[MXS2] Muziek uit game rippen

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden.

Ik heb hier een oud MSX2-spel waar ik graag de muziek uit wil rippen, ik denk bij voorkeur naar midi. Ik weet dat ik een jaar of 3, 4 geleden een progje had dat dat kon, was mogelijk onderdeel van een emulator, maar ik heb geen idee meer hoe het heette. Google levert helaas niks op (of ik kijk behoorlijk scheel :9 ), en hier op de search is ook niet echt iets te vinden.
Eigenlijk is het de bedoeling om uiteindelijk die midi-file in een gsm te zetten als (liefst polyfone 8) ) ringtone.

Help anyone?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Ik zeg KICK!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik denk niet dat dat helemaal legaal is, zit namelijk copyright op die muziek...

[ Voor 4% gewijzigd door Ruzor op 04-04-2003 11:31 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Je kan denk ik beter op zoek gaan naar de titel van de muziek,.. Meestal is dat wel terug te vinden, daarna opzoek gaan naar een (legale) b.v. midi

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
maar welk spel bedoel je eigenlijk?

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

TF

bla bla

muziek opnemen op MD via je geluidskaart en dan omgekeerd naar midi!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Bedoeld spel is RADX-8 van radarsoft...kheb het hier thuis liggen. Idd je hebt misschien gelijk als je zegt dat er mogelijk copyright op de muziek zit....had ik ff niet bij stilgestaan. Maar aangezien ik het spel zelf heb (helaas geen MSX2 meer) zou ik toch zelf mogen kunnen uitproberen (of met ieder ander willekeurig spel) of zoiets werkt?

FF voor TF: ben helaas niet in het bezit van een MD :(

Edit: muziek hoort bij spel, spel stamt van 1988, is geen speciale muziek van te vinden. Kostte me al heel erg veel moeite om uiteindelijk het spel zelf te bemachtigen, en het via een emulator aan de praat te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 04-04-2003 21:26 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31
The_Eagle schreef op 04 April 2003 @ 21:25:
Bedoeld spel is RADX-8 van radarsoft...kheb het hier thuis liggen. Idd je hebt misschien gelijk als je zegt dat er mogelijk copyright op de muziek zit....had ik ff niet bij stilgestaan. Maar aangezien ik het spel zelf heb (helaas geen MSX2 meer) zou ik toch zelf mogen kunnen uitproberen (of met ieder ander willekeurig spel) of zoiets werkt?

FF voor TF: ben helaas niet in het bezit van een MD :(

Edit: muziek hoort bij spel, spel stamt van 1988, is geen speciale muziek van te vinden. Kostte me al heel erg veel moeite om uiteindelijk het spel zelf te bemachtigen, en het via een emulator aan de praat te krijgen.
Was dat een spel voor de MSX2? Dacht eigenlijk MSX2+ ;)

* DJSmiley heeft ook jaren met MSX gewerkt
Naar midi weet ik zo niet. Wel zijn veel MSX tunes gewoon als MIDI te downen, onder andere op MEP geloof ik. (ff link zoeken)

Naar MP3 kan zoiezo, als je een SB Live oid hebt kun je gewoon "what u hear" opnemen, dus ook de output van je emulator.

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmm is wel een leuk spel ... tis een soort Aleste/Zanac spel zeg maar
[afbeelding]
En toch klopt er iets niet in het plaatje

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:16 ]

• DJSmiley
Lars The 18Th schreef op 04 april 2003 @ 23:31:
Hmm is wel een leuk spel ... tis een soort Aleste/Zanac spel zeg maar
[afbeelding]
En toch klopt er iets niet in het plaatje
Woei ;)

Aleste roeleerde, echt masterlijk... Een van de beste MSX2 spellen. Tesamen met breakout of breaker ofzo, ook masterlijke graphics en sound.

Zanac vond ik vrij simpel, die was snel uitgespeeld hier ;)

*old-memories*
* DJSmiley zoekt z'n MSX software DVD, heb heel funet een keer leeggedownload ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 04-04-2003 23:35 ]

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 19:29
Total Recorder kan dit prima :)
Neemt gewoon het geluid uit dat je computer maakt, moet je het zelf nog even omzetten, bijvoorbeeld met IntelliScore.

