Hifi am/fm tuner

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 21:59
Misschienniet het belangrijkste maar tochwel een gewaardeerd onderdeel van je stereo hifi set: je tuner. Ja, zo'n ouderwetse am/fm tuner. De search levert verdacht weinig op... heeft niemand zo'n ding meer?

Ik hen nu een aardig setje arcam cdspeler, rotel versterker en sf luidsprekers en daar wil ik graag een tuner aan toevoegen.

Nu weet ik wel dat het kabelsignaal vaag bagger is en de radio die erover wordt verstuurd vernaggeld is met compressie en wat nog meer dus dat je myfirstsony het ook wel ontvangt. Maar ik wil toch wel een goede tuner.

Kortom wie vertelt mij over zijn goede of slechte ervaringen met zijn losse tuner? Wie heeft er aanraders/afraders. Tips om op te letten bij te beluisteren modellen etc?

Verwijderd

Ik mis ze ook. Ik gebruik een mengpaneel en heb dus niks aan een versterker met ingebouwde tuner. Ja, of ik moet kiezen: of mengpaneel of tuner horen. Is dus nie echt wat ik wil, daarbij heb ik al een prima versterker.

'T klinkt idioot, maar het slimste is misschien nog wel een receiver kopen met recording-out en die op je mengpaneel of in jouw geval versterker stoppen. Zucht... Nou ja, het zij zo.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Helaas worden er bijna geen goede tuners meer gemaakt, eind jaren 70tig en begin jaren 80tig zijn de beste tuners gemaakt (Mc Intosh, kenwood, etc.)
Deze tuners passen qua design nu niet echt in een moderne set ook misssen ze rds afstandsbediening etc.
Redelijke tuners van de laatste tijd zijn bijv de sony es tuners of bijv de onkyo's (4711, let wel andere types van onkyo zijn een stuk minder).
Ik ben zelf een jaar op zoek geweest en heb uiteindelijk een 2de hands gekocht omdat er geen nieuwe verkrijgbaar waren met de eisen die ik stelde.

Kijk ook eens hier http://www.fmtunerinfo.com/

Verwijderd

Harman/Kardon verkoopt nog steeds een los model. De Tu940 met een adviesprijs van 329 euro. Is heel wat, maar ik heb meerdere revieuws gelezen waarin dit model als zeer goed uit de bus kwam. Maar een ding blijft toch....... Smaken verschillen!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
NAD verkoopt ze ook gewoon los, schijnen ook allerlei technische snufjes te hebben voor de liefhebber. :)

Verwijderd

Sony ST-SB920

drie antenne aansluitingen, ding trekt alles uit de lucht, zenders instellen op volgorde van oa programmasoort, alfabet of signaalsterkte. En nog een berg grappige functies. Erg geil ding, kostte toentertijd 550 gulden.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
NAD C-420
NAD C-440

Ik ben zelf ook van plan om komende zomer de C-440 aan te gaan schaffen, nice voor bij mijn C-370. 8-)

Verwijderd

NAD C-440 schijnt inderdaad een hele goede te zijn.
Ik heb zelf een Marantz ST-6000; is ook goed, je kan heel nauwkeurig afstemmen.
Alleen heb ik via de kabel echt een k*tsignaal en niet de mogelijkheid om een grote antenne aan het huis te hangen. Resultaat is dat hij weinig gebruikt wordt. Hij kostte overigens
€ 249,- een jaar terug.

• mca2
Blijkbaar zijn tuners niet zo hot als een nautilus 805 of hebben gewoon nog maar weinig mensen een losse tuner. Had gehoopt op wat meer reacties.

Maar ik zal de tot nu toe aangestipte modellen zeker eens nader onderzoeken.

Maar is het gewoon een feit dat je zwaar afhankelijk bent van je kabelsignaal? Of weet een (heel) goede tuner van een matig signaal toch nog wat moois te maken?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Onkyo maakte altijd zeer goede tuners, maar tweede hands is moeilijk te vinden (er zijn meer zoekers dan aanbieders).

Misschien hun huidige model :
Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hifi/t4211s.jpg

Of dat schattige kleine Teac spul?
Afbeeldingslocatie: http://www.teac.de/hifi/images/prdcts/th300.jpg

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Let wel die 4211 is een stuk minder dan de oude 9090 of de 4711 dat scheelt echt heel veel

Verwijderd

dit is de tuner natuurlijk

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...3319126749&category=23955

onkyo T-9990

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=3e8c95de33601aa6

Hij is wel duur maar het wel waard :)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

fm-tuner kaartje voor in de PC ? een oplossing ?
Neem dan meteen een TV-radiokaart

eagle

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Brothar schreef op 03 April 2003 @ 22:19:
fm-tuner kaartje voor in de PC ? een oplossing ?
Neem dan meteen een TV-radiokaart
De kwaliteit van die dingen is ronduit kl*te ..... :/
Niet bepaald te vergelijken met een losse tuner in elk geval. Ik vind de nieuwere tuners altijd zo'n blikkerig geluid hebben, tuners uit eind jaren '70 hebben een mooi warm geluid.
Maar dat is mijn persoonlijke smaak .... Ik vind goedkopere versterkers uit die tijd ook veel beter klinken dan de huidige budget sets.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

Vraag is wat het doel is: een radio-ontvanger (beter dan my-first radio),
of een hoge kwaliteit radio-ontvanger.
Ikzelf vind de radio-ontvangst van de medion in de Titanium 8008 (=laatste Aldi-aanbieding) helemaal niet zo slecht.
Maar ik ben ook geen echte audio-fiel.

[ Voor 8% gewijzigd door Brothar op 03-04-2003 22:25 ]

eagle

• mca2
Een pc kaartje was niet echt wat ik zocht. Zoals ik al zei: een losse hifi tuner.

Na wat rond gekeken te hebben, ga ik waarschijnlijk voor de Rotel RT02. Duurder kan allicht ook maar aangezien we voorlopig nog gewoon analoge ruis uit de muur krijgen voldoet deze wel. Als ik nog eens een schoteltje neerzet kijken we wel weer verder.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

reiker

dan jij!

Mijn Denon TU-1500RD bevalt me prima... Verhalen dat kabel bagger zou zijn is in veel gevallen onzin, slechte kwaliteit komt meestal door te grote compressie of brakke tuner.

mijn denon koste me 320 euro...

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1