WAP 2.0 hoe zit t & gaat t veel gebruikt worden?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 11:23

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik zit tegen een nieuwe telefoon aan te hikken en vond vanalles maar alles was net niets. totdat ik de SL55 en M55 op t spoor kwam, deze staan klaar om respectievelijk juni en mei in de schappen te liggen dus daar kan ik nog wel op wachten.

Toen ik echter naar de specs ging kijken kwam ik 1 nadeel tegen, de SL55 ondersteunt maar wap 1.2.1 en de M55 ook en delen van wap 2.0

Is dit een groot gemis? en zal wap 2.0 veel gebruikt worden en wat is precies t verschil tov wap1.2.1?

Kzou t zonde vinden om een lekkere foon te kopen maar dat dat deel zo snel weer verouderd is dak er niets mee kan.

Breek je nek voorzichtig

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zag laatst een screenshot van de T610 met Wap2.0 en dat zag er in ieder geval een stuk bruikbaarder uit dan de oude WAP. Ik denk dat de meeste providers hun portals wel overzetten (Dutchtone heeft nu ook al een speciale color-wap portal) en er zullen ook wel nieuwe sites verschijnen.

Het bewuste plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.threegmobile.net/gallery/sonyericssont610new/b21.jpg

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:32

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De Ericsson T68M was volgens mij de eerste telefoon die WAP 2.0 ondersteunde, daarna zijn er een flink aantal gevolgd.

Volgens mij is het grootste verschil dat je die leuke plaatjes ook kan zien.
En volgens mij zijn de diensten zoals Vodafone LIVE! en I-Mode ook alleen maar te bekijken in een WAP 2.0 ondersteunde telefoon. (plus natuurlijk of de provider het zelf ook ondersteund)

Maar ik denk dan dus ook dat WAP 2.0 wel va(a)k(er) gebruikt gaat worden.

Dus wil je in de toekomst gebruik gaan maken van een eoa collor portal, dan heb je volgens mij een WAP 2.0 telefoon nodig.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
k d8 dat iMODE het niet deed op wap2...

hmm en xal eens gaan zien naar die achtergrondkleurtjes dat is me nog ni gelukt :) (k had t ook ni geprobeerd want k wist nie dat t kon :+)

iig ziet de SE portal er bij mij niet zo uit

met een hamer past alles

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

i-mode is dus NIET gelijk aan WAP2.0.

WAP 1.x-pagina's zijn opgemaakt in WML (Wireless Markup Language) en i-mode pagina's in cHMTL (compact HTML).

echter... WAP 2.0 is gebaseerd op xHTML, waaronder cHTML ook valt; hierdoor kunnen WAP2.0 toestellen ook i-mode pagina's weergeven.

Lees er meer over op http://www.infosync.no/news/2002/n/2002.html