Ik heb dus een monochrome monitor (van het merk Ferguson).
Een search naar dit merk leverde zowel hier als op google niets op, maar gelukkig zat er op de monitor nog een stickertje verstopt met de pinout:

Nu wil ik die monitor graag gebruiken voor op op een vga uitgang van een redelijk oud beestje wat ik hier nog staat.
Die heeft dus zo'n aansluiting:

Nu is een beetje pinouts opzoeken niet echt moeilijk, en het solderen zelf zal ook wel gaan, maar het uitpluizen van wat nu waar op aangesloten moet worden laat ik liever aan de wat ervarener tweakers over
Dus mijn vraag: Welke Pin moet op welke Pin aangesloten? Of is dit hele plannetje niet eens realiseerbaar?
Een search naar dit merk leverde zowel hier als op google niets op, maar gelukkig zat er op de monitor nog een stickertje verstopt met de pinout:

code:
1
2
3
4
5
6
| Pin 1: Line or comp sync Pin 2: Field Sync Pin 3: Earth Pin 4: Comp. Video Pin 5: 75 Ohm LINK Pin 6: TTL |
Nu wil ik die monitor graag gebruiken voor op op een vga uitgang van een redelijk oud beestje wat ik hier nog staat.
Die heeft dus zo'n aansluiting:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Pin 1: Red Video (75 ohm, 0.7 V p-p) Pin 2: Green Video (75 ohm, 0.7 V p-p) Pin 3: Blue Video (75 ohm, 0.7 V p-p) Pin 4: Monitor ID Bit 2 Pin 5: Ground Pin 6: Red Ground Pin 7: Green Ground Pin 8: Blue Ground Pin 9: Key (No pin) Pin 10: Sync Ground Pin 11: Monitor ID Bit 0 Pin 12: Monitor ID Bit 1 Pin 13: Horizontal Sync (or Composite Sync) Pin 14: Vertical Sync Pin 15: Monitor ID Bit 3 |
Nu is een beetje pinouts opzoeken niet echt moeilijk, en het solderen zelf zal ook wel gaan, maar het uitpluizen van wat nu waar op aangesloten moet worden laat ik liever aan de wat ervarener tweakers over
Dus mijn vraag: Welke Pin moet op welke Pin aangesloten? Of is dit hele plannetje niet eens realiseerbaar?
Flap