Toon posts:

Aldi Medion Titanium MD 8008 XL topic deel 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.044 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redeamed schreef op 02 april 2003 @ 14:42:
koop geen Aldi pc, dat zou elk normaal mens zeggen als ze de kast van binnen zien
Waarom? Ik koop geen PC's om erin te gluren hoor, kga ook niet naar de p**s van mijn vriendin zitten kijken })

Ik heb zelf de MD 8000XL en vind hem waanzinnig. Gewoon 's nachts aan laten staan zodat ik de volgende dag een filmpje binnen heb en tegelijkertijd is dat ding zo stil dat je er doorheen kan :Z

En ja, jammer dat hij niet echt over te klokken is of uit te breiden is, maar ik ben al snel tevreden met alles wat erop en aan zit.

Maargoed, misschien heb jij wel iets waarvan duidelijk wordt waarom het een miskoop is :) kzou het graag gepost zien worden, want mijn pa heeft hem al besteld :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Maja, ik heb medion al gemailed, maar het kan hier ook wel...

mijn buren hebben deze pc. En nu wil de buurman het CF slot gebruiken. Dit wil. Tot in bepaalde mate iig. Want als je het kaartje tijdens het booten er in doet wordt hij in xp herkent. Als je hem na de boot er in doet ook. Haal je het kaartje er uit en stop je hem er even later weer in, dan wordt hij niet herkent.

Hoe komt dit? En heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doet mijn modem het niet..... Dit wil je niet weten. De antenne bus van de tv kaart zat niet goed in het onderste slot van de pc waardoor de antenne stekker er niet in paste. Wat deed slimpie... Zette de kaart in een ander slot... Wat blijkt nu als ik naar de faq bij medion ga:

Warum ist der untere PCI-Slot auf dem Mainboard blau eingefärbt?

Der untere PCI-Slot ("Combo-Slot") ist eine Entwicklung aus unserem Hause und stellt einen erweiterten PCI-Slot dar. Dadurch wurde es möglich, die TV-Karten-Funktionalität sowie ein Modem bzw. einen ISDN-Adapter platzsparend auf einer einzigen Steckkarte unterzubringen. Durch die beschriebene Funktionserweiterung ist es hingegen nicht möglich, die TV/Modem-Karte (bzw. TV/ISDN-Karte) in einem anderen Slot oder auf einem anderen Mainboard ohne Combo-Slot in Betrieb zu nehmen;
andere PCI-Karten können jedoch in dem Combo-Slot genutzt werden.
Het is maar dat je het weet zucht.... 8)7

Nog een leuke uit de faq:

Für einen begrenzten Zeitraum (30.07.2003) können Sie nach dem Kauf die eingebaute Modem-TV-Karte einmalig und kostenfrei (bis auf Porto und Verpackung in Höhe von 9,90 € zzgl. NN-Gebühr) gegen eine ISDN-TV-Karte tauschen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 11:23:
Heeft iemand enig idee waarom de pioneer (zelf met originele firmware van pioneer) bij mij niet wil flashen ??

Op moment dat ik de 1.30 firmware wil uitvoeren , zelf met de /f (force) fuctie erbij lukt het niet. No device was found ..........

Hebben meerdere mensen hier last van ??

Grtx

DenniZ
Dit probleem had ik ook bij de medion van mijn broer, heb er verder geen aandacht aangeschonken. Misschien dat je hem als master in zijn eentje aan de IDE kabel moet hangen, anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey .. vraagje..

Ik heb zojuist mijn PC opnieuw geinstalled nadat ik een hevige foutmelding kreeg toen ik aan het branden was (met NERO) en winamp tegelijk draaide. Daarna kon ik mijn PC niet meer opstarten.

Nu heb ik alles weer up and running alleen kan ik de audiodrivers niet installen.

Error code:88780078
Please install proper audiodrivers.

Maar dat lukt dus niet.. ;(

Ik heb de drivers geprobeert die op de CD staan maar die schijnen het niet te doen..

iemand ideeen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
geen idee..

maar in je specs vermeldt je een 533mhz fsb, dat moet een 400 zijn als je die MedionXL hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aldi PC die hiervoor tekoop was (de 8000 XL) had wel een 533 FSB. Mijn ouders hebben die PC. Ik heb die CPU eruit gesloopt en in mijn PC gezet.. Dus klopt wel =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 18:01:
De aldi PC die hiervoor tekoop was (de 8000 XL) had wel een 533 FSB. Mijn ouders hebben die PC. Ik heb die CPU eruit gesloopt en in mijn PC gezet.. Dus klopt wel =)
Dat werkte dus...?! Kun je eens wat benchmarks runnen? Om te kijken of hij beter presteerd op een 133 FSB? Iig goed om te horen. Volgens de SiS website supporten nieuwe SiS648 chips ook HT, mits enabled in bios! Vraag me dus af of HT werkt op de aldi peecee. Iig goed nieuws dat ie 533 FSB doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 15:14
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 20:25:
Op goed geluk nog maar een keer .... iemand ???

Door dleest - Sunday 06 April 2003 11:23

Heeft iemand enig idee waarom de pioneer (zelf met originele firmware van pioneer) bij mij niet wil flashen ??

Op moment dat ik de 1.30 firmware wil uitvoeren , zelf met de /f (force) fuctie erbij lukt het niet. No device was found ..........

