Ik was even een pc aan het bouwen van grotendeels oude onderdelen. Alleen bij het booten start spint alles op maar er gebeurt voor de rest niet er wordt dus niet gepost. Ik heb al ander geheugen geprobeerd en zo, maar dat had geen baat. Nu haalde ik de koeler van de processor(duron750) en zag ik dat het er rond de core een beetje vochtig is, zal wel van de koelpasta zijn. Kan ik er van uit gaan dat deze cpu brak is? Kan helaas niet met de cpu van mijn andere pc testen om dat ik op de een of andere manier het koelblok er niet vanaf krijg.
Vochtig
Ziet het er zo uit?

Ik bedoel dus dat 'vlekje' eromheen
En da's normaal.. Is een soort van lijm, probeer het maar eens schoon te maken

Ik bedoel dus dat 'vlekje' eromheen
En da's normaal.. Is een soort van lijm, probeer het maar eens schoon te maken
[ Voor 107% gewijzigd door BalusC op 01-04-2003 09:10 ]
Nee het is echt een soort vocht dat helemaal to dingetjes :-S loopt die om de processoer heen zitten.
is gewoon siliconen shit van je koelpasta. 
en als je dat niet gebruikt hebt is het de processor zelf die een stukje is weggesmolten
en als je dat niet gebruikt hebt is het de processor zelf die een stukje is weggesmolten
Ik denk dat je proc gewoon geil is

ff serieus, ruikt het ergens naar? Of is het reukloos?
ff serieus, ruikt het ergens naar? Of is het reukloos?wzzrd schreef op 01 April 2003 @ 09:28:
Ik denk dat je proc gewoon geil is![]()
Ook zo een ranzige vraag.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Soort Vet van een koelpasta, heb dat zelf ook wel eens gezien, iets anders kan ik niet bedenken.
Hmm net schoongemaakt met een doekje maar stil no go. Ik begrijp niet waarom ik die coolermaster niet van m'n andere processor socket afkrijg...ik probeer wel ergens met een andere cpu te testen...
Maar de enige opties die er zijn: cpu brak of mobo brak? Geheugen heb ik namelijk al verwisseld...
Maar de enige opties die er zijn: cpu brak of mobo brak? Geheugen heb ik namelijk al verwisseld...
[ Voor 23% gewijzigd door paragon op 01-04-2003 10:48 ]
Zat die processor al op dat mobo?
zoniet zou je beter even je BIOS resetten.
zoniet zou je beter even je BIOS resetten.
hmm net toch even mijn xp1700+ op die a7v133 geprobeerd. Ik kreeg nu wat meer een herhaalde piep.
Edit:
Long beeps in an endless loop = No DRAM installed or detected.
DRAM zit er wewl in, maar kan het ook zo zijn dat het BIOS nog niet compatible is met die XP1700+ en dat ie daarom die piepjes geeft.
Edit:
Long beeps in an endless loop = No DRAM installed or detected.
DRAM zit er wewl in, maar kan het ook zo zijn dat het BIOS nog niet compatible is met die XP1700+ en dat ie daarom die piepjes geeft.
[ Voor 52% gewijzigd door paragon op 01-04-2003 16:39 ]
Verwijderd
Alleen de a7v133 rev. 1.05* kan officieel met XP's omgaan in Jumperfree modus. De 1.05 en 1.04 zijn door sommigen wel werkend gekregen door met de jumpers te rommelen, maar Asus garandeert dit niet.
1.05* wist niet dat die bestond, maar ik had ooit een 1.04. en daar deed die XP1700+ het vrolijk op met de juiste bios. Alleen ging dat mobo kapot en kocht ik een epox 8KHA+ voor mijn XP1700+. Kreeg ik opeens een nieuw MOBO van ASUS de rev 1.05. Dat ding lag ene jaar niks te doen dus ik denk nieuw PC'tje bouwen...
was BTW in jumperfree mode
was BTW in jumperfree mode
[ Voor 6% gewijzigd door paragon op 01-04-2003 18:50 ]
Verwijderd
1.05 een andere revisie dan 1.05. (1.05 PUNT dus). Op sommige borden staat i.p.v. 1.05. de revisie 1.05* (1.05 STER). Als ik de fora mag geloven, dan zijn 1.05. en 1.05* hetzelfde.
Pagina: 1