Draytek Vigor 2600X

Pagina: 1
Acties:

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 19:37
Hallo,
ik heb een draytek 2600X (annex A en ISDN port)
tevens een w2k netwerk
1x w2kserver
2x winxp pro
draadloos via een Lan Access point aan de router gekoppeld, DHCP.

aangezien de adsl verbinding pas over 2 maanden wordt aangeleverd moet ik het op dit moment doen met de ISDN lijn, ik gebruikte daarvoor eerst netproxy, werkt goed, maar nu had ik ook begrepen dat dit ook mogelijk moet zijn via de draytek router....
vanaf de server kan ik wel verbinding krijgen maar via de workstations niet,
iemand enig idee

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je deze handleiding al gevolgd: handleiding vigor 2600X
een stukje naar beneden van die handleiding staat hoe je isdn inbellen moet instellen.

• Klapperboom
yep, but thanks anyway, het punt is dat op de server het wel lukt, maar zodar ik vanaf een ws het probeer er niets gebeurt, het is met deze router toch beide mogelijk om zowel met ISDN als ADSL in te bellen.....

• schwarzenegger
welke netwerkinstellingen heb je dan op die ws? Je moet aangeven dat die router de default gateway is.....

• Klapperboom
router: 192.168.1.1
access point 192.168.1.10
server: 192.168.1.100 DHCP
ws: dhcp

• schwarzenegger
tja deelt die router niet ook dhcp adressen uit??
En je moet bij die workstations dus invoeren dat het ip-adres van de router de default gateway is, anders kom je namelijk niet op het internet.

Verwijderd

Let inderdaad op de gateway IP-adres en zorg ook dat de clients een DNS IP adres toegewezen krijgen. Overigens is dit een standaard probleem dat al meer dan vaak besproken is op het forum...(zoeken helpt ook !)

• Klapperboom
ok, ik heb de dhcp ook al via de router geprobeerd, en als ik handmatig de dns op de ws invoer dan duurt het aanmelden bij de server zo'n 5 minuten....

• schwarzenegger
Hoe deel ik Internet ?
heb je die al eens gelezen?

Anders geef je alle apparaten gewoon een statisch ip-adres. Maar als je via de router wilt internetten dan zul je toch bij alle apparaten moeten aangeven dat die router de default gateway is. Anders werkt de handel niet zoals je merkt

• Klapperboom
ik ga wel even okijken, bedankt voor je hulp zover...
Pagina: 1