Hebben meerdere mensen hier last van ??

Grtx

DenniZ
Dat probleem heeft een kennis van mij ook, op de site van Pioneer staat het volgende:

Firmware Upgrade Ver. 1.30
This upgrade is not suitable for use on drives supplied in Computers by Medion/Aldi.
Caution! Once the drive has been updated to this version, the drive will NOT be able to be restored to an earlier firmware version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
418O2 schreef op 08 April 2003 @ 16:24:
Maja, ik heb medion al gemailed, maar het kan hier ook wel...

mijn buren hebben deze pc. En nu wil de buurman het CF slot gebruiken. Dit wil. Tot in bepaalde mate iig. Want als je het kaartje tijdens het booten er in doet wordt hij in xp herkent. Als je hem na de boot er in doet ook. Haal je het kaartje er uit en stop je hem er even later weer in, dan wordt hij niet herkent.

Hoe komt dit? En heeft iemand een oplossing?
Niemand een oplossing ? Medion heeft afaik ook nog niet gereageerd. Er staat de orginele XP install op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen enkel probleem.. CF erin, eruit en weer erin.... gewoon lees en schrijfbaar. Het enige verschil is wellicht dat ik hier de machine eerst leeg heb gepoetst en daarna opnieuw van de zachte waren (XP Engels) heb voorzien. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjb676
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Misschien helpt dit om de firmware te veranderen...
http://forum.firmware-fla...199c9f6898dc11488ce151dd7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 16:23
nog ff op herhaling, met die firmware update kun je? alle media @ 4x branden?
want ik heb Maxell DVD-R en er staat geen snelheid op maar nero wil alleen maar op 2x branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LANG VERWACHT EN TOCH GEKOMEN v1.30 ~!!!!

Mijn DVD writer is nu regio vrij en vooral geupdate !!!!!!!!!!
Sterker nog ...... region - free (rpc-1), 12 speed ripper en media op 2 speed writen zoals prico.......

zie hieronder hoe en wat !!!!

log van update:
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Press any key to continue . . .

/// DVD-ROM/DVD-RW Firmware Update Utility Ver1.25C

Start updating the device No.1.
Current Revision>> PIONEER DVD-RW DVR-105 1.21 02/12/06
Model name of kernel part is not macthed.
Continue because Force Update option is specified.
Model name of normal part is not matched.
Selected file is illegal fw file.
Now updating the firmware.
Please do not turn off the power and do not reset the pc.
Processing 100% --> Data transfer complete
Now internal re-flashing...
New Revision >> PIONEER DVD-RW DVR-105 1.30 03/02/06
New FW = GENERAL
Success to update the firmware.
Update operation is completed.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Hoe wat en waar:

http://forum.rpc1.org/vie...s=0&postorder=asc&start=0

pak op pagina 1 de EXE file , die werkt !!

lees op pagina 4 de medion gebruikers opmerkingen !!!!

DenniZ , de happy flasher !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 19-09 22:29
Even een waarschuwing voor de mensen die gehackte firmware's gebruiken. Heb zelf een Pioneer a04 gehad en heb veel problemen gehad na het flashen. Pioneer doet het niet voor de lol om bepaalde leveranciers/type dvd's niet sneller te branden!!! Ze doen het ook niet (alleen) voor het geld!!!
Bepaalde dvd's kunnen problemen geven als ze te snel gebrand worden. Soms is het einde van een film niet meer te lezen door de dvd spelers of bepaalde bestanden zijn niet te benaderen. Ik heb nu een Sony fikker tot mij grote tevredenheid maar ik denk wel 3x na voordat ik dat opnieuw flik.
Dat het probleem met de snelheid te maken heeft, is makkelijk te controlleren. Dezelfde dvd op (toen nog) 1x branden en het werkt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gelflashed en dat ging als een trein, geen enkel probleem gewoon het .bat bestandje aanklikken en doen wat er gevraagd wordt zoals dleest dat ook beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

nog een klein vraagje,:

heeft er iemand de pc al over kunnen clocken? (FSB bedoel ik(!))
ik heb em namelijk ook maar het lukt mij niet op hem op te krikken.
cpucool werkt niet :( je vult de mobo en de pll in, maar dan kan je nix wijzigen :(

grtz! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hoi,

weet ook iemand of die 8008 aldi pc's nog zijn na te bestellen ? en waar ik hier info over kan vinden ?

alvast thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja over een maand of drie denk ik zijn ze er wel weer :-) Of kijk eens op 1 van de andere landenpagina's op de ALDI site. De Medion Tour is vast nog niet over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de aldi site kan ik geen informatie vinden, er zijn dus mensen die zeggen dat ze vorrige week nog een hebben nabesteld en andere die zeggen me dat ze 2 week geleden al niet meer konden nabestellen .... het blijft vaag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geduld en hou de Aldi Site in de gaten. De vorige actie was in november. Deze eind maart. Dus zo rond juli/augustus zou de volgende (er van uitgaande dat ze een rekenkundig patroon w.b. aanbiedingen er op nahouden) actie een feit moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:01
Anders kijk je ff bij de MAKRO of de Media markt. Daar heten de PC's iets anders maar het zijn bijna dezelfde pc's... Tenminsten als je niet kunt wachten... zo ja: wacht dan ff op de neiuwe Aldi aanbieding: di ekomt geheid!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, 'k heb de titanium inmiddels een maand en i.t.t. de versie van november vind ik de voeding van dit apparaat herrie. Het is nog geen straaljager zoals in mijn vorige Dell maar stil is ook anders. Hierop medion gebeld en inderdaad prima service. Even de hoorn voor de voeding gehouden om de herrie te laten horen. Conclusie...vervangen zal wellicht helpen. vandaag ben ik gebeld door het servicebedrijf... Ze komen de voeding volgende week omruilen. Klasse bediening en afhandeling van Medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Heeft iemand de firewire aansluiting al gebruikt?
Ik krijg beeld en kan opnemen in windows moviemaker en Pinnacle studio 8, maar geen geluid.
Er staat onder volume control niets op dempen. Weet iemand welke volumecontrole ik moet hebben voor DV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft de afstandbediening van de Aldi al werkend onder andere programma's dan de MediaCenter?

