Toon posts:

Welke kabel voor ps2 dvd rgb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helloow welke ps2 kabel geeft mij dvd in rgb quality?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:44:
Helloow welke ps2 kabel geeft mij dvd in rgb quality?
Geen enkele, tenzij je ps2 omgebouwd is of je een region X gebruikt...

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2025
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 23:45:
[...]

Geen enkele, tenzij je ps2 omgebouwd is of je een region X gebruikt...
uhh waar heb jij het nou over???

Blaze RGB kabel doet het hier perfect..

Verwijderd

devv05 schreef op 31 maart 2003 @ 23:47:
[...]

Maar je dvd playback is niet in rgb, daarom zit dat knopje erop...

• .GoO
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 23:48:
[...]

Maar je dvd playback is niet in rgb, daarom zit dat knopje erop...
Maar waarom zou je 'm dan om moeten bouwen?? En region X maakt m alleen regiovrij..

Verwijderd

Topicstarter
Glop?...... er zit een messiah in maar ik heb wel groen beeld uit m'n rgb kabel.

region x is dat zo'n memorycard?

Verwijderd

devv05 schreef op 31 March 2003 @ 23:49:
[...]

Maar waarom zou je 'm dan om moeten bouwen?? En region X maakt m alleen regiovrij..
Omdat bij beide oplossingen die ik gaf je wel dvd playback in rgb hebt :)

Quote van site:

"DVD Region X also banishes the annoying "green screen" effect you normally get when you try to watch DVD movies in high quality using RGB or SCART on your PS2."
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:49:
Glop?...... er zit een messiah in maar ik heb wel groen beeld uit m'n rgb kabel.

region x is dat zo'n memorycard?
Sorry, ik had me laten vertellen dat een modchip ook meteen die rgb-fix zou doen...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
devv05 schreef op 31 maart 2003 @ 23:47:
[...]

Mooi weet jij 100% zeker dat die blaze kabel echt dvd in rgb laat zien (kraak helder) of zet hij het signal gewoon om in composiet??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:52:
[...]

Mooi weet jij 100% zeker dat die blaze kabel echt dvd in rgb laat zien (kraak helder) of zet hij het signal gewoon om in composiet??
Je moet een knopje omzetten en dan is ie helaas gewoon composiet (ik heb de kabel ook).

• .GoO
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:53:
[...]

Je moet een knopje omzetten en dan is ie helaas gewoon composiet (ik heb de kabel ook).
Bij mij doet ie het ook zonder knopje om te zetten hoor, maar goed als jij het zegt zal je wel gelijk hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Oef dus die kabel zuigt gewoon ... hmm dan maar ff solderen, maar nu nog ff hoe en wat..

Verwijderd

devv05 schreef op 31 March 2003 @ 23:56:
[...]

Bij mij doet ie het ook zonder knopje om te zetten hoor, maar goed als jij het zegt zal je wel gelijk hebben :)
Ik heb ook een ps2 en dezelfde kabel en hier werkt het niet, dusja, wat moet ik dan denken?

Het is algemeen bekend dat de ps2 geen rgb dvd playback heeft (expres gedaan door sony) dus waarom het bij jou wel werkt snap ik niet helemaal...

• .GoO
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:58:
[...]

Ik heb ook een ps2 en dezelfde kabel en hier werkt het niet, dusja, wat moet ik dan denken?

Het is algemeen bekend dat de ps2 geen rgb dvd playback heeft (expres gedaan door sony) dus waarom het bij jou wel werkt snap ik niet helemaal...
Ik hoef dat knopje iedergeval niet te gebruiken.. Of ie wel of geen playback heeft weet ik niet.. Is dat verschil trouwens erg groot? En ben wel benieuwd waarom Sony dat zo gedaan heeft dan....

Verwijderd

devv05 schreef op 31 March 2003 @ 23:59:
[...]

Ik hoef dat knopje iedergeval niet te gebruiken.. Of ie wel of geen playback heeft weet ik niet.. Is dat verschil trouwens erg groot? En ben wel benieuwd waarom Sony dat zo gedaan heeft dan....
Het had iets met macrovision te maken, of ze wilden de verkoop van hun eigen dvd-spelers beschermen, weet niet precies.

Maargoed, ik neem aan dat jij je kabel wel op rgb hebt staan? :) In principe zou het namelijk onmogelijk moeten zijn dat als jij het knopje op rgb hebt staan dat je dan bij het kijken van films rgb zonder groene kleur krijgt...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 00:02:
[...]

Het had iets met macrovision te maken, of ze wilden de verkoop van hun eigen dvd-spelers beschermen, weet niet precies.

Maargoed, ik neem aan dat jij je kabel wel op rgb hebt staan? :)
ik denk dat hij een ps2 met dvd rgb fix heeft ofzo dat verklaart dat hij dat knopje niet om hoeft te zetten denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Zow ik heb die rgb soldeer mod uitgevoerd dat werkt dus perfect ,alleen vervormt het geluid van een gekopieerde dvd ! maar het kan ook zijn dat dit al het geval was voor de mod,het geluid in spellen en muziek cd's vervormt niet :?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:30
Ik heb deze rgb kabel van thrustmaster (bij dixons gekocht)

info linkje: http://europe.thrustmaste...s/d_prd.php?p=T128&fam=17

Afbeeldingslocatie: http://europe.thrustmaster.com/products/big/psx2_dvdpack.gif

ik hoef geen knopje om te zetten oid, ik weet niet hoe die t doet maar ik heb gewoon perfect beeld en geen groene waas (staat ook dik op de verpakking vooraan, dat ie het "green effect" niet heeft)

[ Voor 28% gewijzigd door Turismo op 01-04-2003 13:44 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-01 17:08

DoctorV64

Cosmopoliet

Ze hadden toch bij het inbouwen van je Messiah toch de RGB-fix kunnen uitvoeren ?En volgens mij ook meteen dan de Macro-vision uit kunnen zetten (dat groene beeld gebeuren).

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

Topicstarter
DoctorV64 schreef op 01 april 2003 @ 14:03:
Ze hadden toch bij het inbouwen van je Messiah toch de RGB-fix kunnen uitvoeren ?En volgens mij ook meteen dan de Macro-vision uit kunnen zetten (dat groene beeld gebeuren).
Nee die messiah heb ik er zelf ingezet en die rgb mod nu ook...maar ik dacht als het ook met een simpele kabel kan hoef ik die ps2 niet open te schroeven ik vind het maar een wazig ding om uit elkaar te gooien,als je niet uitkijkt trek je allerlij flat kabeltjes verrot,ik heb nu de ervaring maar voor het eerst zit zo'n ps2 vol booby trap's

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-01 17:08

DoctorV64

Cosmopoliet

Ow, dan voldoet elke willekeurige RGB-scart kabel nu toch om perfect DVD te kijken ?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

Topicstarter
DoctorV64 schreef op 01 april 2003 @ 14:28:
Ow, dan voldoet elke willekeurige RGB-scart kabel nu toch om perfect DVD te kijken ?
ja klopt inderdaad en het is niet zoveel werk best wel goed te doen op een v4.
Pagina: 1