progje, kleuren vernader, ivm Kleurenblindheid

Pagina: 1
Acties:

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Ik vroeg me af of iemand van het bestaan van een pogramma weet waarmee je je kleuren zo standaart kan instellen dat het grijstinten worden. OF een programma die bepaalde kleuren anders kan laten weergeven.
Een vriend van me is kleuren blind en word na een uurtje game helemaal gek. Dit komt omdat bepaalde kleuren heel druk voor het oog zijn voor hem.
Als we een manier vinden om kleuren te veranderen (in alle programmas (altijd dus)) zou dit erg relaxed zijn.
Er zijn vast meer mensen die blij zouden zijn met een oplossing.
Hints en tips zijn dus van harte welkom.
respect Asprine

Verwijderd

Ik heb bij mijn beeldeigenschappen de knop "advanced" en daar de functie colormanagement. Wellicht heb jij die ook? Als je anders niks vind kan je wellicht overwegen om een andere kaart te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/got.jpg

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:33
Koop een zwart/wit monitor?
Je kan misschien ook contrast enzo helemaal wegdraaien, zodat het ook grijs is.

[ Voor 60% gewijzigd door Sjeik op 01-04-2003 15:03 ]

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ICM kleurenprofielen zijn bedoeld om te colormatchen tussen de diverse input en output apparaten op je systeem...met heel veel getweak kan je misschien een 'fucked-up' profiel inladen....maar ik denk dat je de oplossing ergens anders moet gaan zoeken.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Sjeik schreef op 01 april 2003 @ 15:00:
Koop een zwart/wit monitor?
Dan wordt hij gek van de lage refreshrates en de onscherpte van het beeld 8)7 ;)

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 13:46

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik weet niet welke videokaart je hebt, maar bij Nview kan je de contrast / kleur omlaag gooien dat alles grijs wordt.
Pagina: 1