Ik vraag me af hoeveel lawaai een Eheim en een Sicce pomp maakt. Ik heb ergens gelezen dat een Sicce pomp meer lawaai maakt als een Eheim maar is dat waar en zoja hoeveel? Aangezien ik voor een stille kast ga wil ik dus ook een stille pomp.
De 1048 is echt stil. Die hoor je niet. De andere pompen heb ik geen ervaring mee
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
jah ik heb die sicce nova hij is wel stil als je hem ophangt met tril rubber er tussen dan maakt hij geen geluid. maar volgens mij is dit wel te zoeken via de search enzo genoeg topic's erover
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 22:34 ]
Verwijderd
Ik heb een goedkope 8 euro boerenbond pomp van het merk Garden Specialities namelijk de Triton 400 mini.
Regelbaar, tot 60 cm hoogte verschil en een maximale capaciteit van 400 l/u.
Dit is een dompel-centrifugaal pomp die dus is verzonken in mijn reservoir. Het pompje is 5 cm hoog, 5 cm lang en 4 cm breed. Dit inclusief uitneembaar filter.
En deze is in mijn reservoir bijna onhoorbaar, er zitten zachte dopjes onder mijn reservoir tegen vibraties en de pomp zelf zit met rubbere zuignapjes vast aan mijn reservoir.
Deze pomp is onhoorbaar als je je oor op de zijkant van mijn reservoir legt terwijl ie op maximale stand staat hoor je heel zachtjes een gebrom. Maar van 1 meter afstand is het al bijna niet meer te horen. Als de PC aanstaat maakt mijn voeding + hdd veel meer geluid (terwijl het een stille voeding is en een stille harde schijf.
Ik heb heel mijn PC shit (samen met printer, speakers enz) op 1 schakelbare contactdoos zitten waardoor dus als ik mijn PC uit zet alles stil is.
Hiervoor is eigenlijk het grote WC topic he?
Regelbaar, tot 60 cm hoogte verschil en een maximale capaciteit van 400 l/u.
Dit is een dompel-centrifugaal pomp die dus is verzonken in mijn reservoir. Het pompje is 5 cm hoog, 5 cm lang en 4 cm breed. Dit inclusief uitneembaar filter.
En deze is in mijn reservoir bijna onhoorbaar, er zitten zachte dopjes onder mijn reservoir tegen vibraties en de pomp zelf zit met rubbere zuignapjes vast aan mijn reservoir.
Deze pomp is onhoorbaar als je je oor op de zijkant van mijn reservoir legt terwijl ie op maximale stand staat hoor je heel zachtjes een gebrom. Maar van 1 meter afstand is het al bijna niet meer te horen. Als de PC aanstaat maakt mijn voeding + hdd veel meer geluid (terwijl het een stille voeding is en een stille harde schijf.
Ik heb heel mijn PC shit (samen met printer, speakers enz) op 1 schakelbare contactdoos zitten waardoor dus als ik mijn PC uit zet alles stil is.
Hiervoor is eigenlijk het grote WC topic he?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 22:35 ]
Verwijderd
Zoeken naar 'pomp geluid'
Dat kan je zelf ook wel of niet?
Staat wel wat bij denk ik. Een Sicce schijn je wel te horen. Een Eheim op van die pootjes hoor je echt niet (of er moet lucht inzitten).
Slotje helaas..
Dat kan je zelf ook wel of niet?
Slotje helaas..
Dit topic is gesloten.
![]()