Toon posts:

[Flash MX] problemen met Mouse-over

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooi menutje in elkaar geklust, maar heb nog een probleem met de buttons. De buttons werken slecht met mouse-over. Soms geeft de button wel het goede effect als je er overheen gaat, soms niet. Heel frusterend dus!

Het bestand heb ik voor de duidelijkheid op internet gezet: http://home.wanadoo.nl/erik.sa/flash/menu3_alt2.fla

Alvast erg _/-\o_ voor de gouden tip; ik kom er namelijk niet meer uit... :(

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
kan je niet je swf ff laten zien? Heb je wel de 'hit' van een button gemaakt. Het vlak dat als 'mouseover' geldt eigenlijk. Bij een tekst kan dat erg nare gevolgen hebben als je dat namelijk niet doet. Dan zijn alleen de lijnen van de tekst 'gevoelig'. In het laatste frame van de button moet je nog een keyframe plaatsen die over de tekst valt. Ik kan verder je bestand niet downen....

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Owww dat geintje,

Je hebt je button gebouwd uit alleen TXT dus alleen als je muis echt OP de TXT staat werkt je mouse over.
Gewoon ff een rechthoekje maken, transparant maken en resizen naar de grootte van je button en die over je TXT heen hangen dan werkt ie wel :P

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Wat je beter kan doen is in het 4e frame van je button, ( Gelabeled 'HIT') een vlak, zo groot als je button maken, dit hoef je niet transparant te maken, en kan elke kleur hebben, aangezien dit toch niet te zin zal zijn in de button. |dit scheelt weer KB's en overzicht in je button, tov het vorige antwoord, aangezien dat het zelfde effect heeft.

Hit geeft de masks aan waar, als daar de muis overgaat, een 'mouse over' effect word geregistreerd.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Duidelijk lijkt me :)

De Hit button in de properties van je object dus..

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.