Ik probeer een AVI met windows mediaplayer af te spelen, maar zelfs de volumeregeling van de afstandbediening werkt dan niet. :'(

Zou natuurlijk nog leuker als pause etc. ook werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand reeds met succes de Medion-PC via een BIOS-Alarm of WOL uit de "Standby" (s3) :z stand weten te wekken ?

WOL, Wake Up on Alarm, Hibernate, werken wel wanneer de pc Power-Off (s0) is .

De modus (s3) Standby gaat reageert alleen op PS2/USB commando's :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke tool gebruik je voor WOL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 21:27:
Welke tool gebruik je voor WOL?
Ik gebruik WOL.exe
*KLIK*

Gebruik: WOL.exe [MAC-adres]

Dus schrijf een batch of maak een snelkoppeling.
VB: "C:\Program Files\wol.exe" 00b028283b52 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, van alles: PCnet Magic Packet, MATcode,WOL32. -- Maar dat is 't probleem niet...ik wil m'n pc uit de Standby-stand (S3-mode) activeren middels een WOL of Bios-Alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjb676
Hebben jullie ook de volgende problemen met Power Cinema (zelfs in laatste versies) :
- bij het afspelen van divx / xvid films blijft de hoogte / breedte verhouding niet behouden, terwijl ik toch 'letterbox' kies bij de instellingen.
- in de VCR module kan ik na een tijdje niet meer kiezen welke bestanden ik wil afspelen, het programma wil enkel nog de 'instellingen' tab laten zien of de laatst afgespeelde film afspelen
- er is géén enkele manier om in te stellen welke kwaliteit hij gebruikt bij het coderen naar divx 5. Alhoewel de 'help' hier wel over spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik het service center bereiken?

m'n fan van m'n vidcard maakt namelijk een pleuris herrie versleten denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via www.medion.de en dan een formpje invullen. Krijg je binnen een week antwoord. Om dit enigszins te bespoedigen kun je ook het nummer 0900-6334660 bellen. Ben je meteen aan het juiste adres voor het maken van een service call. Daarna word je dan gebeld voor een huizbezoekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Laatst online: 27-09 16:34
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 19:42:
Wie heeft de afstandbediening van de Aldi al werkend onder andere programma's dan de MediaCenter?

Ik probeer een AVI met windows mediaplayer af te spelen, maar zelfs de volumeregeling van de afstandbediening werkt dan niet. :'(

Zou natuurlijk nog leuker als pause etc. ook werkt.
Een wat verlate reactie, maar topic was toch al omhoog.

Kijk voor de AB van PC's maar 's op http://www.girder.nl
De RF-AB van de Medion is gelijk/gewoon de plugin voor "ATI remote wonder plugin".
Zelf heb/kan ik nu zo'n beetje alles op de Medion met de AB bedienen. Daarnaast bedien ik met de Medion-AB (met Internet transfer commands) ook wat andere PC's. Echt super.

Voordat Girder kan werken moet je iig wel de PowerCinema icon (in je systray) uitschakelen/stoppen. Anders komen de X10 commando's zowiezo niet aan bij Girder. Zelf heb ik hiervoor een toets op de AB geprogrammeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door PtrO op 19-05-2003 18:14 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjb676
Ik draai Girder & PowerCinema Service nochtans tegelijk.
Je kan dan alleen niet de TV, VCR, Music, Radio & Photo knop gebruiken, dit omdat powercinema op deze reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PtrO schreef op 19 May 2003 @ 18:13:
[...]
Kijk voor de AB van PC's maar 's op http://www.girder.nl
De RF-AB van de Medion is gelijk/gewoon de plugin voor "ATI remote wonder plugin".
Woei, wat een uitgebreid pakket.. Ik wilde alleen wat toetsaanslagen onder de knoppen hebben. :X

In die ATI Remote Wonder plugin readme staat dat ik eerst die ATI Remote Wonder software version 1.2 moet installeren.
Is dat voor de Medion ook nodig? Brengt dat niet de andere software in de war?

Of moet ik de X10/ATI remote plugin plugin soms gebruiken? Daar staat ook bij bypasses ATI's application and allows use of the 'ATI-Only' buttons (such as Power, TV...

Heb je misschien ook een simpele configuratie file voor de Medion?

Het zou natuurlijk leuk zijn als de standaard software wel blijft werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Gebruik de X10/ATI remote wonder plugin. De X10-USB ontvanger zit al geïnstalleerd op je Medion als onderdeel van Power Cinema.

