Printer kan niet meerdere exemplaren printen.

Pagina: 1
Acties:
  • 991 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem ooit nog eens gezien, en liet het erbij zitten. Nu ben ik het nog een keer tegengekomen, en wil het oplossen.

Win2k server met daarop 3 printers aangesloten. Werkstations. (XP prof) willen printen naar de printer. Onder windows en onder dos werkt allemaal prima. Maar op het moment dat je onder word insteld dat er meerdere kopieën uitgeprint worden. Zeg 5 of 6 blijft de printer keurig netjes één exemplaar uitprinten. Maakt niet uit met welke printer dit gebeurd.

Heeft iemand een idee voor dit vreemde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(
Mod-break:

AUB niet je topic omhoog schoppen binnen 24uur. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done waarom niet.

[ Voor 103% gewijzigd door SH007 op 01-04-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige waar ik denk dat het aan kan liggen zijn de drivers. Probeer de nieuwe drivers voor de printers te installeren, zeker waneer je het probeert onder winXP, dat kan nl. nog wel eens problemen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben de gebuikers wel voldoende rechten om deze aanpassing op de printer te doen?

hoe zijn je printers angesloten lpt/nic ?

welk type/soort printers zij het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Geef op de server de gebruikers is rechten om de printer te beheren en de prints te beheren.
Als het daar aan ligt dan weet je iig dat je iets met de policy moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik denk ook eerder dat je naar de drivers moet kijken of configuratie van je printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem:
Dubbelzijdig printen naar een HP officejet G95 werkt niet via de printqueue op de w2k server. Bij rechtstreeks printen naar de printer (= via het HP jetdirect kastje) werkt dubbelzijdig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een hp jetdirect kastje. EN het uitdraaien van meerdere kopieeën lukt niet. NIeuwe printerdrivers geprobeerd. En iededereen heeft volledige toegang tot de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 21:28
Start > Zoek op Printers en scanners > Kies de printer en druk op Beheren > Printereigenschappen > Apparaatinstellingen > Zet Mopiermodus op Niet ingeschakeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vermoed dat na 14 jaar (!!!!) het issue wel is opgelost... :z

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 23-08-2017 14:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
MAX3400 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

Ik vermoed dat na 14 jaar (!!!!) het issue wel is opgelost... :z
Of het opgelost is weet ik niet, maar ik kan het me niet voorstellen dat het issue nog bestaat.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ik heb hier zelf zo'n issue gehad. Het probleem zat hem hier in de optie "Sorteren". Wanneer deze aan stond, komt er altijd maar 1 exemplaar uit. Wanneer je deze uit zette, kwam netjes het document er uit in het aantal wat je opgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

TheVMaster

Moderator WOS
Geen idee, maar een topic van 14 jaar oud hoeft wat mij betreft niet uit de mottenballen gehaald te worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.