Toon posts:

Pc start, gaat weer uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus me mobo stuk en heb effe een leen mobo gekregen oke leuk en aardig maar nu werkt die niet... kan aan mij liggen maar heb alles goed aangesloten.

Ik doe hem aan ding gaat aan totdat me hdd gaat ratellen en dan bam.. uit

Haal ik het geheugen er uit gaat die gewoon aan maar dan wel piepen :) maar krijg geen beeld oke..

Dus ik videokaart veranderen hielp niet
Geheugen veranderd hielp niet
Andere cooler in plaats van waterkoeling hielp niet
Andere proc hielp niet
andere hdd hielp niet..?
Alles er uit gehaalt en alleen proc, geheugen en videokaart geprobeert hielp ook niet :(

Het gaat om een elitegroup k7vta3 met een via chipest.

Heb boekje na gekeken om jumper instellingen maar niks :(

iemand een idee want ik wil zo graag weer achter me game pc :( :(...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 00:23 ]

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Klinkt misschien dom, maar heb je je ide-kabels goed aangesloten? Want hij klapt eruit op het moment dat je hd wordt aangesproken...

Verwijderd

Topicstarter
JaY- schreef op 01 April 2003 @ 00:21:
Klinkt misschien dom, maar heb je je ide-kabels goed aangesloten? Want hij klapt eruit op het moment dat je hd wordt aangesproken...
Heb ik er afgehaalt.. maar probleem blijft zich voor doen.. voeding is geen prob 550watt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 00:23 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52

Wok

Dakloos...

Ik neem aan de je de hangen en opstartproblemen hebt gelezen? Ga ik gemakshalve maar even van uit ;)

Ik kan twee dingen bedenken:

1) op de een of andere manier blijft de poweraansluiting van de moederbord kortgesloten. (ik neem aan dat je een ATX mobo hebt). Dan is het niet verwonderlijk dat je PC weer uitgaat. Houd de powerbutton maar eens ingedrukt tijdens het booten: zelfde effect.

2) Je voeding is niet krachtig/stabiel genoeg. De voeding kan een bepaalde spanning@bepaalde stroomsterkte niet leveren en schakelt daarom uit. Andere voeding proberen?

/edit: te laat met posten...

[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 01-04-2003 00:24 . Reden: iemand was me voor :'( ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
wokmaster schreef op 01 April 2003 @ 00:23:
Ik neem aan de je de hangen en opstartproblemen hebt gelezen? Ga ik gemakshalve maar even van uit ;)

Ik kan twee dingen bedenken:

1) op de een of andere manier blijft de poweraansluiting van de moederbord kortgesloten. (ik neem aan dat je een ATX mobo hebt). Dan is het niet verwonderlijk dat je PC weer uitgaat. Houd de powerbutton maar eens ingedrukt tijdens het booten: zelfde effect.

2) Je voeding is niet krachtig/stabiel genoeg. De voeding kan een bepaalde spanning@bepaalde stroomsterkte niet leveren en schakelt daarom uit. Andere voeding proberen?

/edit: te laat met posten...
:) oja bij het uithalen van het geheugen blijft die aan maar dan met piepjes een geen beeld :)

had er 2 strookje DDR333 van samsung en later nog ander merk van me broertje geprobeert maar :(

deze instelling heeft het wel gedaan met de MSI KT4 ultra die nu RMA is :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 00:27 ]

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:20
ik vrees voor je dat dit mobo ook niet zo best is. Ik kan niet vinden of je het al geprobeert hebt, (zal vast wel) maar probeer ff je bios te resetten. (staat in de handleiding hoe)

als dit neit helpt, zoek dan eens naar "uitpuilende" condensatoren op et mobo. (zo ja -> mobo zeker weten stuk)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BIOS reset proberen idd, en toch een andere voeding hij kan ook gewoon stuk zijn die voeding je weet maar nooit :)

/btw je moederbord kan ook nog kortsluiting maken...

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 01-04-2003 09:24 ]

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
BlueFlame schreef op 01 April 2003 @ 09:07:
ik vrees voor je dat dit mobo ook niet zo best is. Ik kan niet vinden of je het al geprobeert hebt, (zal vast wel) maar probeer ff je bios te resetten. (staat in de handleiding hoe)

als dit neit helpt, zoek dan eens naar "uitpuilende" condensatoren op et mobo. (zo ja -> mobo zeker weten stuk)
voeding is goed :) die heb ik 2x gebruikt... maar heb effe andere voeding aangesloten zelfde prob. Bios heb ik al eerste gereset natuurlijk :) en geen uitpuilende condensators.. IK weet noet die dingen er uit zien na gister met een compaq pc waar 3 condensators voor me neus bol worden en knapte...

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Volgens mij wordt de pc uitgeschakelt door de fan-uitval-beveiliging.

Bij mijn KT7a (VIA KT133a chipset) schakelde hij ook uit toen die beveiliging aan stond en geen fan aangesloten was op fanheader 1. Dus even een 3 draads fan opzoeken en aansluiten op fanheader en dan nogmaals testen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fan er op.. zalman van zown waaier ding.. werkt ook niet raar.. :(

pfff... vind je gek als ik hem op CASEFAN 1 aan sluit :D whehehe het werkt.. bedankt voor de tip! stom dat ik daar zelf niet aangedacht heb.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 01:16 ]

Pagina: 1