[GF TI4200]verstrooid beeld

Pagina: 1
Acties:

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb al enige maanden een vreemd probleem op mijn Belinea 101740 in combinatie met mijn Geforce 4 TI4200 64 megabyte.
De geforce-kaart is er eentje van Gainward ==> Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/650 TV/DVI

Volgend probleem doet zich minstens 4 keer per week voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3683/thumb.jpg

Dit komt Hoofdzakelijk tijdens het gamen voor. Soms echter gewoon bij het scrollen in Internet Explorer.

- Heb al drivers nagekeken (heb al alle mogelijke detonators geprobeerd)
- Temperatuur binnen PC is onder controle

Ik heb geen idee hoe ik dit probleem verder moet aanpakken. Dus advies is wel gewenst.

• Pollewob
  • Niet online
emperatuur binnen de PC, maar ook de temperatuur van de videokaart? En wat zijn de voltages die de voeding afgeeft als de PC stressed is?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:29

SkyStreaker

Move on up!

Heb je hem eens overgeclocked (zwaar overgeclocked?). Komt dit ook voor in 3dMark2001 bijv. Na hoeveel tijd gebeurt dit? Heb je ook een andere monitor kunnen proberen? Gebeurt dit ook op de TV-out? Welke O.S. gebruik je (en service pack eventueel).

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 16:44
virus, ik had dit op mijn oude p1 ook

Verwijderd

SP1 is NIET aanteraden. Het kan aan je Videokaart liggen of aan je monitor. Zet je videokaart eens in een andere systeem en kijk hoe die daar zult lopen. Mits je een andere monitor hebt connect hem ook effe met een andere systeem en andere videokaart.
• Wat zijn de temp van je Videokaart zelf?
• Wat zijn je CPU temp en dergelijke?

• RIP-airco
  • Laatst online: 03-11-2024
Kaart in kwestie is nog nooit overclockt geweest. Wat betreft temperatuur ..... De kasttemperatuur is vrij laag en cooler is de standaard gainward-cooler op de GPU. Voltages en temperatuur kijk ik dadelijk even na.

@Jozy
PC is al tot op de laatste file geformatteerd ... dus een virus lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk. De problemen bleven dezelfde

@Alex T.
Problemen waren er ook al vooraleer ik SP1 installed had.
Ik heb de kaart al eens vervangen door een radeon van een vriend van me en dan heb ik geen problemen.

Een vriend van me heeft net dezelfde set-up ... heeft heel af en toe ook zulke problemen .... echter wel een pak minder (1 maal per maand)

Verwijderd

voel eens aan je kaart of hij warm is of heet. overgens deze verschijnselen mogen helemaal niet komen altans ik heb zulke problemen niet. dus ik denk eerlijk gezegd dat het aan je kaart ligt.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ik denk ook dat je vid kaart rot is. miscshien is er n progje om je videoram te testen, zou t aan kunnen liggen denk ik.
je weet t pas zeker als je je kaart omruilt voor n andere geforce 4 ti4200 lijkt mij (zelfde drivers, zelde compatibiliteit-issues if any en zo). ik neem aan dat je minimaal 300 watten hebt in je voeding?

eerst kijken dan zeiken

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met exact dezelfde kaart. Na veel mails met gainward, mailde mij iemand dat er met die serie wel meer problemen zouden zijn. Het is dus geen software-fout dus stop maar met het kloten met detonators/via chipset drivers e.d. daar heb ik een paar weken mee verbracht. Ik heb mijn kaart opgestuurd, en kreeg 1,5 maand later een nieuwe. Die werkt perfect. Gewoon naar gainward.de gaan, dan mail je ze, krijg je een opstuur-nummer en dan kun je de kaart opsturen.

Verwijderd

Dit is inderdaad een brakke kaart. Ik heb hem zelf ook. Ik hoef maar even 3DS Max te draaien en hij crasht alweer met dat rare raster beeld. Het ligt dus niet aan je software. Het beste is de kaart onder te klokken. of heatsinkjes plaatsen op je geheugen en een betere koeler op de GPU. Hij crasht bij mij vaker in Windows zelf dan in een game. Hij crasht ook niet in 3DMark.

Rot kaart :(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb exact hetzelfde scherm en ik heb er nooit last van. Ik heb er wel een GF4 (4200) met 128MB aangangen en af en toe als ik van resolutie wissel (tijdens het opstarten van een spel) dan zie ik wel allerlei strepen op m'n beeld. Als ik dan m'n videosignaal opnieuw detecteer (via OSD), of gewoon m'n scherm aan en uit zet dan is het weg. Bij jou ook?

Verder heb ik af en toe (ook bij resolutie wisselingen) een balkje bovenin beeld wat afkomstig is van de onderkant.. M'n scherm is dan als het ware iets naar beneden verplaatst waardoor de onderkant van m'n scherm eraf valt en aan de bovenkant wordt weergegeven.

Dit allees gebeurt bij mij dus alleen als ik van reso wissel en dus nooit zomaar!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1