ik heb talloze topics doorgezocht, er zijn er vele met hetzelfde probleem, maar mij is het oplossen ervan toch nog niet gelukt. ik zit dus met een pagefile.sys op c:\ , terwijl ik hem daar uit heb gezet en op verschillende andere drives staat ie nou aan, maar daar maakt xp lekker toch geen pagefile.sys aan en hij laat m lekker op de 2gb c:\ staan, die zo natuurlijk vrij snel volloopt. dan begint xp daar ook nog eens over te zeiken, ja raar he dat ie zo volloopt? af en toe snap ik windows niet. ik kan pagefile.sys dus ook niet deleten omdat die in gebruik is.
pagefile.sys is toch je virtueel geheugen?
Kijk anders eens op http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_20530897.html Staan wat tips om m kleiner te maken
Kijk anders eens op http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_20530897.html Staan wat tips om m kleiner te maken
Verwijderd
Windows XP paged altijd zooi naar je pagefile. Programma's vragen meestal meer geheugen dan ze nodig hebben, en Windows geeft alleen wat ze echt nodig hebben en paged de rest. Fake page dus eigenlijk maar wel erg swap-preventief 
Bij System Properties --> Performance Options --> Advanced --> Change, kun je opgeven op welke partities/schijven de pagefile zich moet bevinden. Je kunt 'm daar dus ook gewoon weghalen van C:\
Zorg wel dat de pagefile voldoende groot is en kan groeien. Je zult ws. wel een keer moeten rebooten.
Bij System Properties --> Performance Options --> Advanced --> Change, kun je opgeven op welke partities/schijven de pagefile zich moet bevinden. Je kunt 'm daar dus ook gewoon weghalen van C:\
Zorg wel dat de pagefile voldoende groot is en kan groeien. Je zult ws. wel een keer moeten rebooten.
Uit zijn verhaal maak ik dus ook op dat hij hm al heeft verplaatst naar een anderen partitie/schijf, maar hij blijft dus nog steeds op C:\ staan.
Maybee dat je er iets van op de M$ site kan vinden.
Deze advertentieplaats is te huur!
RamShackle schreef op 31 maart 2003 @ 23:27:
offtopic:
MS dus, niet M$
MS dus, niet M$
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Als je de pagefile nu eerst eens deelt over twee schijven zodat deze bijv 100 MB op C neerzet en de rest op d of e
om daarna alles over te zetten naar de d of e.
misschien moet hij wel zijn pagefile gedeeltelijk verplaatsen
om daarna alles over te zetten naar de d of e.
misschien moet hij wel zijn pagefile gedeeltelijk verplaatsen
Druk je wel steeds op de knop [instellen]? Ik vergat dat eerst ook, toen pastte ik alle drives aan en drukte op ok. Dan verandert ie dus niks en mag je weer overnieuw beginnen. Je moet dus bij elke drive die je verandert op [instellen] drukken. Daarna ff een reboot.
ja ik heb al die domme dingen die jullie *suggereren*
al gedaan. maar toch blijft er een file staan. ik ga nu proberen (lees: reboot) met instelling in het register 'ClearPagefileAtBoot' ofzo
Verwijderd
leg eens uit wat je precies hebt gedaan.
Meestal stel je eerst een 2e pagefile in op een andere partitie/harddisk (kan zonder reboot), vervolgens haal je de pagefile van C: weg (minimumgrootte en maximumgrootte op 0 instellen).
Dit vereist een reboot, en het zou moeten werken..
Meestal stel je eerst een 2e pagefile in op een andere partitie/harddisk (kan zonder reboot), vervolgens haal je de pagefile van C: weg (minimumgrootte en maximumgrootte op 0 instellen).
Dit vereist een reboot, en het zou moeten werken..
Verwijderd
zet je rechten eens goed dan (system op fc op alle schijven)
edit: nevermind
edit: nevermind
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 15:23 ]
Verwijderd
die staat standaard op 1 en afblijven...Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 22:25:
ja ik heb al die domme dingen die jullie *suggereren*al gedaan. maar toch blijft er een file staan. ik ga nu proberen (lees: reboot) met instelling in het register 'ClearPagefileAtBoot' ofzo
die stond bij mij NIET standaard op 1, want ik heb m van 0 naar 1 veranderd en ik heb xp net een week ofzo opnieuw geinstalleerd
Herhaal alle, zoals jij meldde, domme stappen nogmaals en start eens op in veilige modus om het file te verwijderen (ofschoon het wel MOET werken in normal mode).
Als het bij anderen (zoals bij mij) wel werkt kan het niet anders of de 'fout' ligt bij jou.
Offtopic:
Ik zie hierboven enkele reacties van dezelfde mensen direct onder elkaar. Handiger en wat duidelijker/verzichtelijker is het gewoon je laatste boodschap te editten.
Als het bij anderen (zoals bij mij) wel werkt kan het niet anders of de 'fout' ligt bij jou.
Offtopic:
Ik zie hierboven enkele reacties van dezelfde mensen direct onder elkaar. Handiger en wat duidelijker/verzichtelijker is het gewoon je laatste boodschap te editten.
ARME AOW’er
Misschien een domme vraag, maar al stel je partitie anders in (maw je haalt hem op C:\
weg) klik je dan wel op SET?
Ik heb een keer hetzelfde gehad en toen was het dat. Suc6
weg) klik je dan wel op SET?
Ik heb een keer hetzelfde gehad en toen was het dat. Suc6
Pagina: 1