Installeer Hoofdprogramma Girder als default.
PLaats/installeer de X10/ATI plugin in de girder plugin directory (zip file wel FF uitpakken, nauurlijk).

Start Girder , Ga naar Settings, activeer (vinkje) de X!0/ATI plugin en restart Girder.

Als eerste proefje kan je een testje van mij hier Girder Medion test2 in GML formaat downloaden. Indien download (rechts-click save) in plat GML tekst problemen geeft, gebruik dan deze zip versie en pak 'm uit.

De test2.gml file inladen op Girder en biedt hierna het volgende:
[<--] (pijltje terug schakelt tussen Power_Cinema en Girder.
Met Girder actief werken de [Mute] [Vol+] en [Vol-] toets.
[Music] (de)activeert WinAmp.exe (in dir c:\program files\winamp\) en hierna kan je met I<<, >>I, << , >> , >, [], II knoppen je winamp muziek afspelen, skippen etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Girder_test2.jpg

Ik heb e.e.a. behoorlijk gestript en aangepast voor de C_drive om het eenvoudig en doorzichtig te houden. Het is nog geen 1% wat ik doe en jij allemaal kan/kunt doen. Gebruik je fantasie and welcome to full remote control.

Voor de netwerkers, ja je kan zelfs via IP commando's doorsturen en afvangen.

Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door PtrO op 26-05-2003 00:02 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootable CompactFlashcard

De Medion Titanium MD 8008 wordt geleverd met een aantal cardreaders. Op de bijgeleverde Tools-cd staat het programma MkBoot om de verschillende cards bootable te maken. Nu heb ik nog een 8 MB CompactFlash card over die ik daarvoor wil gebruiken. Deze card wordt prima herkend door het programma maar nadat ik op de knop Start drukt krijg ik halverwege de actie de melding:

"Write boot data error, If your flash card is write-protected, please unlock write-protected then click retry button"

Ik heb geen idee hoe ik de card unlock, en vanuit WinXP is het wel mogelijk om te schrijven naar de card en ook om deze te formateren.

Heeft een andere eigenaar van de Titanium betere ervaringen met bootable compactflash ??

Zoja, heb je dan een tip voor mij waarmee ik verder kan ??

Configuratie
- Medion Titanium
- WinXP Pro
- Norton Anti Virus 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe drivers voor je medion. In dit geval: Pinnacle-Instant Copy versie 7.1.1. De inhoud volgens onze Duitse vrienden:

Update der Instant Copy Software des Medion Titanium 8008 PC, zur Verbesserung der Video Qualität sowie der allgemeinen Arbeitsgeschwindigkeit.

Voor meer info klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Drivers moet ik eigenlijk downloaden voor de 3dkaart? op de site van ati staan alleen drivers voor de radeon 9600pro maar als ik die wil installeren geeft die een foutmelding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AC'97 audio codec in MD 8008 XL

Ik heb eigenlijk maar 1 probleem met deze pc en dat is de flexibiliteit van het geluid. Een mp3'tje afspelen? Perfect! :) Een midifile afspelen? Kut! :?

Een dvd'tje afspelen? Perfect! :) Een spel spelen? Minder! :|

Ik heb ook de 5.1 speakerset van Medion gekocht. Nij het beluisteren van een mp3'tje kan ik het volume met de knoppen op mijn toetsenbord bijregelen (of met de schuif in de taskmanager). Als ik echter een spel speel, bijvoorbeeld Colin McGray 2 dan werkt dit weer niet en moet ik weer die schuif gebruiken. Daar kom ik dan weer niet bij en moet ik eerst het spel afsluiten.

Als ik een midifile afspeel heb ik weer geen bastoon. Ik heb echt alles al nagekeken in de instellingen maar niets helpt!

Wie heeft er een goeie tip voor het volume probleem en het feit dat ik soms wel en soms geen werkende baswoofer heb?

Tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 18:53:
Welke Drivers moet ik eigenlijk downloaden voor de 3dkaart? op de site van ati staan alleen drivers voor de radeon 9600pro maar als ik die wil installeren geeft die een foutmelding 8)7
Drivers kun je downloaden van de Medion site. Kaart is speciaal voor medion gemaakt, is dus niet compatible met de laatste ATI drivers

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 02:20
Een klein beetje offtopic :P

Zou misschien iemand de icontjes voor de flash kaartjes van de pc af kunnen vissen en ergens online zetten zodat ik ze ook kan gebruiken ?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000377-08.PNG
clickable

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

There is no substitute

heeft iemand een pic van de binnenkant van die medion kasten?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
M@ximuS schreef op 23 June 2003 @ 13:55:
heeft iemand een pic van de binnenkant van die medion kasten?
In de eerste post staat een mooie link :7 : Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000377-04.jpg

Tis geen kast om ff 6 HD's in te stoppen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Killalot op 23-06-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op 23 June 2003 @ 13:21:
[...]

Drivers kun je downloaden van de Medion site. Kaart is speciaal voor medion gemaakt, is dus niet compatible met de laatste ATI drivers
Dus de Detonator-drivers van de ATI site kan je niet gebruiken? :?
Als dat zo is verklaart dat een hoop problemen die ik de laatste tijd met m'n pc heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:14:
[...]

