Toon posts:

[RH 6.1] XMMS wil geen MP3 af spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
IK heb Redhat 6.1 geinstalleerd op een pentium 90 met 32 MB ram geluidskaart is een Audio excel. NU heb ik geluidskaart aan de gang en wil XMMS ook een cd afspelen, maar als ik een mp3 af wil spelen liep hij eerst erg traag en nu zelfs helemaal niet. Als hij het niet doet zegt hij:
Please check that:
1. You have the correct output plugin selected
2. No other programs is blocking the soundcard
3. Your soundcard is configured properly.

IK heb alle output plugins geprobeerd maar dat werkte niet

ALs ik de mp3 met mpg123 in de konsole afspeelkrijg de error
/dev/dsp: No such device

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Je hebt dus optie 1 geprobeerd, maar de andere opties nog niet. Dus lijkt het me duidelijk wat te doen...even zoeken op internet en het zal duidelijk zijn dat '/dev/dsp: No such device' betekent dat de hele geluidskaart niet herkend wordt, en dat je er dus een driver (waarschijnlijk een kernel module) voor zal moeten laden. Hoe dat werkt, is weer te vinden in de handleidingen bij Red Hat, op internet (Soundcard HOWTO, kernel (module/compilation) HOWTO), etc. etc.

Kortom, eerst zelf proberen, en dan vragen - zie ook NOS policy - updated 28/03/03. Dit topic gaat daarom dicht.

offtopic:
Red Hat 6.1 is overigens wel zwaar antiek, er zitten ook stapels remote root exploits in als je niks patcht. Niet op internet aansluiten dus, tenzij misschien achter een firewall.

Ook hebben nieuwere versies veel betere hardware detectie, dus een grote kans dat het een stuk minder moeite gaat kosten...alleen werken die versies ws. niet op deze hardware. Dan zul je dus zelf wat meer basiskennis van Linux moeten opdoen, wil je het aan de praat krijgen..

[ Voor 6% gewijzigd door Wilke op 01-04-2003 01:00 ]

Dit topic is gesloten.