Goeie (draadloze) microfoon (voor camcorder)

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Hallo,

Aangezien de ingebouwde microfoons van camcorders klinken als blik ben ik op zoek naar een goede externe microfoon.

-1-
De bedoeling is dat spraak niet meer zo "hol" en "plat" gaat klinken van een klein afstandje. Ideaal zou dezelfde kwaliteit zijn als dat je wel een mic voor iemands neus zou zetten.
Zo'n potloodvormige directionele microfoon lijkt hiervoor geschikt, maar volgens mij klinkt dat wel verstaanbaarder/beter, maar nog steeds hol plat als je wat afstand neemt. (Klopt dit, of is het vergelijkbaar met een mic onder iemands neus?)

-2-
Afgezien van spraak zoek ik een mic die wat breder opneemt. Het heet geloof ik een "shotgun" mic zoals bijv. deze omnidirectionele: http://www.puremotion.com...ardware/sennheisermke300/

Midden en hoog klinkt bij dit wel beter (zie mp3's), maar laag valt toch helemaal weg :( Heeft het zin om verder te zoeken naar een betere of is dit gewoon "as good as it gets"?

Draadloos lijkt mij helemaal ideaal: Dan kan je de omnidirectionele microfoon gewoon bij iemand in de buurt zetten terwijl je zelf met de camera afstand neemt. Op deze manier heb je geen richtmicrofoon nodig lijkt mij(?) Bij meer mobiliteit klik je het ding op de camera zelf net zoals de mic van de link hierboven. Bestaat een dergelijke variant, maar dan ook met een draadloze mode?

Wat is nou handig? Een gewone shotgun mic op camera klikken? Zo'n richtmicrofoon of iets draadloos?

Graag feedback/suggesties of natuurlijk hatemail :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec