Toon posts:

Mandrake aan de praat!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs:
WinXp Pro
Mandrake 9.1
40gig
256Mb
Celeron 1.50 Ghz

Hallo,

Na wat post heen en weer, met goede tips van een aantal [thanx en excuses voor de helpdesk mentaliteit, Wilke!] (zie Help!! Krijg Mandrake niet opgestart!) heb ik Mandrake eindelijk in dual boot werken! De reden dat het eerst niet ging was:

- Bij opstarten zocht ie naar pcmcia kaarten, dit heb ik uit kunnen schakelen
- Beeldscherm kon niet gevonden worden, dat komt omdat ik op een Japanse laptop (nee, niet van Japanse makkelij, maar echt Japans, een Dynabook die niet in EU te krijgen is :9 )

Ik moet zeggen het ziet er goed uit. Ik heb nog wel wat issues (nee, ik vraag niet direct voor tips al zijn ze wel welkom natuurlijk!!):

- vind het geheel redelijk traag, maar zeker niet onoverkomelijk
- OpenOffice start traag op of de machine loopt vast als ik deze start
- ben er nog niet uit hoe ik het geheel op mijn bedrijfsnetwerk krijg (als in WinXP, inloggen op een domein, etc.)
- als ik uitlog en vervolgens kies voor opnieuw opstarten of afsluiten hangt de compu en moet ik een hard reset doen waarna linux dus niet goed af is gesloten en de hele `check` uitvoert, dit is wel een probleem! :?

Verder ga ik nu rustig het geheel proberen te begrijpen.

Voor de andere echte newbies (zoals ik!) die misschien problemen hebben kan ik wel het een en ander vertellen hoe IK er door ben gekomen, maar zeker niet zo als vele van jullie...! :P

bom