Toon posts:

Promise, Highpoint of onboard SATA Controller?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zit nu met de volgende config.
P4 2,53GHz
512MB DDR (pc2700)
2x 80gb Maxtor Diamondmax plus 9 (Liquid)
Fasttrak 100 TX2 kaart RAID 0 config
Asus P4PE Mainboard met SATA.

Ik wil aanschaffen 2x Maxtor 120gb 8mb cache Serial ATA
maar ik weet niet of de SATA controller weer een lite controller is zoals bij de meeste onboard raid controllers, als deze al dan niet RAID kan.
Ik wil geen lite want ja dat lite staat me niet zo aan. :)

ik werk al een tijd met de Promise Raid controller en dat gaat prima, en heb eigenlijk weinig ervaring met Hightpoint, dus als ik overstap op Serial ATA raid
kan er iemand zeggen waarom ik Highpoint, Promise of onboard zou nemen? :|

bij voorbaat dank.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

maar ik weet niet of de SATA controller weer een lite controller is zoals bij de meeste onboard raid controllers, als deze al dan niet RAID kan
Lees de exacte specs op de sites van de fabrikanten :z
ik werk al een tijd met de Promise Raid controller en dat gaat prima, en heb eigenlijk weinig ervaring met Hightpoint, dus als ik overstap op Serial ATA raid
kan er iemand zeggen waarom ik Highpoint, Promise of onboard zou nemen?
De keuze tussen Promise/Highpoint..? Check de specs, zoek wat reviews/benchmarks op, vergelijk de prijzen, voor- en nadelen en maak uiteindelijk zélf je eigen keuze :Y)

De keuze tussen onboard/offboard..? Je kunt de voor- en nadelen toch wel zelf verzinnen? Met een extern kaartje kun je de RAID controller altijd meenemen met upgrades en met een onboard controller heb je een extra PCI slot vrij, etcetera .. Ze verschillen echt niet qua prestaties -mits dezelfde merk/type :)

Zie ook de OM FAQ welke I/O controller je moet nemen.

/overbodig

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 01-04-2003 06:57 ]

Dit topic is gesloten.