Als dat zo is verklaart dat een hoop problemen die ik de laatste tijd met m'n pc heb...
Das de nVidia versie, die van ATi heet 'Catalyst' ;)

En als je problemen hebt kan je beter ff een driver rollback doen via de eigenschappen van je videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:14:
[...]

Dan denk ik dat ik al weet waarom dat je de laatste tijd problemen met je bak hebt. De driver van de ATI-site werken dus niet. Gewoon de drivers van de A&S cd terugzetten of anders downloaden van medion.de.

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 23-06-2003 14:19 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 23 June 2003 @ 14:18:
[...]

Das de nVidia versie, die van ATi heet 'Catalyst' ;)
Euh ja, dat bedoelde ik. :o Ik heb steeds de drivers van Nvidia gebruikt.
Dan denk ik dat ik al weet waarom dat je de laatste tijd problemen met je bak hebt. De driver van de ATI-site werken dus niet. Gewoon de drivers van de A&S cd terugzetten of anders downloaden van medion.de.
Ok, zal ik doen. Thanx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:32:
[...]

Euh ja, dat bedoelde ik. :o Ik heb steeds de drivers van Nvidia gebruikt.

[...]

Ok, zal ik doen. Thanx. :)
Heb je een nVidia driver geinstalleerd op je ATi systeem ? :D

En een driver rollback is trouwens makkelijker dan de driver opnieuw te installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 23 June 2003 @ 14:35:
[...]

Heb je een nVidia driver geinstalleerd op je ATi systeem ? :D
Nee, heb een MD 8000 met Nvidia Geforce4 Ti4200 ;)

(Had ik nou maar gewacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:39:
[...]

Nee, heb een MD 8000 met Nvidia Geforce4 Ti4200 ;)

(Had ik nou maar gewacht)
Hmm, lekker vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo vaag?

Ik heb een iets oudere Aldi Medion, de MD 8000 die een Nvidia Geforce4 Ti4200 heeft.
De nieuwere Aldi Medion, MD 8008, heeft een ATI videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 15:01:
[...]

Hoezo vaag?

Ik heb een iets oudere Aldi Medion, de MD 8000 die een Nvidia Geforce4 Ti4200 heeft.
De nieuwere Aldi Medion, MD 8008, heeft een ATI videokaart.
Dat snap ik nog, maar wat is er dan mis met je drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een herinstallatie, (waar ik in plaats van de Medion-drivers, Nvidia Detonator-drivers heb gebruikt omdat die recenter waren) kreeg ik foutmeldingen en nogal wat crashes.

Omdat ik nogal wat software en drivers op de pc ge-update had, bracht ik de crashes niet meteen in verband met Nvidia drivers.
Dus waarschijnlijk moet ik het gewoon bij de Medion-drivers houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt wel de 3.4 catalyst drivers installleren alleen moet je dan wat dingen doen in de inf. file zodat de 9600tx van je medion wordt herkend. Zie hiervoor....

[9600TX] Catalyst 3.4 instaleert niet
(voor de vrienden van de Aldi Medion Titanium 8008 natuurlijk...

Geen dank en graag gedaan....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

bij 3.5 kan je ook weer die ini's aanpassen, alleen als ik 2 monitoren inschakel dan doen de Schemes het niet meer (in de Displays tab van control panel).

Btw volgens mij zijn de drivers op de medion site gelijkwaardig aan catalyst 3.2, alleen dan een beetje aangepast. En toen catalyst 3.4 uitkwam heeft medion niet geupdate. 3.5 tot nu toe ook niet :/

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Is het al bekend wanneer de volgende aldi pc komt? Ik zag trouwens de MD 8008XL nog bij de aldi in zoetermeer staan. Er was er nog 1tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom mensen zo kicken op die pc, je kan voor hetzelfde geld de losse onderdelen bij elkaar sprokkelen .. incl. A-merk TFT monitor zul je dan zo'n 100 a 140 euro duurder uit zijn.
Daarvoor ga je toch niet 6 weken lang wachten op levering??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 13:52:
ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom mensen zo kicken op die pc, je kan voor hetzelfde geld de losse onderdelen bij elkaar sprokkelen .. incl. A-merk TFT monitor zul je dan zo'n 100 a 140 euro duurder uit zijn.
Daarvoor ga je toch niet 6 weken lang wachten op levering??
Voor de tweaker die ze eigen PC nog niet in elkaar kan bouwen is dit gewoon 1 van de beste PC's en nog erg goedkoop ook :)

www.hardware.info zei dat je +/- 600 euro meer kwijt was als je alles zelf los ging kopen ;)

