Toon posts:

[w2k/IE6] Ik wil een koekje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ineens kan ik niet meer inloggen op MSN's Zone. Dat gaat via .NET en .NET blijft volhouden dat
Your Web browser options are currently set to disable cookies. To use .NET Passport, you must enable cookies.
Hoewel ik mij niet bewust ben iets veranderd te hebben en er gisteren geen vuiltje aan de lucht was vandaag dus dit.

Maar, wat ik nu ook verander aan de internet instelling, de poorten wagewijd open zet bij wijze van spreken, de betreffende site expliciet aanwijs als 'cookies enabled': hij blijft volhouden dat ik geen cookies toelaat.

Ik heb geen firewall en gewoon NAV2002, als ik die uit zet helpt ook niet.

Wat nu?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:21
Zijn al tal topics over geweest. Gebruik de GoT search eens.

Temp + cookies al een keer weggegooid?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Check dit eens:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/Clipboard01.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• danslo
Lol! 1 april! maare gaan we niet iets wat offtopic? Help hem liever met zijn (vaak voorkomende) probleem.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

Croga

The Unreasonable Man

FairFox schreef op 01 april 2003 @ 08:17:
Lol! 1 april! maare gaan we niet iets wat offtopic? Help hem liever met zijn (vaak voorkomende) probleem.
En toch heeft onze collega tweakerd wel een punt.... Een cookie heeft een bepaalde levensduur. Als je klok verkeerd intesteld staat, kan het zijn dat het koekje bedorven is op het moment dat het aankomt op je pc....... dus check toch je datum/tijd instellingen eens..... iets anders kan ik me zo snel ook niet voorstellen....

[HK]dus als ik het goed begrijp ben je niet geil?[/HK]

• danslo
Dan nog moet je hem deleten... :) Anders blijft dat ding rotten.

[ Voor 67% gewijzigd door danslo op 01-04-2003 08:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zonder gekheid, dit heb ik niet als 1 april grap bedoeld. Wel dacht ik een leuke subject te hebben, ik had natuurlijk ook kunnen schrijven: 'Probleem met aanloggen, .NET blijft volhouden dat IE geen cookies toelaat.'
Het zoeken leverde me wel enkele topics op, maar geen oplossing.

Het is een schone Windows installatie, met een update naar IE6 van afgelopen vrijdag. Een andere computer hier welke ik gisteren installeerde heeft geen probleem met aanloggen op .NET. Op geen van beide heb ik iets aan de standaard IE instellingen veranderd, behalve dan die irritante MSN homepage verwijderen en automatic image resizing uitzetten.

Om het nog raadselachtiger te maken: ik heb net even een image teruggehaald dat ik maakte net na het doen van Windows Update, dus met een nog 'ongebruikte' IE6, en weer komt de cookies-melding. Kan er iets met mijn Freesco router zijn vraag ik me nu af?

Nog een aanvulling:
nog een keer alle opties in IE op laag en open en onveilig gezet. De nog lege cookies-map in de Windows verkenner gevolgd. Bij het eerste bezoeken van de Zone worden wel enkele cookies geschreven. Dan moet er ingelogd worden en word je naar passport.net geleid. Daar gaat het dan mis, passport.net schrijft geen cookies en komt met de foutmelding.

Kan er een probleem bij MS zelf zijn, of is er een ban op mac-adres mogelijk? Niet dat ik me ervan bewust ben een zone probleem gehad te hebben maar deze zelfde configuratie had zondag geen problemen met inloggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 10:56 . Reden: aanvulling ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je nou je tijdsinstellingen gecontroleerd?
Ook het jaartal?

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 01-04-2003 11:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 april 2003 @ 11:19:
Heb je nou je tijdsinstellingen gecontroleerd?
Ook het jaartal?
Ik begreep het niet direct maar ik heb nu de tijd en de datum gecontroleerd en het was al morgenmiddag op dat systeem.
Gecorrigeerd, geghost en aangelogd. Gelukt.
Pagina: 1