ADSL modem/router config proleem icm planet

Pagina: 1
Acties:

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik krijg de ADSL verbinding via Planet helaas niet voor elkaar. De Search kon mij niet verder helpen, alle tips die ik ben tegenkomen konden mij ook niet bekoren.

Zelf gebruik ik een alcatel speedtouch 510 (via ISDN), het aansluiten van deze stelde niets voor, dus toen iemand mij vroeg zijn modem aan te sluiten had ik niet gedacht dat het zo lastig zou worden.

Het betreft een Eminent 4100 ADSL Modem/Router (annex-a), via deze moet ik met behulp van planet het internet opgeslingerd worden.
Het enige wat ik van planet weet is gebruikersnaam + wachtwoord. Er staat ook nog een IP adres op de brief, maar deze zou ik (als het goed is) niet nodig hoeven hebben.

De router fungeert als DHCP server (standaard 192.168.1.1).. heb hem ook al op 10.0.0.138 geprobeert, maar dat mag volgens mij niets uitmaken omdat het intern verkeer betreft.

Hieronder 2 plaatjes ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: http://www.jabeto.nl/tijdelijk/ADSL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jabeto.nl/tijdelijk/ADSL1.jpg

instellingen zoals op pic1 zouden moeten werken (toch? B) )
Heb als eens het IP adres ingegeven + subnetmask 255.255.255.0 (om de één of andere reden maakt hij er dan 4x255 van)
DNS server adressen heb ik niet (al de standaard planet DNS adressen geprobeert, die van de 'normale' inbelverbinding)
Het modem geeft aan dat hij een verbinding met de centrale heeft (DSN lampje brand) en met de NIC vd PC (LAN brandt ook keurig)

Bij plaatje 2 staat bij 'status' een rood lampje, zodra het modem op de lijn is aangesloten 'brandt' deze gewoon groen.

Wie o wie kan me helpen?... of zou het probleem ook bij Planet kunnen liggen?

Alvast bedankt voor de moeite...

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
je ppp verbinding heeft geen ip, dat lijkt mij al fout, ook mis ik je gateway enzo.
zou toch maar ff die dingen invoeren die op die brief staan.
check ook je WAN tab ffies, misschien staat daar nog wat in wat je misschien over het hoofd heb gezien, ik kan het ook niet zien namelijk :D

Verwijderd

Je VPI/VCI staat op 8/48.... als je op BBNed draait dan moet het dacht ik 0/35 zijn, tevens moet hij dan als Bridged worden geconfigureerd als het een consument aansluiting is.

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
VPI/VCI moet als je een verbinding hebt via een KPN netwerk op 8/48 (staat iig in het boekje)

Het enige belangrijke wat onder WAN staat lijkt me dit

Afbeeldingslocatie: http://www.jabeto.nl/tijdelijk/ADSL2.jpg

Ik heb maar 1 ip adres op papier.. 81.204.93.150 deze heb ik al eens ingevoerd onder "wan-ip" bij subnetmask heb ik toen 255.255.255.0 ingevuld (maakte hij zelf 255.255.255.255 van)... gateway heb ik niets vermeld, is dat noodzakelijk?

Nu staat er link-down, maar zodra hij verbonden is met de buitenlijn staat er netjes link-up

Use DNS staat nu op enable, maar die heb ik ook op disable geprobeert.

Dit zijn de keuze mogelijkheden onder mijn WAN tab

Afbeeldingslocatie: http://www.jabeto.nl/tijdelijk/adsl3.jpg

Verwijderd

Ik denk dat je je IP-address moet krijgen van kpn, dus enable dhcp.

Probeer gewoon eens dns uit te zetten, en bij ppp moet je dhcp enable doen.
Als dit niet werkt moet je ook eens Bridged op enable zetten.

Kun je wel naar een extern ip adres pingen, zoja kun je dan ook naar een www adres pingen? (zal wel niet zolang bij ppp de status van je ppp op rood staat)

Overigens als je dns gebruikt moet je ook een dns server invullen (maar als dns op disabled staat en dhcp op enable, dan hoor je de dns server automatisch via dhcp te krijgen)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 23:16 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 22:55:
Ik denk dat je je IP-address moet krijgen van kpn, dus enable dhcp.

Kun je wel naar een extern ip adres pingen, zoja kun je dan ook naar een www adres pingen?
Dat van DHCP is denk ik zo; ik had het op m'n modem eens uitgezet; en gelijk deed internet het niet meer. Maar dat kan ook komen doordat ik er een router achter heb hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cubix op 02-04-2003 22:57 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Hey ;)

Verrek, zijn die Eminents al leverbaar

* DJSmiley heeft de driver mee-ontwikkeld voor de USB versies..
En de ethernet versies heb ik hier ook gehad, diverse samples om mee te teste

ff zoeken of ik nog screenshots heb. Alleen is ondertussen geloof ik de firmware al aangepast van dat ding

Edit: weet t geloof ik al weer.. dat ding kon vrij veel kwa config, en ik had er ook gekut mee. Heb 'm uiteindelijk aan de gang gekregen, gewoon de QUICK CONFIG volgen. Niet handmatig gaan doen, dat ding heeft zoveel wazige menutjes ;) Met de QUICK CONFIG had ik 'm iig aan de praat.

Ik weet alleen niet meer welke firmware, want ik had dus een stapel samples liggen. (Testdoeleinden, Eminent had m nog niet in het assortiment)

Edit 2: Ik heb ook ergens manuals van diverse modems.. Ff kijken of die er ook tussen zit. Heb me niet veel bezig gehouden met de ethernet versie, meer met de USB versies (zowel AnnexA als AnnexB)

Edit: nop. Kan m niet vinden. Wel handleiding van de WLAN shit, en de drivers van de USB versie, maar eigenlijk niets over de modem/router.

[ Voor 66% gewijzigd door DJSmiley op 02-04-2003 23:48 ]

Pagina: 1