Toon posts:

Aosta CX100 3M Pixels Digitale Camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enige ervaring met dit merk of deze camera?

Ben al enige tijd op zoek naar een digitale camera en kwam deze tegen voor de prijs van 129 euro.. op de site van Mycom.nl

Specificaties:

- 1.5" TFT Display
- 1.3M Pixel CMOS sensor.
- Interpolated 3M Pixels.
- Internal 8MB Flash + 16MB SDRAM Memory
- External SD/MMC Slot
- 4X Digital Zoom
- TV output support

Koopje ? of laten liggen ??

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Voor het geval je het zelf nog niet doorhad: Het is dus gewoon een 1,3 ipv 3 MP.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Waar heb je hem gevonden? Ik kan hem niet vinden hoor op Mycom.nl
Zo en zo is er vrijwel nix te vinden over deze camera en dat doet het vertrouwen in het ding al geen goed lijkt me zo. Zoals KIP al zegt, tis maar een 1.3Mpixel. Daarbij heeft hij blijkbaar geen optische zoom en dat betekend zeker kwaliteitsverlies. Nee, lijkt me dat je toch wel iets beters kunt vinden voor dit geld. Maaru, nogmaals ik kan hem dus niet vinden @ Mycom :)

Verwijderd

Topicstarter
vreemd.. op de mycom site spreken ze over 3Mpixel zie hieronder:
http://silverapp1.mycom.n...o?url=voorjaarsactie3.htm

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb hem idd gevonden ja. Hoe je aan die specificaties komt begrijp ik niet. Bij info verschijnt er niets.

Maar je zegt zelf 1.3Mpixel CMOS sensor. En Interpolated 3Mpixel.
Dat betekend dat hij softwarematig 3Mpixel is. En dat kun je gewoonweg niet vergelijken met een normale 3Mpixel camera.

Om eens een idee van prijzen te krijgen zou ik zeggen kijk eens in de Pricewatch http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62/top
Dan kun je zelf eens zien of die prijs redelijk is voor wat er geboden wordt :)

Verwijderd

Topicstarter
De specificaties heb ik van de site:
http://www.aosta.com.tw

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:27

Tjark

DON'T PANIC

Dit is geen goede camera, maar de prijs is ook niet hoog.
die 3MP is geinterpolleerd: dat is hetzelfde alsdat je een 1,3MP foto 1,5-2x vergroot in photoshop. Je beeld wordt er dus _niet_ beter van.

Maar er is nog een groot probleem: de sensor is een CMOS sensor. Dat is hetzelfde als in goedkope webcams gebruikt wordt. Nadeel: slecht beeld bij weinig licht (en ueberhaupt slecht beeld) en veel ruis. De meeste digicams (bijna alle) gebruiken een CCD sensor die veel beter is.

(Canon heeft in dure modellen wel CMOS, maar die moet je niet vegelijken met goedkope CMOS sensoren)

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen die intresse hebben in die Voorjaarsactie van Mycom.. Had een mailtje gestuurd naar 'Mycom support' met daarin de vraag over opheldering van de specificaties betreffende die CX100 camera.
Geachte heer,

De specificatie zoals u die noemt komt overeen met de camera. Het aantal 'officiele' MP is inderdaad 1.3. Met interpolatie komt er 3 MP uit.

Hopende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Aldo Hannema

MyCom NEDERLAND B.V.
Postbus 3021
2130 KA Hoofddorp

Tel: 0800 - 8170
Fax: 023 - 554 16 32

www.mycom.nl

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-02 22:01
Waarom moet je daar nou een mailtje over sturen? Je zegt het zelf in je openingspost, bij de specs.. }:O Lijkt me trouwens niet dat je voor 129,- een goede digicam kan krijgen, maar dat mag nu wel duidelijk zijn denk ik.

Dat mensen dit ook nog proberen.. *zucht*.

Verwijderd

Topicstarter
tja.. mensen met weinig ervaring op gebied van digitale fotografie oke. en vooral als er op de site geen verdere specificaties worden vernoemd als alleen een grote sticker met 3Mpixel.

Dus geen reden tot 'flamen'.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-02 22:01
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 16:35:
Dus geen reden tot 'flamen'.

Ik flame niet. Ik verbaas me alleen maar over.
Geldt trouwens niet alleen voor digitale camera's, maar ook bijvoorbeeld voor MP3 spelers en andere gadgets. Als het zoooo goedkoop is, dan kan het haast niet van goede kwaliteit zijn.

Overigens is het wel algemeen bekend dat Trust gewoon prul spulletjes maakt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 16:35:
...alleen een grote sticker met 3Mpixel.
Ik vind dit overigens een walgelijke verkooptruc.
Er zullen genoeg mensen zijn die zich blind staren op die sticker, en dus niet door hebben dat ze eigenlijk genaaid worden.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 16:54:
[...]

Ik vind dit overigens een walgelijke verkooptruc.
Er zullen genoeg mensen zijn die zich blind staren op die sticker, en dus niet door hebben dat ze eigenlijk genaaid worden.

als mensen }:O genoeg zijn om zich te leiden door die schreeuwerige teksten, verdienen ze het om genaaid te worden

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Heej, ik heb um gekocht! Foto's zien er erg goed uit hoor! Geen ruis, geen vage beelden! Voor de prijs vind ik het een erg leuk dingetje!

Het ligt er ook aan wat je met het toestel wilt doen, ik wil gewoon leuke kiekjes maken, en daar is hij prima geschikt voor. Wat moet ik met een minolta dimage zoveelduizend, voor evenzoveel euro's.

Als je op zoek bent naar een leuke camera om gewoon huis tuin en keuken fotootjes te maken, kan ik je deze zeker aanraden.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

athlonkmf schreef op 02 April 2003 @ 17:05:

[...]

als mensen }:O genoeg zijn om zich te leiden door die schreeuwerige teksten, verdienen ze het om genaaid te worden
En dat zeuren alle digitale camera's slecht zijn en dat hun analoge camera veel beter foto's maakte. Vervolgens mag ik dan were langskomen omdat "hij het niet doet met Windows XP".

Ik weet het, het is niet bij iedereen zo, maar dit scenario komt toch al te vaak voor.

Ik gun Stay-Fun z'n camera best, want als je niet al te veel er van verwacht is het inderdaad een leuk speeltje, maar ook niet meer dan dat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1