(daar zit dan wel de software ook bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Mensen, jullie zijn geweldig!! _/-\o_ Ik heb die pc al een tijdje, maar heb nooit geweten dat ik 1x DVD's ook op 4x kan burnen. Nu dus wel, maar ik heb nog wel ff een vraagje. Wat was er nou met die remote control (afstandsbediening)?? Kan je die ook voor je ander programma's gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, jullie zijn nog steeds geweldig, maar toch iets minder geweldig dan dat ik zei, want je kan i.p.v 4x, maar 2x burnen. Maar ik heb nog ff een vraagje; Voordat ik me pc helemaal opnieuwe installede kon ik op m'n tv (via tv out) het zelfde zien als op m'n monitor, en als ik dan een film keek zag ik op m'n monitor gewoon zo'n klein windowtje en op m'n tv fullscreen, ik krijg dat nu niet meer voor elkaar. Kan iemand mij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 18:56:
....
Wat was er nou met die remote control (afstandsbediening)?? Kan je die ook voor je ander programma's gebruiken??
FF terug lezen in dit topic. De AB kan je prima gebruiken voor alle andere programmatuur mbv Girder. Is al diverse malen aan de order geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 20:16:
.....
Voordat ik me pc helemaal opnieuwe installede kon ik op m'n tv (via tv out) het zelfde zien als op m'n monitor, en als ik dan een film keek zag ik op m'n monitor gewoon zo'n klein windowtje en op m'n tv fullscreen, ik krijg dat nu niet meer voor elkaar. Kan iemand mij helpen???
Ga naar Advanced Display Properties, kies ATI tabblad Overlay en zet een vinkje bij Theater Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Sir_Killalot schreef op 26 juni 2003 @ 14:00:
[...]
Voor de tweaker die ze eigen PC nog niet in elkaar kan bouwen is dit gewoon 1 van de beste PC's en nog erg goedkoop ook :)

www.hardware.info zei dat je +/- 600 euro meer kwijt was als je alles zelf los ging kopen ;)

(daar zit dan wel de software ook bij)
FF een aanvullende correctie. Ik kan en heb vele PC's in elkaar gezet maar tegen die prijzen en goede werking kan je gewoon niet op. Dus ik wil niet eens meer een eigen PC bouwen , laat staan de tijd kwijt te zijn aan het bijeen zoeken en aan de gang krijgen van je spullen.

De waarde tweaker zal natuurlijk die Medion na ontvangst een extra behandeling geven: zonodig betere Fan's (eerste Medion serie), memory & disks bijplaatsen en de nodige driver-patches.

Wat overigens wel errug grappig is dat Medion de eerste was (is) die voor een relatief lage prijs een compleet top systeem met alles er op -en aan levert. Hierna zie/zag je dat "concurrenten" (tot aan Dell toe) zich het apelazerus schrikken en vlotjes komen met een (proberen ze) gelijkwaardig product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
  • Laatst online: 25-05 16:54

Flash

geen

Info mbt het nabestellen is pertinent onjuist !

zowel in Nederland als in Belgie pertinent uitverkocht !

zelfs als wilde ik er 1000 bestellen dan nog kon Aldi ze niet nabestellen!

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Dat is pertinent balen!!!

http://specs.tweak.to/7903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrick
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-09-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik de pc weer in de kooptoestand kan herstellen nadat ik de partities gewijzigd heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, gewoon herstelcd erin en opstarten vanaf cd.
Let wel op, alles wat op je harde schijf staat wordt gewist dus maak eerst een backup van de bestanden die je nog nodig hebt.

Greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

SuPpA WoBbE
weet iemand hoe ik de pc weer in de kooptoestand kan herstellen nadat ik de partities gewijzigd heb??
Dagobertje
Tuurlijk, gewoon herstelcd erin en opstarten vanaf cd.
Let wel op, alles wat op je harde schijf staat wordt gewist dus maak eerst een backup van de bestanden die je nog nodig hebt.

Greetzz
Dit laatste werkt niet. De partities moeten gelijk zijn aan de aankoopstand. Dus 3 partities. C, D en E.
C en D zijn in NTFS formaat, E is gewoon FAT.
De grootte van de partities moet ook enigzins overeenkomen met de aankoop.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
Wie heeft nog meer problemen met automatisch afspelen/starten via externe drives? Overal staat autoplay "vragen wat te doen aan", ook in tweakui. Toch wordt nooit het pop-up schermpje met de vraag wat je wilt doen met de bestanden getoont.

Geen enkele drive (DVD speler, DVD brander, USB memory stick, digicam) :(

Heel vreemd, het lijkt wel of iets in WinXP het pop-up scherm overruled of blokt. Kan alleen niet vinden wat. Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit een osiris die ik ken??:)

overigens, wij hebben zo;n pc van de aldi ook, en behalve dan de videokaart die ik heb geconversceert, vind ik de computer alles behalve goed. het branden gaat vaak mis, computer loopt vaak vast, en we het moederboard, de processor en de harddisk zijn al een keer vervangen omdat ze er opeens geen zin meer in bleken te hebben om wat te doen. :| ook een veelvookomend probleem is dat hij de ide's niet detect, en dus niet opstart. boot;disk failures komen me ook wat te vaak voor.

al moet ik toegeven dat (behalve dan de telefonische hulp waarvoor je een kwartier tot een half uur aan de lijn moet hangen voor je wat kan zeggen :| ) als er wat kapot was het binnen 2 dagen werd vervangen, en zelfs zonder moeilijk te doen. :) overigens heb ik de op een na oudere versie: namelijk die zonder dvd-rewriter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
Dat een pc de IDE's niet detect heb ik ook wel eens gehad met dat warme weer. Zorg altijd dat er genoeg koelruimte om de pc is. De 8008 heeft bijvoorbeeld een silent fan aan de zijkant. Die moet je dus ook niet blokkeren. Daarop lettende heb ik geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

oude topic maar ik heb ff een vraagje aan iedereen met deze comp, hoe warm word jullie cpu en mobo?

met AIDA32 kan je de temperatuur zien (kan niet in bios)
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
(btw Mobo en CPU worden verkeerd om aangegeven in AIDA32 bij mij)

CPU
idle: 49 °C
stressed: 62 °C
(hoog?)

