Toon posts:

[Win2k3]aanmelden bij domein*

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 100 mbit netwerkkaartjes en ik laat computer2 aanmelden bij het domein van computer1. Maar hij doet zeker 10 minuten over dat aanmelden. Lijkt me erg lang of niet? Want heb nog geen 1 ding ingesteld van speciale dingen die hij moet laden of zo. Weet iemand waar het aan kan liggen? (Heb als server-os windows 2003)

Bij voorbaat dank

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35

Arno

PF5A

Windows 2003 is nog beta, dus kan een bug zijn ;)

Overigens is dit meer WOS dan PNS ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

w2k3 is (sinds vrijdag 28/3/2003) geen beta meer hoor...
vanmorgen gedownload; en nu heb ik 'm op m'n laptop draaien
overigens zou ik eens naar wat instellingen kijken;
heb je die client al in je nieuwe domein gehangen?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 23:16 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn je DNS instellingen wel in orde?
Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 OS aan titel toegevoegd.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je zou eens kunnen kijken of je verder komt met reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide of anders de FAQ Network Troubleshooting

Verwijderd

Je hebt dus Active Directory geinstalleerd?

Werkstation is lid van het domein?

Hoe zijn de pingtijden heen en terug?

Hoe staan de linkspeeds van je netwerkcomponenten ingesteld (NIC-switch-NIC)?

Kortom, als je wat meer vertelt, kunnen we misschien wat beter helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt ook wel, alleen vind ik het maar erg traag gaan. Aanmelden van een andere pc bij het domein duurt zeker 5 minuten. Werkstation is lid van het domein, en heb active directory geinstalleerd. Maar zoals ik al zei werkt het ook wel, maar veel te langzaam. De server pc is 1.8 ghz en 512 mb intern, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Bij de clients als eerste DNS het server ip ingevuld? zo nee , ff doen en je zal zien dat het ineens een stuk sneller gaat :)

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 11:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

staat er w2k3 nog steeds die vervelende . in dns? gooi die dan maar eens weg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dns ingesteld op de andere pc ja, nu is ie al klaar in 30 seconden of zo! Bedankt. Alleen nu doet de server er zelf erg lang over als ik hem opstart: preparing for network connections.......... Hier blijft hij zeker 5 minuten bij hangen.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 11:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

En heb je op de server ook je dns adres ingevuld?

Verwijderd

Topicstarter
nee, zal dat eens doen dan

Heb het gedaan, maar aanmelden duurt nog steeds even lang. Het is nu 9.30 Dus heeft 7 minuten geduurd. De server is ook direct mijn dns-server trouwens, weet niet of het daar ook aan kan liggen? En heb ook dhcp ingesteld.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 09:31 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

Accepteerd jou DNS dynamic updates om het werkstation in de dns aan te melden.
Staat in de eigenschappen van de client de SUFFIX wel naar jou AD.
Staat in de eigenschappen van netwerkomgeving wel de DNS server van je server

Staat de Server zelf wel in netwerkeigenschappen als DNS server.

Met DHCP naar clients moet je Dynamic updates > dns door DHCP laten regelen. DNS meegeven naar clients ect ect. dus een goede scope aanmaken.

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zou het op de bug houden, wachten op de release van win2k3. Anders moet je proberen je hosts file kleiner te maken of juist daar het adres van je server in te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat nu over het opstarten van de server.........weet niet of jullie postings daar ook naartoe zijn geschreven

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Het opstarten van de server duurd nu eenmaal best lang. Als het goed is laat je deze toch lekker aanstaan dus je probleem is eigenlijk grotendeels opgelost :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

Llanorant schreef op 01 april 2003 @ 09:47:
Ik zou het op de bug houden, wachten op de release van win2k3. Anders moet je proberen je hosts file kleiner te maken of juist daar het adres van je server in te zetten.
offtopic:
Ik weet niet hoeveel verstand je van DNS hebt maar daar staat alles al in wat de Server moet weten om zichzelf te resolven

[ontopic]
Hou rekening met servers dat er een hele load aan services op moeten starten.
Dit duurd altijd lang, zelfs nadat je ingelogt bent en de GUI ziet is de server onder water nog steeds services aan het opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde vind ik dat hij eerst niet lang opstarte (de server), maar toen duurde het aanmelden bij het domein erg lang. Nu heb ik iets anders ingesteld bij de andere pc, en nu meldt hij zich wel snel aan, maar nu is de server weer langzaam bij aanmelden. Hij blijft lang hangen bij: preparing for network connections. En dat doet hij zelfs als geen enkele andere pc aan staat. Dus wat hij dan aan het doen is.......?????? Waar kan het aan liggen?

Verwijderd

DNS issue.
Suggestie:
- binnen dns service "." deleten (je server is immers geen root server)
- forwarder instellen in de dns service
- binnen je netwerkkaart instellingen van je server 1 dns entry invullen: server ip
- eventueel netdiag.exe /fix starten, de benodigde srv records worden dan weer aangemaakt
Pagina: 1