mathcad gebruiken = rebooten ?

Pagina: 1
Acties:

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:59
ik zit met een behoorlijk irritant probleem, voor een vak dat ik volg moet ik practica inleveren die met mathcad gemaakt zijn.
offtopic:
(op zich al een probleem, maar dat ligt dan aan mijn kennis enzo. :-) )

Ik heb dus via de uni het pakketje gekocht. Maar als ik het nu ga gebruiken is vaak het resultaat dat na 5 minuten het pakket gebruiken, als ik een menutje open, dat dan mijn hele pc zo ineens gaat rebooten. Dan raak je dus alles wat je in dat poosje gemaakt hebt weer kwijt, en kun je 10 minuten wachten totdat je pc weer helemaal opgestart is. (ja, ik laad veels te veel background progjes)

Dit probleem heb ik alleen bij mathcad, als ik mathcad niet gebruik is een week uptime heel goed te halen. En andere mensen die het vak volgen hebben nergens last van. Weet iemand wat dit kan zijn, en hoe dit op te lossen?

Voor systeemspecs staat onder het bericht wel een linkje. Ik ga sowieso morgen nog de ICT afdeling van de uni maar mailen, maar misschien dat iemand hier iets weet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je gebruikt Windows 2000 als ik je specs bekijjk? Stel dan even in dat Windows niet reboot bij een blauw scherm (zie Windows Operated Systems - FAQ - *nieuw* ). Kijk daarnaast in het event log. Dan weten we wat meer over wat er precies fout gaat.

het is trouwens makkelijker als je je relevante specs even in het topic copy-paste, voor jou helemaal geen moeite en het scheelt de mensen die je willen helpen weer wat werk :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:59
Ik ben er eindelijk zelf achter gekomen met behulp van die faq. Het zat dus in de drivers die ik gebruikte voor mijn videokaart. (voodoo 3 onder win2k). Ik heb nu wat oudere maar wel "echte" 3dfx drivers van http://www.voodoofiles.com gehaald, en heb net een tijdje zitten mathcadden zonder een bsod. Eerst had ik een of andere beta versie van drivers van dezelfde site gehaald, maar die verdienden kennelijk dat beta predicaat wel...