MOBO
idle: 29 °C
stressed: 46 °C

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12
Hoe zit het inmiddels met de ondersteuning van de ATI 9600TX videokaart? Op de website van Medion staan (oude) drivers, maar op de ATI website staan de Catalyst drivers ver. 3.9. Kunnen deze ATI drivers probleemloos worden gebruikt, of moet er een 'speciale' Medion driver komen?

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 16:23
MaxLaadvermogen schreef op 09 november 2003 @ 19:36:
Hoe zit het inmiddels met de ondersteuning van de ATI 9600TX videokaart? Op de website van Medion staan (oude) drivers, maar op de ATI website staan de Catalyst drivers ver. 3.9. Kunnen deze ATI drivers probleemloos worden gebruikt, of moet er een 'speciale' Medion driver komen?

Max
met de 3.8 heb ik geen problemen met instaleren van de ati 9600tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

deze maar even kicken ivm de PC verkoop van het nieuwe model vandaag :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zo'n ding en er staat standaard XP home op. Verder prima pre-installed hoor, maar ik heb XP Pro nodig voor Remote Desktop en ik wil het binnen een Active Directory domain gebruiken.

Hoe kan je de OEM versie van XP home upgraden na XP Pro? Ik heb hier een XP Pro (OEM) liggen. Is die (met behulp van een truuc misschien) ook te gebruiken?

Ben ik al mijn andere geïnstalleerde software kwijt na die upgrade? (Dat wil ik dus absoluut niet)

P.S. vraagje: wordt die hypertreading wel binnen XP home gebruikt? Die ondersteunt toch maar 1 CPU? Hypertreading binnen Linux wordt als 2 CPU's gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20
dacht dat hyper threading een 2e cpu maakt ofzo mischien dat het daardoor komt.
en dat linux het gewoon anders leest

ik zou me geen zorgen maken gewoon effe bios checken want daar moet het aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09-2023
Wij hebben dus ook de MD8080 XL gehaald bij de Aldi.

1 voor vriend en 1 voor ons.

Die van mij heeft een raar probleem. Ik wilde graag een 40 gig schijfje in hebben, en die partitioneren naar 2x 20 gig. En op 1 van die 20 dus XP Pro. Dat is ook wel gelukt. Maar mijn pc ziet die andere HD dan alleen nog maar als 130 gig.

We hebben tooltje van seagate gebruikt, partition magic en computer beheer van XP pro. Goed dat wil dus allemaal niet. Alleen maar die 130 gig.

Aangezien die andere medion precies hetzelfde wordt gemaakt als die van mij. Hebben we de 160 gig HD van die pc gepakt. En in mijn pc gestopt, toen kregen we een melding dat windows was beschadigt. Wij balen en snel in die andere terug gestopt om te kijken wat er aan de hand was. Niets dus. Daar doet hij het weer goed. Toen mijn 160 gig HD in die andere medion gezet. En daar werdt ie gewoon als een 160 gig gezien :?

Waarom wil dat nou niet in die van mij?
Ik heb van ellende nu XP Home op de 160 gig gezet met de recovery cd. En nu is hij weer goed. Maar dit wil ik niet. Ik wil mijn 20gig als C schijf. Dat zou moeten kunnen. Zoals in die andere medion. ;(

How many babies can a motherboard have?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

bekijk je device manager eens, daar moeten idd twee cpu's in vermeld staan.
Ik heb eerder mijn winxp home (op andere pc) zonder problemen met een xp pro corporate (ja legaal, van systeembeheer) geupgrade... kon ik eindelijk dat 'simple sharing' van files uitzetten :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 06:06
Hoi,

Ik heb ook een aldi pc gehaald. Maar kom er niet echt achter hoe ik een digitaal sigaal op mijn externe versterker krijg met de coaxale digitale uitgang.

iemand mischien een uitleg hier voor, staat nu pcm zo ik zie.

Groeten,

Manuel Rijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch maar even erin zetten.

de medion pcs kan je altijd kopen bij de vestigingen van MediaMarkt
...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 19:24:
toch maar even erin zetten.

de medion pcs kan je altijd kopen bij de vestigingen van MediaMarkt
...... :P
Klopt, maar de aanbiedingen zijn net iets minder dan die van de ALDI. Geen 3 jaar onsite garantie, een goedkopere Nvidia kaart ipv een ATI, geen remote control, geen wireless desktop, geen origineel SIEMENS geheugen, goedkopere HDD, CPU etc.

Wanneer ALDI een Medion model heeft is hij altijd op-en-top getuned en uit de beste componenten samen gesteld voor een in verhouding zeer lage prijs.

De Medions bij de MediaMarkt zijn nooit zo spectaculair als die van de ALDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 10:32
Zo, het is nu bijna alweer 2 jaar geleden dat ik net zoals vele anderen de medion 8008 heb gekocht. Nog steeds draait de pc erg goed en heb nog geen klachten. Ik wil alleen wel een keer een aantal upgrades doen wat hardware betreft. Heb namelijk nog geen zin om een nieuwe te kopen. Wat ik zelf heb veranderd is het volgende:
Zalman VF700-AiCu ipv. standard vga cooler, Video card overgeclockd nu ongeveer 3800/3900 markt met 3DMark03, cpu geclockd naar 2.8 Ghz.

