdat ik echt een vast IP nodig heb en niet een hostname.
Hoe kan ik PC2 voorzien van een vast ip adres???