via digitale-in van mp3 speler live muziek sessies opnemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik ben me aan het verkennen op het gebied van mp3spelers en heb er aardig wat gevonden die beschikken over een digitale-in aansluiting(bijv. de aankomende iriver ihp100)
Nu wilde ik weten of je hierop een microfoon kunt aansluiten of niet. zoja ? welke opties zijn er dan ? welke microfoons kunnen via zo'n digitale aansluiting opnemen?

(ps: heb al via google zitten zoeken dus van luiheid geen sprake, alleen onwetendheid) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb nog nooit een microfoon met een digital - out gezien... En als die er al zijn, waarom perse digital-in?

Je kan net zo goed een line-in of mic-in (analoog) gebruiken. Het allerbelangrijkste onderdeel in jouw geval is de mic...
digitaal of niet, de microfoon zelf zal als bron toch echt analoog werken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus een analoge plugje van die microfoon, kan dus ook in zo'n line-in waar eigenlijk zo'n infraroodkabeltje in moet worden geplugd?

sorry voor het late werk, was even afgeleid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:49
Er zijn tegenwoordig mengpanelen met digital out (denon bv).
Maar een digitale microfoon is en zal er ook nooit komen.

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 10:48:
dus een analoge plugje van die microfoon, kan dus ook in zo'n line-in waar eigenlijk zo'n infraroodkabeltje in moet worden geplugd?

sorry voor het late werk, was even afgeleid.....
Analoge plug in een digitale (optische) line-in zal geen resultaat opleveren. Het is echter vaak zo met dergelijke portables dat de fabrikant een gecombineerde "poort" maakt, waar zowel optische als analoge line-in in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rum schreef op 11 April 2003 @ 11:31:
[...]

Analoge plug in een digitale (optische) line-in zal geen resultaat opleveren. Het is echter vaak zo met dergelijke portables dat de fabrikant een gecombineerde "poort" maakt, waar zowel optische als analoge line-in in kunnen.
dit bedoel ik precies, dit had ik namelijk ook met mijn sharp mdrecorder, die had namelijk ook zo'n gecombineerde poort. nu wil ik echter langer opnemen dan 74 minuten (max op een md) en ik wil het opgenomen signaal snel naar pc kunnen omzetten om ze dan vervolgens op cd te branden. Ik had namelijk een harddisk mp3speler van iriver (ihp) op het oog, en die heeft een optische line in (met mp3 encoding funtie) maar nu begrijp ik dat dit dus niet automatisch betekend dat het een gecombineerde line in is maar ik zal het even navragen.....
in elk geval bedankt!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Je wilt graag een soort harddisc-recorder hebben? Wat is je budget, want misschien is de fostex VF80 dan wat voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij is mooi, maar ik wil er eentje die je makkelijk kunt meenemen snap je? eentje die je altijd bij je hebt om ook inspiratie die onderweg bij me binnenkomt.
ik wil em ook niet uitsluitend voor live sessies opnemen, ook voor mp3tjes af te spelen. Misschien klinkt de titel van dit topic een beetje te profesioneel.
Ik wil namelijk hoofdzakelijk de freestyles die ik bij jams neerzet opnemen zodat ik de flows niet kwijtraak(wat nu te vaak gebeurd) , vervolgens wil ik deze thuis terugluisteren en er op verder borduren, niet de muziek componeren maar dan heb ik het over de lyrics want ik doe zelf aan zang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:02

Nitai

Live the life you love.

ik zat precies met hetzelfde!! Ik zag dat de Ipods wel een mic ingang hebben...maar is nog te duur voor mij. Deze topic hou ik in de gaten, hopelijk houdt ie et een beetje lang vol.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hebben die ipods een mic ingang ? damn dat wist ik niet eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

ja als je bij de site van dixons gaat kijken en de specs opvraagt dan zie je het. het geldt voor de 10 en 20 gig Ipods....weet niet of dat ook bij de 5 gig ipods zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op 12 april 2003 @ 14:40:
ja als je bij de site van dixons gaat kijken en de specs opvraagt dan zie je het. het geldt voor de 10 en 20 gig Ipods....weet niet of dat ook bij de 5 gig ipods zo is.
sorry hoor , maar ik denk dat je ernaast zit, ik zie niks bij de specs over opnemen via microfoo of iets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op 12 april 2003 @ 14:40:
sorry hoor , maar ik denk dat je ernaast zit, ik zie niks bij de specs over opnemen via microfoon of iets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

oeps, my bad, heb me vergist. Als er nog suggesties zijn ik ben ook nog steeds op zoek. Ik las in een ander topic over de Ibead. Deze schijnt ook te kunnen recorden. Misschien kun je daar ook een kijkje nemen achiedeman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gezien, de ibead is wel geinig maar ik denk dat de kwal. wel net zo bagger is als met mijn ifp180 (iriver), nee ik wil er een met echte line in. maar ik denk dat dat nog wat te veel is gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

ja erg jammer, ik gebruik nu mijn Samsung minidisc, maar dat is toch weer lastig editte (net tis geen netmd). Ik wil vooral verschillende seminars opnemen, maar dat is best veel werk om om te zetten naar je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

achiedeman! kheb een mp3speler met 20 gig gevonden die een line in heeft. De Mambox Jukebox P353 20GB, prijs: € 269,-. Ik zag hem op de site van Mp3cdspeler.nl (http://www.mp3cdspeler.nl) Om een of vage reden moet je kijken bij de MP3 cd spelers ipv Mp3 spelers.

Ff een quote van de site:
" Er is bv. een MMC & SD reader ingebouwd, een MP3 direct encoder met voice recorder, een zeer uitgebreid verlicht LCD display waarbij werkelijk alles instelbaar is, de speler is Firmware upgradeable, heeft een Line in en Line out uitgang, "

*Edit: er loopt hier ook een topic over: [rml][ MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 24-04-2003 09:49 . Reden: toevoeging linkie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik weet het, het is een enorme kick maar dit topic dekt wel de lading.

Ik zit er over te denken om een iPod (de U2 editie) te kopen. Ik wil hem gaan gebruiken om:

1. MP3/WMA bestanden af te kunnen spelen
2. Oefensessies en optredens van m'n band te kunnen opnemen

Nu gaat mijn vraag over puntje 2. Ik heb dingen gelezen over die iTalk of dat andere dingetje waar je mee kan opnemen. Op de sites van Apple en diverse winkels staat dat deze mics geschikt zijn voor interviews e.d. Ook heb ik iets gelezen over een automatische gain regeling... Dat zou dus goed zijn met wisselende geluidssterktes (wat je in een oefenruimte toch hebt).

Is een iPod geschikt voor het opnemen van hard geluid? En zo ja, is het geluid aan te horen of is het alleen mono...?

Alvast bedankt.
Pagina: 1