Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
FF voor TF: ben helaas niet in het bezit van een MD
Edit: muziek hoort bij spel, spel stamt van 1988, is geen speciale muziek van te vinden. Kostte me al heel erg veel moeite om uiteindelijk het spel zelf te bemachtigen, en het via een emulator aan de praat te krijgen.
[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 04-04-2003 21:26 ]
Was dat een spel voor de MSX2? Dacht eigenlijk MSX2+The_Eagle schreef op 04 April 2003 @ 21:25:
Bedoeld spel is RADX-8 van radarsoft...kheb het hier thuis liggen. Idd je hebt misschien gelijk als je zegt dat er mogelijk copyright op de muziek zit....had ik ff niet bij stilgestaan. Maar aangezien ik het spel zelf heb (helaas geen MSX2 meer) zou ik toch zelf mogen kunnen uitproberen (of met ieder ander willekeurig spel) of zoiets werkt?
FF voor TF: ben helaas niet in het bezit van een MD
Edit: muziek hoort bij spel, spel stamt van 1988, is geen speciale muziek van te vinden. Kostte me al heel erg veel moeite om uiteindelijk het spel zelf te bemachtigen, en het via een emulator aan de praat te krijgen.
* DJSmiley heeft ook jaren met MSX gewerkt
Naar midi weet ik zo niet. Wel zijn veel MSX tunes gewoon als MIDI te downen, onder andere op MEP geloof ik. (ff link zoeken)
Naar MP3 kan zoiezo, als je een SB Live oid hebt kun je gewoon "what u hear" opnemen, dus ook de output van je emulator.
[afbeelding]
En toch klopt er iets niet in het plaatje
[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:16 ]
WoeiLars The 18Th schreef op 04 april 2003 @ 23:31:
Hmm is wel een leuk spel ... tis een soort Aleste/Zanac spel zeg maar
[afbeelding]
En toch klopt er iets niet in het plaatje
Aleste roeleerde, echt masterlijk... Een van de beste MSX2 spellen. Tesamen met breakout of breaker ofzo, ook masterlijke graphics en sound.
Zanac vond ik vrij simpel, die was snel uitgespeeld hier
*old-memories*
* DJSmiley zoekt z'n MSX software DVD, heb heel funet een keer leeggedownload
[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 04-04-2003 23:35 ]
Neemt gewoon het geluid uit dat je computer maakt, moet je het zelf nog even omzetten, bijvoorbeeld met IntelliScore.
[ Voor 58% gewijzigd door Azrael op 05-04-2003 00:07 ]
Ik neem aan dat het muziek op de msx zelf niet stottert
[ Voor 193% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:15 ]
De topicstarter schreef:Lars The 18Th schreef op 09 April 2003 @ 20:42:
Als je thuis nog een MSX je hebt staan, kan je proberen die ff aan te sluiten op de line in van je geluidskaart om zo het geluid op te nemen .
Ik neem aan dat het muziek op de msx zelf niet stottert
(helaas geen MSX2 meer)
20*350ZO45°
maar emulators zijn er zat...
even zoeken naar: RUmsx, PARA-MSX, NLMSX. Dit zijn redelijk goeie, enne over die copyright op het geluid uit die spellen, volgensmij is dat verjaard, msx spelletjes kan je ook gewoon downloaden....
[ Voor 183% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:14 ]
Ja, en de nieuwste spellen kun je ook downenExtremiel schreef op 09 April 2003 @ 21:05:
Ik weet niet of opnemen van geluid hiermee gaat...
maar emulators zijn er zat...
even zoeken naar: RUmsx, PARA-MSX, NLMSX. Dit zijn redelijk goeie, enne over die copyright op het geluid uit die spellen, volgensmij is dat verjaard, msx spelletjes kan je ook gewoon downloaden....
Downloadbaar != freeware
Zolang ze nog niet door de maker zelf vrijgegeven zijn blijft het dus niet legaal, ook al is het nog zo oud.
Maar het hele idee van opnemen vanaf een MSX of whatever is dus niet de bedoeling, TS wil 'm naar MIDI
BTW: niemand in mijn omgeveing heeft een oude msx-2 staan, anders had ie die al lang aan me afgegeven
Als de muziek als MP3 (ipv midi) ook goed is, wil ik wel de moeite doen om mn MSX2 uit de kast te trekken hoorThe_Eagle schreef op 14 april 2003 @ 16:19:
Ik weet dat er emulators zijn...en volgens mij was er bij 1 daarvan een progje dat kon wat ik vraag...dus de msx-muziek rippen naar midi. Maar heb al gezocht en geen idee welke.
BTW: niemand in mijn omgeveing heeft een oude msx-2 staan, anders had ie die al lang aan me afgegeven
Bedankt voor je aanbod maar ga het afslaan. Naar MP3 zou me uiteindelijk ook wel lukken (met een omweg via mijn mengpaneel, versterker en een aantal tussenbestandformatenDJSmiley schreef op 14 April 2003 @ 16:32:
[...]
Als de muziek als MP3 (ipv midi) ook goed is, wil ik wel de moeite doen om mn MSX2 uit de kast te trekken hoor