[ Voor 58% gewijzigd door Azrael op 05-04-2003 00:07 ]

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Lieden, bedankt voor alle tips. Maar streaming opnemen is niet wat ik wil...want ik weet dat mijn PC op dit spel nogal eens hapert qua geluid. RADX-8 trekt om de 1 of andere reden nogal heel veel lastige dingen in die emulators aan. Ik weet dat er destijds een ripper was...maar waar is ie gebleven???

• Lars The 18th
  • Niet online
Als je thuis nog een MSX je hebt staan, kan je proberen die ff aan te sluiten op de line in van je geluidskaart om zo het geluid op te nemen .
Ik neem aan dat het muziek op de msx zelf niet stottert

[ Voor 193% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:15 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 11:07

Richard

Kuru Kuru Kururin

Lars The 18Th schreef op 09 April 2003 @ 20:42:
Als je thuis nog een MSX je hebt staan, kan je proberen die ff aan te sluiten op de line in van je geluidskaart om zo het geluid op te nemen .
Ik neem aan dat het muziek op de msx zelf niet stottert
De topicstarter schreef:
(helaas geen MSX2 meer)

20*350ZO45°

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik weet niet of opnemen van geluid hiermee gaat...
maar emulators zijn er zat...
even zoeken naar: RUmsx, PARA-MSX, NLMSX. Dit zijn redelijk goeie, enne over die copyright op het geluid uit die spellen, volgensmij is dat verjaard, msx spelletjes kan je ook gewoon downloaden....

• Lars The 18th
  • Niet online
Met sommige emulators kan je standaard toch al geluid op nemen

[ Voor 183% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:14 ]

• DJSmiley
Extremiel schreef op 09 April 2003 @ 21:05:
Ik weet niet of opnemen van geluid hiermee gaat...
maar emulators zijn er zat...
even zoeken naar: RUmsx, PARA-MSX, NLMSX. Dit zijn redelijk goeie, enne over die copyright op het geluid uit die spellen, volgensmij is dat verjaard, msx spelletjes kan je ook gewoon downloaden....
Ja, en de nieuwste spellen kun je ook downen ;)

Downloadbaar != freeware

Zolang ze nog niet door de maker zelf vrijgegeven zijn blijft het dus niet legaal, ook al is het nog zo oud.

Maar het hele idee van opnemen vanaf een MSX of whatever is dus niet de bedoeling, TS wil 'm naar MIDI

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Ik weet dat er emulators zijn...en volgens mij was er bij 1 daarvan een progje dat kon wat ik vraag...dus de msx-muziek rippen naar midi. Maar heb al gezocht en geen idee welke.

BTW: niemand in mijn omgeveing heeft een oude msx-2 staan, anders had ie die al lang aan me afgegeven ;)

• DJSmiley
The_Eagle schreef op 14 april 2003 @ 16:19:
Ik weet dat er emulators zijn...en volgens mij was er bij 1 daarvan een progje dat kon wat ik vraag...dus de msx-muziek rippen naar midi. Maar heb al gezocht en geen idee welke.

BTW: niemand in mijn omgeveing heeft een oude msx-2 staan, anders had ie die al lang aan me afgegeven ;)
Als de muziek als MP3 (ipv midi) ook goed is, wil ik wel de moeite doen om mn MSX2 uit de kast te trekken hoor ;)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
DJSmiley schreef op 14 April 2003 @ 16:32:
[...]

Als de muziek als MP3 (ipv midi) ook goed is, wil ik wel de moeite doen om mn MSX2 uit de kast te trekken hoor ;)
Bedankt voor je aanbod maar ga het afslaan. Naar MP3 zou me uiteindelijk ook wel lukken (met een omweg via mijn mengpaneel, versterker en een aantal tussenbestandformaten ;) ), dus die ellende wil ik je niet aandoen.

Pagina: 1