Nu wil ik eigenlijk het geheugen nog een beetje opkrikken maar dat lukt me nog niet echt. Weet eigenlijk niet zo goed welk soort en type je er nodig voor hebt. Er zit standaard 512Mb samsung 2700 ddr 333mhz in, als ik me niet vergis. Ik heb er nog eens 256 Mb kingston 2700 ddr 333Mhz er in geprikt maar op de 1 of andere manier gaat dit niet helemaal lekker. Heb nu last van errors, vastlopers en traagheid.
Mijn vraag is eigenlijk: Wie heeft zijn medion 8008 bak hardwarematig geupdate en welke merken/ types zijn er voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb onderstaande reep bij 1to0 gekocht en daarmee heb ik nu 1024 Mb mem. Werkt als een tierelier.

65332 DIMM 512 Mb DDR/333 PC-2700 Infineon (Prijs: EUR 68.00 p/s) - EUR 68.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 23:37
ik had toen ik dat bakkie nog had 512 mb k data 333 mhz erbij gekocht werkte super, maar werkte beter totdat medion mijn cpu had vervangen door een 2.66 ghz 533mhz (ipv 2,6 400mhz). Ook kreeg ik een 9800 xl videokaart en een A06 dvd writer. Meteen een gratis upgrade en ging hij nog langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
ik heb inmiddels de cpu koeler gevlakt/gepolijst (wat dan ook de vertaling van het engelse "lappen" is), CPU draait nu op een koele dag iets van 2970 Mhz met cpufsb. Videokaart overgeklokt via radclocker, er zit een 400GB Hitachi S-ata drive + PCI controller in, 256 MB extra geheugen, de pioneer drive voorzien van andere firmware (en toen doorverkocht ;)) Het ding draait nog steeds prima, goed genoeg voor mij in ieder geval. Enige dat ik misschien nog wil doen, is een nieuwe videokaart voor de volgende lanparty.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Nog even een bumpje O-)

Ik ben van plan een Seagate Barracuda van 200 GB aan te schaffen, maar ik kan helemaal nergens vinden of mijn moederboard dit wel ondersteund, ik heb gewoon het originele moederboard er in zitten (msi md 5000), met nog de oude bios die er standaard in zat gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 23:37
hoezo zou hij het niet moeten ondersteunen. Ik had er destijds 250 giga ff ingehangen en dat werkte gewoon perfect. Al trok de voeding hem niet helemaal. Doordat er 2 hdd en 2 dvd rw/rom in zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een 300Gig drive inzitten, en werkt als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook gebruikers die positieve ervaringen en of problemen hebben (gehad) met de USB 2.0 poorten.
Ik ben n.l. al dagen lang bezig om USB 2.0.op de (orginele poorten) computer te krijgen. Krijg het helaas niet voor elkaar.

HELP
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al Linux geinstalleerd op deze pc? Ik heb er nu Ubuntu op draaien en alles werkt gewoon (ATI kaart, e.d.) behalve de Flash Card Reader. Heeft iemand hier al succes mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 01:58:
Zijn er hier ook gebruikers die positieve ervaringen en of problemen hebben (gehad) met de USB 2.0 poorten.
Ik ben n.l. al dagen lang bezig om USB 2.0.op de (orginele poorten) computer te krijgen. Krijg het helaas niet voor elkaar.
HELP
8)7
Lukt het met dit ?(1MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik heb al verschillende builds van VISTA op deze pc geinstalleerd. Maar steeds wil de video kaart niet mee werken.

Ik gebruik gewoon de laatste vista drivers van ati maar ze worden helemaal niet herkend, ook heb ik gebprobeert om de XP driver te installeren. Met de XP drivers wordt mij kaart wel herkend maar werkt het allemaal natuurlijk niet 8)7

heeft iemand van jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
De videokaart is een doodgewone Ati Radeon 9500PRO, lichtjes overgeklokt en foutief 9600nogwat genoemd, zou gewoon moeten werken denk ik? Gebruik je de originele driver? Pak eens een driver van omegadrivers.net
[edit]mooie topic-schop btw :)

[ Voor 9% gewijzigd door 0siris op 02-09-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
werken omegadrivers met vista dan?

Ik heb ook geprobeert de .inf file te veranderen van de ati vista drivers zodat deze hem herkend als een 9500 PRO. Dit heb ik in het begin ook gebruikt omdat dit beter werkte voor games (9500PRO heeft betere ondersteuning voor de spelletjes blijkbaar)

dat stond hier
http://www.rage3d.com/boa...index.php?t-33675673.html

Maar ik heb werkelijk geen idee of dit met de VISTA drivers ook moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
Euhh....ik heb Vista nog niet van dichtbij gezien, maar ken de 8008XL wel van binnen en van buiten ;)
[edit]Misschien heb je hier iets aan?

[ Voor 21% gewijzigd door 0siris op 04-09-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te weten dat Vista problemen kan geven. :(

N.b. voor wie de afstandbediending nog ergens heeft liggen.
http://www.niveusmedia.com/support/PCremote.htm
Hier vindt je een (gratis) programma waarmee je (een deel) van de toetsen zelf kunt programmeren.
Standaard werkt de afstandbediening alleen maar met één mee geleverd programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje erg oude }:O ...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.