Zip drive not accessible??

Pagina: 1
Acties:

• lavaterrorr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2025
Hoi ik heb een prob met met me zipdiskette.
Ik gebruik de zips om makkelijk grote downloads van school naar huis over te kunnen hevelen (thuis 56 K is nie echt denderend).
Bij mij op school draait de boel op NT4 en bij mij thuis op Win98se.
Ik hep er drie Zips in gebruik (overgenomen van iemand), waarvan er 2 het perfect doen.
Nu bij die ene krijg ik hier op school een fout melding:
'Zip not accessible.'
'The volume does not contain a recognized file system. Please make sure that alle required file system drivers are loaded and that the volume is not corrupt.'
Toen hep ik hem thuis geformatteerd. Thuis doet ie het trouwens wel perfect.
Maar op school nog stees hetzelfde probleem.
Wat moet ik doen om hem op beide locaties (thuis en op school) draaiende te krijgen???
Alvast bedankt.
Hep al onder search gezocht btw.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is het Fat? NTFS van XP kan hij niet lezen :) Lamaar |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-04-2003 09:51 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat gebeurt er als je de zipdisk op school formateert ?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• lavaterrorr
Hah kan niet niet. No access of zoiets. Daar heb ik waarschijnlijk niet de bevoegdheden voor. Helaas......

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
En als je de iomega tools er op los laat? heb een tijdje een zip gehad, je kon die dingen vergrendelen via Iomega tools. Download je effe van de iomega site.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• lavaterrorr
OK ik ben nu een stap verder. Het probleem is nu in ieder geval helder voor mij.
Alleen de oplossing nog niet;)
Die 2 ZIPdiskettes die t op school (NT4) wel doen, die draaien op FAT16 file system.
De ZIPdiskette die t daar dus niet doet, draait op FAT32.
Simpele oplossing lijkt dus: file system converteren van FAT32 naar FAT16:D
Alleen makkelijker gezegd dan gedaan...
Dr zal vast wel een proggie bestaan die dat kan.... maar hep m alleen nog niet gevonden:(
In de search hep ik alleen topics gevonden die gaan over de omgekeerde conversie.
Iemand weet hoe ik dit moet doen?
Alvast bedankt!

• lavaterrorr
Ow en t probleem is dus niet dat me ZIP vergrendeld is:)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12
volgens mij is de simpelste manier om ff de inhoud van je zip weg te gooien of op je HD te zetten en em opnieuw te formatten, en dit keer dan dus als FAT(16)

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 01-04-2003 22:09 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• lavaterrorr
Jah die tip kreeg ik al eerder.
Alleen ik heb op een of andere manier op mijn PC (met Win98se) niet de mogelijkheid om aan te geven naar wat voor file system ik wil formatteren:(
Dus moet t op een andere manier

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Volgens mij moet dat via de Iomega tools http://download.iomega.com/nederl/ioware-w32-x86-31.exe is wel 8.13MB. in de FAQ van Iomega staat ook een en ander voor zie zipdisk FAQ en deze vraag en antwoord .
Probeer anders via DOS. start dan guest en formatteer de disk onvoorwaardelijk (/u dacht ik of /u /autotest zie link). Zolang guest een driveletter toewijst aan je zipdrive kun je hem formatteren.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Ik heb bij een NT4 pc een keertje het probleem gehad. dat wanneer je files op de zipdisk wegschreef, en de disk er handmatig uithaalde..dus via het knopje op de drive..dat dan de gegevens de volgende keer niet te lezen waren.
Alleen als je via explorer uitwerpen selecteerde werkte het prima.
Het was net of win-nt4 de directory gegevens pas wegschreef op het moment wanneer je de disk uit liet werpen
Later is er Win2k opgezet en waren de problemen verholpen

• lavaterrorr
ow ok wiejor.
Bij mij is dit alleen niet aan de orde dan. Windows herkent de diskette gewoon, maar hij is totaal niet te benaderen, ook niet om iets te schrijven of te lezen.
Thuis lukt dit wel (met Win98se dus)
Pagina: 1