Toon posts:

pc oververhit altijd amd athlon 2100xp...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help...

mijn pc (amd athlon 2100xp+, k7s6a mobo) oververhit steeds...
kan dit aan mijn cooler liggen?

Ik zit ook met een 12.5cm(!) cooler die rechtstreeks op mijn cpu blaast (heb hem al omgedraait => zelfde effect), en daarnaast heb ik ook 2 coolers onderaan die lucht binnentrekken en 1 bovenaan die de lucht uitblaast.

ik heb een maxitower maar mijn voeding zit net boven mijn mobo.

de temperatuur van mijn cpu is na 15 minuten intensief werken (of gamen...) al 60 graden. bij 65 schakelt hij auto uit.

kan iemand mij zeggen of het zou helpen om een nieuwe cpu cooler te kopen (nu een ultra silent voor processoren tot athlon 2400) en hoe de airflow het beste is in de case zelf?

greetz en thx

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Begin maar eens met het verwijderen van 1 van de naar binnen blazende fans. Jij creert overdruk in je kast, waardoor de warme lucht zich ophoopt.

Verder hoort dit thuis in DOC, de C staat voor Cooling :)

Verder is 60 a 65 graden niet zo bijzonder, je Athlon kan circa 85 aan, kijk ook eens naar de DOC FAQ, kopje Airflow :)

Crossposten wordt hier niet zo gewaardeerd, Help pc oververhit na 15 minuten!

En nog een laatste iets, de wijsneus die dit na 5 minuten alweer in SM heeft gepost moet een serieus de SM Faq gaan doorlezen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Glashelder op 31-03-2003 23:41 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:53

RumaNoV

Folding

Is het een palomino? Ik heb er hier ook zo eentje draaien. Die beestjes worden erg warm, stressed rond 57°. Goede koeling is daarvoor wel nodig.

Anders mss je case laten openstaan?

Verwijderd

Gewoon een fatsoenlijke koperen koeler halen...probleem opgelost...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

RumanoVVV schreef op 31 March 2003 @ 23:48:
Is het een palomino? Ik heb er hier ook zo eentje draaien. Die beestjes worden erg warm, stressed rond 57°. Goede koeling is daarvoor wel nodig.

Anders mss je case laten openstaan?
Mja, met een goede koeler kan je ze toch al gauw onder de 45 houden (stressed).

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

crosspost

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

lobb, wil je dat niet meer doen dus..?

Lees de FAQ Forumgedrag eens aandachtig door om te voorkomen dat je in de toekomst weer in de mist gaat qua postgedrag: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.